Hallo,
Motortje heeft weer is wat probleempjes.
Reed op een dag naar mn werk toen mn motor opeens rond de 6000 toeren minder snel optrok en ook anders klonk en een beetje haperde .Als ik met het gas op dezelfde stand bleef en dus dezelfde snelheid klonk hij normaal.
2 dagen later had ie het continue.Lijkt er op alsof hij op minder cyllinders loopt.
Heb de vlotterkamers leeg laten lopen en daar zat alleen zuivere benzine in.
Bougies en luchtfilter zijn recent vervangen.
Heb al iets gelezen over valse lucht en de deo test ga dat dus morgen doen.
Als ik ergens een bougie sleutel vandaan kan halen ga ik ook ff mn bougies checke.
Ik hoopte dat jullie me misschien nog meer tips konden geven voor het geval boven genoemde checks niks uitwijzen.
Dan nog iets....
Als de motor stationair draait en ik vol gas geef slaat de motor af.
als het toerental iets hoger is en ik geef dan in 1 keer vol gas heeft ie een soort vertraging.Dit heeft ie trouwens altijd al.Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Motor start prima, geen problemen, hij draait ook prima als ik het gas langzaam opentrek. Toerental is stationair slingerend rond de 1500 rpm.Hoe start de motor?(van jullie beide) Wat is het toerental? Compressie meten zou ik zeggen, zeker als alle bochten direct warm worden. Kan een klep lek zijn...
Hoe heb je het opgelost?? Moest er een nieuwe pomp in? Hoe kan ik checken of het de pomp is?Zelfde gehad en bij mij was het een haperende benzinepomp.
WAT!?!zo das lang geleden....
heb al die tijd niets aan mn motortje gedaan.
Was er ff klaar mee dat geklooi maar nu is het weer lekker weer he en zie ik jullie allemaal lekker rond scheuren....
Heb nu een nieuw benzine slangetje en benzine filter besteld.
Heb ook een nieuw luchtfilterhuis want die sloot niet meer goed aan.
Ben op dit moment de carb's schoon aan het maken,tot nu toe nog geen verstopte sproeiertjes.
eind van de week heb ik het slangetje en het filter in huis dus dan gaat het hele zooitje dr weer op.Hoop dat het probleem dan verholpen is.zoniet kan ik in elk geval een aantal dingen uit sluiten.
blijven geloof ik dus alleen nog de benzine pomp en de bougiekapjes over?
Vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met Ultrasoon reinigen en wat een normale prijs daarvoor is.Carbs zijn al los van de motor he. kreeg hier bij een mannetje een prijs van 220 euro,wat ik toch wel prijzig vindt voor het schoonmaken.
Oja had ik al vermeld dat de motor dus alleen stationair loopt met de choke vol open?
En dus veel minder vermogen.
Probleem is dus nog steeds niet opgelost dus wie nog wat weet.ik hoor het graag.
mijn zx komt 1999.
luchtfilter was al vervangen maar filterhuis sloot niet goed meer aan die heb ik nu dus nieuw.
nog niet laten synchroniseren.
Als ik straks mn slangetje en filter binnen heb ga ik alles dr weer opzetten.zal ze daarna ff laten synchroniseren.Na hoeveel KM laat je dat gewoonlijk doen?
als er 1 bougie half weggebrand is weet je in ieder geval in welke cilinder het zit.
er ontstaat in die cilinder een veel te hoge verbrandings temperatuur.
klinkt alsof hij op een zeer arm mengsel draait bij desbetreffende cilinder.
heb je ook de vacuum schuiven eruit gehad?
gasnaald niet toevallig los en naar beneden gevallen?
vacuum rubber nog heel? (als je gas geeft met luchtfilter huis eraf, gaan alle 4 de schuiven tegelijk en evenver omhoog?)
stationair sproeier verstopt?
Heb jij 220 euro uitgegeven aan ultrasoon reinigen?
(volgensmij heb je een gat in je hand als dat zo is)
Ik ben niet helemaal conjo gekkeosso natuurlijk he.
Nee kleppen stellen carbs ultrasoon reinigen en synchroniseren was in het totaal 225.
Ben naar een andere motorzaak gegaan.
Motorcentrum Almere.
Ben ik zeer tevreden over en zal daar zeker vaker komen.
Werd daar goed en snel geholpen voor een nette prijs.
Heb afgelopen donderdag mn motor opgehaald bij deze motorzaak nadat ik m dinsdag gebracht had en mij werd verteld dat ie eind van de week klaar zou zijn.
heb in eerste instantie een lekker stukkie kunnen rijden.
Maar toen ik dus de volgende dag(vanochtend) naar mn werk ging was het probleem weer helemaal terug.
Heb ik opgebeld en werd mij verteld dat ik ff langs moest komen zodat ie ff kon kijken.
Toen ik daar aankwam werd mn motor meteen weer uit elkaar gehaald.compressie getest, vonken,brandstof toevoer.Alles bleek prima in orde.
Bij het monteren van de bougies bleek dat 1 bougie niet helemaal klem in het bougiedopje zat.......was mij niet opgevallen
Dusz nadat Marco er even wat multi spray of iets dergelijks ingespoten had klemde die weer.(corrosie)
In elkaar gezet en rijden maar..Als een nieuwe!
Dusz.....
Bleek gewoon een bougiedopje.
Maar goed hij doet het weer.Dank voor al jullie reacties
En dank aan Marco voor de topservice.
Als je in de buurt van of in almere woont zeker een aanrader.