ZX7R topic part 5

gister olie vervangen, koelvloeistof, koelvloeistof reservoir, koelvloeistof slangen,olie filter.
Even alles aangedraaid (de slangenklemmen) vanavond weer knallen!
 
aangezien niemand wat zegt hier trap ik maar weer af. Ik heb nog nooit de remvloeistof vervangen van mn ZX7. Wanneer is dit slim? er zit nog wel redelijk wat in? En is het dan bijvullen of helemaal vervangen?
 
aangezien niemand wat zegt hier trap ik maar weer af. Ik heb nog nooit de remvloeistof vervangen van mn ZX7. Wanneer is dit slim? er zit nog wel redelijk wat in? En is het dan bijvullen of helemaal vervangen?


tja.... weet niet hoe lang je de bike hebt, maar ik zeg 1x per jaar vervangen :Y :Y kost je paar eurie, maar je hebt alles wel weer netjes op orde en gecheckt
 
Inderdaad zoals Arnold zegt, ongeveer 1x per jaar vervangen, dus niet bijvullen.
het probleem bij remvloeistof is dat het water aantrekt, en water valt samen te persen, dus is slecht voor je rem-werking.
beter is dus om alle vloeistof te vervangen, en te zorgen dat het rubber goed zit (en in goeie staat is)
en daarna uiteraard zorgen dat je je remmen helemaal ontlucht. :)
 
Inderdaad zoals Arnold zegt, ongeveer 1x per jaar vervangen, dus niet bijvullen.
het probleem bij remvloeistof is dat het water aantrekt, en water valt samen te persen, dus is slecht voor je rem-werking.
beter is dus om alle vloeistof te vervangen, en te zorgen dat het rubber goed zit (en in goeie staat is)
en daarna uiteraard zorgen dat je je remmen helemaal ontlucht. :)

Water is niet samen te persen. :N
Het gaat alleen eerder koken dan remvloeistof.
Bij het koken ontstaan luchtbelletjes, deze zijn wél samen te persen. ;)
 
Laatst bewerkt:
sorry ninja ;(
had beter moeten opletten bij monteursopleiding blijkbaar -O-
maar indirect komt het toch door het water...dus toch is water niet goed voor je rem :P
(maar toch bedankt voor je extra opheldering :j )
 
Nog geknalt gisteravond mannen? Hoever rijden jullie op een avondje?
Ik ben wezen vissen, moest eerst tot rust komen haha..
Misschien vanavond maar weer eens lekker rijden!

Groeten,

Stravos

Zeg Purno, ben je op vakantie? Wil je die racekont nog hebben? Dan moeten we ff actie ondernemen denk ik..

Let me know,

Ciao

:+
 
hopelijk knal ik vanavond weer :) tis iig lekker weer :D

ik rij zon 30km op een avondje, soms wat verder
 
Laatst bewerkt:
naar mn vriendin toe is het 15 km, en weer terug wederom 15, en vaak nog een rondje erbij :) en hij is dan gloeiend heet hoor :)
 
Laatst bewerkt:
nee helaas nog geen tijd voor gehad.
druk bezig met huis kopen, en dan heb ik nog me AR50 project die voorrang heeft,
en zowiezo moet de 7 eerst een starten...dan rijdbaar, dan pas mooi maken :(
maar het komt er allemaal aan binnenkort :)
 
ar50 ruled ja...als die et doet :(
voorlopig ligt ie helemaal uit elkaar omdat ik de achtervering heb gereviseerd, en de voorvork moet ik nog lek-vrij maken, en ik had een kleine lekkage bij me schakelpookje.
zit nu alleen nog te wachten op me nieuwe gashendel, en luchtfilter :)
dan ken ik em weer in elkaar zetten en ken ik er weer mee rijden....EINDELIJK! :)
 
vandaag ook een klein stukje gereden van mijn schoonouders tot aan de dynobank na een half jaar...
Er was nog best even wat overredingskracht voor nodig voor ie startte en lekker liep, maar het was wel weer heel even erg lekker!
Eindelijk heeft de airbox ook zijn plaatsje gevonden onder de tank en werkt alles zoals ik het hebben wilde. Nu hoef ik dus alleen nog een week te wachten op een belletje van de testbank, en dan is ie al een heel stuk rijdbaarder!
Aangezien ik een lekkage in de keerring van de voorvork heb, heb ik een andere vork aangeschaft die ik netjes ga maken, waarna ik dan de hele boel ineens omwissel. ook de carbon tank moet natuurlijk nog een en ander aan gebeuren maar goed... das de hobby he :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik t wel weer erg wennen vond na een half jaar sukkelen in blik, maar t smaakt weer naar meer!
 
iemand hier nog een setje carburateurs voor een zx7 liggen? dit x niet voor mijzelf, maar vraag het even voor iemand anders :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan