ZX7R topic part 5

Heren,


Ik heb dus afgelopen week de motorblok olie + filter vervangen. Dus ik rijden. Niets aan de hand.
Kom ik bij het tankstation. Vol gegooit. Wil ie niet meer starten. net alsof hij geen vonk krijgt. Na 5 min starten start hij dan eindelijk. Je ruik dan wel een dikke benzine lucht. Dus ik rij door naar mn vriendin. Zet motor binnen. Volgende ochtend start de motor meteen. Kom ik thuis, rij ik 10 min later weer weg. weer start probleem. Dus alleen als hij warm is. Wat kan dit zijn?

Heb alleen de olie vervangen :S
 
Heren,


Ik heb dus afgelopen week de motorblok olie + filter vervangen. Dus ik rijden. Niets aan de hand.
Kom ik bij het tankstation. Vol gegooit. Wil ie niet meer starten. net alsof hij geen vonk krijgt. Na 5 min starten start hij dan eindelijk. Je ruik dan wel een dikke benzine lucht. Dus ik rij door naar mn vriendin. Zet motor binnen. Volgende ochtend start de motor meteen. Kom ik thuis, rij ik 10 min later weer weg. weer start probleem. Dus alleen als hij warm is. Wat kan dit zijn?

Heb alleen de olie vervangen :S
Probeer de volgende keer dan eens met volgas... In theorie zou ie dan wel moeten starten, is een carburatieprobleembje, heeft de mijne ook :)
 
Ik ben eindelijk begonnen met de opbouw en meteen al een vraagje. ..
Klopt het dat de krukas zwaar ronddraait? (draait wel maar erg zwaar en met twee handen alleen beweging) Ik heb tot nu toe alleen de onderste en bovenste karters aan elkaar geschroeft en nog geen cilinders / zuigers / kop e.d. geplaatst.
Versnelling staat in vrij stand.

Voordat ik verder ga met in elkaar zetten van het blok wil ik natuurlijk graag weten of dit normaal is. ..

nee met 2 handen de krukas kunnen ronddraaien is niet normaal.
 
Ik ben eindelijk begonnen met de opbouw en meteen al een vraagje. ..
Klopt het dat de krukas zwaar ronddraait? (draait wel maar erg zwaar en met twee handen alleen beweging) Ik heb tot nu toe alleen de onderste en bovenste karters aan elkaar geschroeft en nog geen cilinders / zuigers / kop e.d. geplaatst.
Versnelling staat in vrij stand.

Voordat ik verder ga met in elkaar zetten van het blok wil ik natuurlijk graag weten of dit normaal is. ..

Een fotootje zou makkelijk zijn :) . Dan kunnen we beter zien waar het om gaat. En wat er al wel en niet op zit *D
 
als ik een steeksleutel op de bout aan de zijkant zet kan die wel draaien, maar niet soepel. .... er zit natuurlijk nog geen olie in. ..

Ja okay, maar je zegt dat je de krukas en lagerschaaltjes uit een donorblok hebt gehaald.
Door de kleine verschillen in het gietproces bij motorblokken denk ik niet dat je die lagerschalen zomaar kan hergebruiken.
ik zou er iig niet zomaar van uit gaan en toch proberen te meten of je de goede lagerschalen in gebruik hebt voor dit blok met plastigauge bijvoorbeeld.
Better safe than sorry :)
 
Laatst bewerkt:
ow en dit vond ik ook nog in een ander topic:

Op het carter, je krukas, en op je drijfstangen staan codes. Uit de combinatie daarvan kan je de lagerschaalkleuren herleiden.
komt uit dit topic dus is mss wel handig voor je:

Lagerschalen vraag van een ZX-7R

hoewel ik na doorlezen van het topic toch vermoed dat het ergens anders aan moet liggen
 
Laatst bewerkt:
als ik een steeksleutel op de bout aan de zijkant zet kan die wel draaien, maar niet soepel. .... er zit natuurlijk nog geen olie in. ..


Ik zou sowieso nieuwe lagerschalen gaan gebruiken....

Zit er wel olie tussen je lagerschalen en krukas :? :? Zou ook voor de zekerheid je krukas ff (laten) checken of ie krom is!
 
Probeer de volgende keer dan eens met volgas... In theorie zou ie dan wel moeten starten, is een carburatieprobleembje, heeft de mijne ook :)


met en zonder volgas gedaan, en met en zonder choke.
had het voor het olie bijvullen nooit. :?
 
Vandaag mn 42" philips ambilicht tv binnen :D
mn moppie vond die mooier dan de 40" sony :P
 
Laatst bewerkt:
€975,- volgens mij. was in ieder geval de goedkoopste volgens een aantal van die vergelijkingssites :)
de rest zat allemaal (ver) boven de 1000 dus ik vind et al lang best :D
full HD 40" LCD...wat wil je nog meer :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan