zx9r ervaringen

zzr600soldier

Rookie
3 okt 2002
26
0
Steenwijk
moi, ik ben voor mijzelf op zoek naar een tweede motor, nu heb ik een zx9r bj 95 gevonden maar ik weet weinig over deze fiets wie kan mij helpen aan wat tecnische gegevens en aandachtspuntjes? maar ook wat deze globaal mag gaan kosten ( hij staat bij een dealer) :}
 
Ik heb zelf 2 jaar zonder enige problemen op een '94-er gestuurd. Ik vond het een fijne schakelluie fiets , maar mijn vriendin had er wat meer moeite mee (gewicht). Ik meende dat die fiets iets van 138 PK had en dus aan vermogen (en koppel) geen gebrek. Het grote nadeel is het hoge gewicht en dat merk je vooral in langzame bochten. Verder ligt dat ding als een blok op de weg en is weinig windgevoelig. Vandaag heb ik nog een 94-er bij een motorzaak zien staan en daar vroegen ze nog 6000 EURO voor.
 
Het enige echte mankement waar ik van gehoord heb is dat de cilinderbussen wel eens willen zakken met alle gevolgen van dien.
Geen idee hoe je dat kan controleren :?
Je kan denk ik dus beter een 2000 model kopen die heeft geen bussen meer. ;)
Crawl
 
Tja ... allereerst:
Ik heb een 97er. Kortweg gezegd een lekkere machine met zat vermogen, stuurt ook best,genoeg kuipwerk om een beetje lekker uit de wind te zitten en een best comfortabele zithouding. Deze 9 is in de mooie kleuren combinatie van rood/paar/grijs. Mooie rode wielen en een rood huggertje er op.
Absoluut niets mis mee!

Mijn meissie rijdt op een 9 uit 1999 ....... in de hele mooie kleur blauw. Super stuur fiets is ff zowat 25 a 30 kilo ( !!!!!! ) lichter dan die 9 van mij. Natuurlijk is het voordeel van 2 van die dingen dat ik nog wel eens wissel van machine.

Als ik echt eerlijk ben .......... spaar ff door tot je een type vanaf 98 kan kopen ....... die 25 a 30 kilo ( weet het niet geheel precies maar het scheelt veel ) is echt de moeite waard. De fiets stuurt scherper, de lijnen zijn mooier maar allebei rijden ze top.

Ben nu zelf aan het sparen voor een nieuwe fiets. De kans dat het weer een 9 wordt ..... 40% ... er zijn weinig echt mooie rode te koop! Ik wil een rode nieuwe fiets. Ook de Fblade van 2002 in het rood/zwart of een R1 maken grote kans.

Suc6 met kiezen
Ninj@9man
 
Hoi,
Ik heb zelf een '94 er gereden, zonder enige problemen. 2 Mensen die ik kende die er ook een reden toendertijd hadden idd last van het koelsysteem probleem. je kunt dit bemerken doordat het koelvloeistofniveau zakt na pittige rit (verbruik).
Tweede "kwaal" is de zeker niet perfecte achtervering, maar daar raak je aan gewend. Verder hele fijne stabiele motor, heeft iets meer bottom power als de 99-er die ik daarna gereden heb. Ik kan idd niet in je portemonnee kijken, maar net als het vorige mf lid poste is het het waard om door de sparen voor de opvolger.....

groeten Jan :}
 
Het enige echte mankement waar ik van gehoord heb is dat de cilinderbussen wel eens willen zakken met alle gevolgen van dien.
Geen idee hoe je dat kan controleren :?
Je kan denk ik dus beter een 2000 model kopen die heeft geen bussen meer. ;)
Crawl
De bussen willen wel eens zakken.
Dit had de koper van mijn zx9 na een week of 4/5.......pech voor hem....geluk voor mij(oja' hier verkocht ik hem niet voor,ik had nergens last van).Controle...koelwaterverlies/roken/slecht lopen.
Verder een motor met krachtige uitstraling....wat hij op het asfalt ook geheel waar maakte.Gewicht wat zwaarder dan b.v de fireblade...gewoon wat harder sturen en je houd alles bij ;) .Ik heb er zeker een hoop plezier aan gehad,moest hem verkopen i.v.m een verhuizing.
 
ikke heb zelf een '97 (en de mooiste kleur stelling is groen/wit/paars he :9 )
is me eerste fiets en ben er zeer in mijn nopjes mee zeker op langere
ritten op snelweg krijg je geen last van armen/rug ed.
alleen dat kl^te gepiep van die voorremmen is bijna standaard bij een
'97 heb ik gehoord maar voor de rest :} :}

ps: is er iemand die een wpl hanboek heeft van een '97er en die er van
af wil voor weinig en hoeveel pk's die heeft
 
Ik heb zelf een kleine 25.000 km met dit fietsje afgelegd en ik moet zeggen dat ik gedurende die lange periode van misbruik (winterrijden,circuit,...)nooit iets van problemen heb gehad.
Enig puntje van kritiek;bij koude motor duurt het ff vooraleer hij lekker loopt.
Voor de rest,kopen die handel,spijtig dat je wat laat bent want ik heb mijne vorig jaar verkocht voor €4000, een koopje ik weet het ;)
 
Koop mijn Blauwe 98 ZX-9R voor 7500 Euro!

http://fftracingteam.gixxer.com/cgi-bin/i/images/holiday02.jpg

40000 Kilometer, schadevrij, eerste eigenaar.
+ Smoke dubbelbubbel ruit.
+ Harris RVS uitlaatsteun.
+ Bagage rekje (MDI)
+ Achterschokbreker door tecnoflex verbouwt.
+ Versnellingsbak gemodificeerd naar model 99 (veel sterker)
+ Dikkere 99 model remschijven
+ Plus orginele spul
+ 142 Pk aan het achterwiel (Dynojet grafiek erbij).

john.
 
Laatst bewerkt:
Koop mijn groene ZX9R, 30dkm.
Yoshimura carbond RS3
carbon hugger
kleine knipperlichtjes
donker ruitje
K&N
Dynoyet
solozitje
mooie rvs gepolijste uitlaatsteun
Red Alert alarm

(alle originele onderdelen erbij: steuntjes, knipperlichten, ruitje, sproeier, uitlaat, filter)


 
Laatst bewerkt:
Op maandag 02 december 2002 13:07 schreef Bikefreak het volgende:
Koop mijn groene ZX9R, 30dkm.
Yoshimura carbond RS3, carbon hugger, kleine knipperlichtjes, donker ruitje, K&N+dynoyet, solozitje , smalle gepolijste RVS uitlaatsteun.
(alle originele onderdelen erbij: steuntjes, knipperlichten, ruitje, sproeier, uitlaat, filter)


tja zou wel willen maar kan niet gknepen worden naar 25 KW volgens de dealer :(
 
Ik heb een 98 ZX9 en die stuurt prima. Lekkere motor, licht genoeg en genoeg PKs en koppel :P :P
Zou zeker een 98er of jonger kopen, die ouwe zijn bakbeesten...
 
Ik heb met heel veel plezier bijna 2 jaar op een groene( }) ) 98'er ZX-9-R gereden en er ruim 37000 kilometer op gezet. Hij is, zoals je al gelezen hebt, behoorlijk lichter dan een 97'er en daarvoor, maar die zijn dan ook wel weer comfortabeler.. Ben er mee op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk en Italië en dat is natuurlijk machtig mooi sturen *D Je keuze hangt natuurlijk af van je portemonée, maar laat ook meewegen of je 'comfort' wilt of een wat meer sportiever inslag, suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan