zxr750 problemen

hopmanhenk

MF'er
22 jan 2003
216
0
eindhoven
Om er maar mee te beginnen; ja ik ben nieuw in sleutelen aan motoren maar niet te bang om er aan te beginnen.

nu heb ik een goedkope zxr750 aangeschaft ('89 H1) en daar is nog al wat werk aan:

1) hij was geknepen op 25kW; nu heb ik de ringen uit de aanzuigrubbers gehaald maar ik heb niet het idee dat ik meer vermogen gekregen heb.(maximum snelheid blijft 180) Moet ik hem opnieuw (laten) afstellen of heb ik nog iets gemist?

2) de versnellingsbak klinkt alsof er een handje knikkers in zit; dat zal dus wel een motor revisie worden; Is dat iets wat ik zelf zou kunnen of moet ik dat overlaten aan iemand die er verstand van heeft?

al vast bedankt voor de hulp/ advies
 
Ik heb zelf ook een h1 gehad uit 89' de leukste kawa die ik tot nu toe heb gehad,
een kleine 1o5 pk op de kruk niet echt spectaculair, maar wat wel intressant is,
de vermogens curve! Tot de 5000 gebeurt er weining en pas bij de 7000 begint de fun, wheelies gegarandeerd :) ik heb hem met 80.000 op de klok verkocht. verbruikte geen olie, en liep als een zonnetje. :}
die goeie ouwe tijd. *D
 
Hey....mooi gedaan!....achterkant ziet er ook mooi uit, heb je die verhoogd??
Ik zelf ook een projectje van een jaar gehad.....

Dit was um

full
 
Yess, ging makkelijk, normaliter is het moeilijk accessoires te krijgen voor de H types, maar tailraiser waren nog wel te krijgen. Veel zelf gemaakt maar dit dus nie. Tevens stuurt de bike een stuk fijner vooral in de stad. Vroeger moest je echt gaan hangen om hem door de bocht te krijgen.

Groet Nada
 
Nee rij niet zonder.....die waren nog niet gemonteerd, net als de ruit....
Die tailrisers...weet je daar een goed adres voor (en welk merk?) hoeveel cm kan ik um dan verhogen, waarbij het wel nog verantwoord blijft?
 
Ik heb ze geloof ik bij MDI vandaan voor 70 euro of zo. Het zijn een soort ringsleutels maar dan is de afstand van hart tot hart korter. Hirdoor komt de kont 2.5 tot 5 centimeter omhoog. Bij mij is het 3 centimeter in de praktijk. Het geeft een scherper stuurgedrag, wat ik met name fijn vond is dat op lage snelheid hij veel lichter stuurt. Voorheen moet ik echt veel kracht gebruiken om de motor over een minirotonde te krijgen. Dat gaat nu met twee vingers in de neus. Topsnelheid gaat ook nog goed niet onstabiel of zo. DUs wat mij betreft een echte aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan