suzuki bandit 1250 a sa en gt topic

Bouwjaar 2009. De bandit gaat dit jaar ingeruild worden voor een supernaked. Ik denk nu aan een mt10. Maar eerst maar eens een proefrit maken zodra dat kan.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn ook weer klaar voor het seizoen

017_zpszim8ec0l.jpg


018_zpsq1eyu0xx.jpg


Garmin zumo overgenomen van vriend. Ikke blij ermee *O*
 
Gebruik met een BT headset. Werkt prima.

Met een draadje ben ik doodsbang dat ik een keer blijf hangen..... |(

Daarom gebruik ik oortjes met een witte draad, kan ik hem niet vergeten. ;)
Ik zit te denken aan een set waarmee ik ook kan praten met de duo, mijn vrouw.
Die dingen zijn nog aardig aan de prijs, voor mijn Caberg helm zo'n €110 per helm.

nns38x.jpg
 
Knoop maar doorgehakt, ik heb 2 Caberg Just Speak S communicatie head sets gekocht.
Passen kant en klaar in onze Caberg Duke helmen, hopelijk een goede koop.
Via eBay toch nog voor een redelijk prijs (inclusief verzenden) kunnen kopen.

f0t3rs.jpg
Nu nog mooi weer. :+
 
Ga je hopelijk veel plezier van hebben.

Ik heb zelf van die nog goedkopere (90 euro voor set van 2) uit China. En die werken ook goed (tot mijn verbazing)

Marc
 
Ik heb ook een brief gekregen mbt de terugroepactie inzake de spanningsregelaar. Mijn gsf1250sa is van 2010 en de spanningsregelaar was al eens vervangen tijdens een terugroepactie. Ik heb suzuki Nederland gebeld om te vragen of ik deze vervangen spanningsregelaar nu opnieuw moest laten vervangen. Een jongedame dacht van wel en verwees naar de dealer. Vandaag de dealer gebeld en die ging op basis van kenteken en chassisnummer blijkbaar toch die nieuwe spanningsregelaar bestellen. Wat er precies mis met de huidige is, is me niet duidelijk...
 
Dit is wat ik ervan vond:

DescriptionRepair DescriptionStatus15V-852QMNOV 19, 2015Contamination between the tappet and cam may cause the hardened surface of the tappet to peel if the surface shape of the tappet is convex. This would allow the inner part of the tappet to come in contact with the cam. If the hardness of the inner part of the tappet is at the low end of the design specification, both the tappet and cam can wear, increasing the tappet clearance. If the tappet clearance becomes large, it can cause an abnormal noise and in the worst case can cause the engine to stall.Engine stalling can increase the risk of a crash.For motorcycles with odometer readings of 2,485 miles (4,000 km) or greater, dealers will inspect the tappet clearances and will replace the tappets and camshafts if any of the tappet clearances is greater than the specification. For motorcycles with odometer readings of less than 2,485 miles (4,000 km), dealers will replace the tappets and camshafts, because the tappet clearances may be within the specification at low mileage even if there is abnormal wear.Recall INCOMPLETE

Behoorlijk ingrijpend dus.... :X
 
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de dealer om de controle van de klepstoters te combineren met een servicebeurt.

Ik wil het toch maar gedaan hebben voordat ik weer een lang weekend naar Luxemburg ga.
 
Vandaag klepspelings controle uitgevoerd naar aanleiding van de recall actie van Suzuki.
(Reparatieprocedure 99-QM GSF1250_GSX1250F)

Dus alles open:

006_zpsohl8suoo.jpg


Motor op tijd zetten.

009_zpsh3gh2qxo.jpg


Klepspeling uitlaat

011_zpsvnz4vbwa.jpg


Klepspeling inlaat

012_zpsne1miqhy.jpg


GEEN afwijkingen gevonden *O*

Daarna weer dicht. Let op dat je de pakking rechts goed monteerd!

013_zpsxlhg2qkp.jpg


Poppetje gezien, kastie dicht.

015_zpse9qgabtd.jpg


Na het geheel de motor nog even aan de computer gehangen.
Geen fout codes en alles leest goed uit. *O*

016_zpsr7l1dhbg.jpg


Vandaag geen zin meer om te rijden. Van de week nog eens kijken.

Marc
 
Laatst bewerkt:
respect :}

ik ga in mei voor de recall niet dat de dealer geen tijd heeft, maar ik :X
ik rij alleen maar motor :P dus ook naar m'n werk
en dan moet hij toch voor de 24.000km beurt
@Marc, ik zie wel iets vreemds aan je motor :?
wat me opvalt is dat je knippers van een 2013 en ouder, op een 2014 bandit zit
ik heb namelijk andere knippers :? (ovaler)
en de mijne is echt een van 2014 (zelf uitgekrat)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die brief voor de klepstoters niet gehad (gsf1250 2010), voor de zekerheid toch maar even naar suzuki gebeld en daar wisten ze te melden dat er op mijn motorfiets twee terugroepacties waren, allebei mbt de spanningsregelaar, maar niet het klepstoterverhaal.
Wellicht gaat dat dan om jongere versies...
Blok gaat toch al even mee, zou je zeggen.

PS
Mooie foto's, Marc.
 
Laatst bewerkt:
Tja, mijn dealer had pas over een paar weken tijd en dan hoop ik in Duitsland te rijden.
Dus gewoon zelf doen. Is niet zo moeilijk als het lijkt.

Heb al veel motoren van de grond opgebouwd.

Lees anders dit draadje even:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/330440/Suzuki-GS550-restauratie-1.html

Overigens klopt het, ik heb de knippers gewisseld met een ander model. Ik vond die oranje ovale niet mooi. Goed gezien dus!

Marc
 
Handig hoor als je dat kan. Ben jaloers.

Heb je niet eens zin om een workshopje te geven over kleppen stellen? Ik ben voor ;)
 
Handig hoor als je dat kan. Ben jaloers.

Heb je niet eens zin om een workshopje te geven over kleppen stellen? Ik ben voor ;)

Geen probleem hoor, tegen de tijd dat je fiets het nodig heeft......

Vandaag toertochtje in mijn eentje gereden van 350km.
Heerlijk genoten. Wat is het toch een fijne fiets!
Trouwens 1:20 gereden *O*

Marc
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling was zo rond de 200km te eindigen, maar ik was zo lekker onderweg en dacht: "ik rij nog een stukkie verder"

Werd alleen een best stukkie verder. Is alleen maar een compliment voor de motor!
Ding rijdt gewoon erg lekker.

Maar een toerrit is voor mij na 60 km niet voorbij. Ik ben wel eentje van km maken.

Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan