Teveel benzine toevoer bij suzuki gsx 600f

geerty

Rookie
20 nov 2016
28
0
Ik ben een buggy aan het bouwen en heb als motor een werkende gsx 600f gekocht uit 92. Deze motor kwam met allemaal "uitstoot verminderende meuk", maar dit heb ik er allemaal vanaf gehaald. Ik denk dat hierdoor de benzine/lucht verhouding is veranderd waardoor hij nu veel te rijk staat (ik zie het benzine pijl snel dalen en ik krijg geregeld knalpijpen). Hoe kan ik het beste de verhouding veranderen dat hij weer netjes loopt

Alle hulp is welkom
 
Ik ken alleen het woord vapourlock, maar het is geen damp maar een vloeistof. Daarom zei ik geen liquidlock maar gewoon lock.

Anyway: dop die aansluitingen op de carb nou even af, ik heb exact hetzelfde gedaan met mijn blok en deze loopt gewoon zoals hij hoort te lopen.

Als je daarna nog steeds brandstofproblemen hebt, carb los en leeghalen, dan in de brandstofslang blazen en de carbs overeind en op de kop houden. Kan je op de kop nog steeds blazen dan is je vlotternaald versleten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist de andere ingangen afgedicht onder de carb. Hij loopt nu mooi 1400 toeren. Hij verbruikt nog wel teveel benzine maar hij loopt nu wel mooi
 
Heb je de vlotternaalden al getest?

En verbruik kan heel lastig beoordelen zijn vanuit een klein tankje. Voor je het weet is 'ie leeg en dat is geen goede indicator voor veel verbruik.

Natte bougies is wel een goede indicator.
Moet dan ook naar brandstof ruiken.

Je zult het eea moeten uitsluiten.
 
Jup, of je vlotter(s) zitten vast of zijn lek. Hoe dan ook vlotterbak loshalen en de naaldjes bekijken. Helaas niet al te goedkoop zo'n revisiesetje. Wel het beste om meteen alles te doen.
 
Ik kom er net achter dat ik op de verkeerde slangetjes blaas. Heb nu op de inkomende brandstof geblazen en die zijn 100% dicht op de kop. En open normaal. Misschien gewoon een afstelling?
 
Haha dan is het goed ja. Die andere (die naar de canister gingen) moeten gewoon dicht.

Enige andere afstelling die je hebt is de mengschroef, die moet 1,5 slag open staan af fabriek.
 
Mengselschroef is niet de enigste.
De 2de is vlotterhoogte controleren. Globaal kun je aanhouden dat deze max 1mm mag afwijken van de maat in het werkplaatshandboek.
Als de vlotterhoogte aan de hoge kant is dan loopt die cilinder ook iets rijker, en andersom.
 
Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Het blok hangt niet meer horizontaal en ik denk dat de vloter dan niet goed werkt. Ik ga vanavond de buggy horizontaal krikken en dan ga ik hem testen. Is het mogelijk om de vloter minimaal te zetten? Is deze verstelbaar? Anders zal ik ergens wat ruimte moeten zoeken
 
Mengselschroef is niet de enigste.
De 2de is vlotterhoogte controleren. Globaal kun je aanhouden dat deze max 1mm mag afwijken van de maat in het werkplaatshandboek.
Als de vlotterhoogte aan de hoge kant is dan loopt die cilinder ook iets rijker, en andersom.

Dit zijn plastic vlotters volgens mij. Weinig verstelbaars aan.

En natuurlijk heb je ook nkg de sproeiers die je kan wisselen, mengselschroef is het enige wat je kan verpesten zonder dat je het door hebt. Als de carbs uit elkaar zijn geweest en zijn gereinigd, en alles is in dezelfde carb terug gegaan blijft er weinig over.

De carbs moeten inderdaad dezelfde positie hebben als op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan