hier staan er nu 3 te koop. [ succes ].


Boekwinkeltjes.nl


Flaptekst

Dit bijzondere boek vertelt het verhaal van een 43.000 kilometer lang motoravontuur, vanaf de zuidpunt van Afrika naar huis. In 424 pagina's en 80 prachtige illustraties weet de schrijver je op meeslepende, soms hilarische, dan weer ontroerende wijze mee te voeren naar de ondraaglijke schoonheid van Afrika.Al in het begin van hun reis komen Benno en zijn vrouw Thecla er achter dat de kleine 350cc motor veel te licht is om de zware vracht van twee personen en een aanhanger door het zand, de modder en de bergen te trekken. Dit zorgt voor krankzinnige situaties. Door hun open geest en eenvoudige manier van reizen rollen ze van het ene toeval in het andere en weten zich iedere keer op een wonderbaarlijk creatieve wijze te redden.

Recensies

"In dit kloeke motorreisverhaal reizen we mee met Thecla en Benno Graas vanaf die zuidpunt van Afrika totdat ze weer thuis zijn in Noord-Holland. Ze reizen met een oude Enfield motor met kleine aanhanger de tocht van meer dan 43.000 kilometer. Natuurlijk, er worden wel vaker van dit soort motortochten gemaakt, maar er zijn zo weinig motorrijders die de moed hebben om hun belevenissen ook op te schrijven. Fietsers, ja die schrijven, zeilers en wandelaars ook, maar motorrijders komen bijna nooit aan schrijven toe.

Maar Het aarden Beest is veel meer dan een goede beschrijving van de tocht vol ontberingen en tegenslagen en ook veel meer dan een indringende beschrijving van de landen die op de route liggen. Benno Graas is namelijk een uitzonderlijk beeldend schrijver. Hij kijkt goed en ziet de kleinste details. Een voorbeeld? 'Windvlagen drijven scheepjes stof over de weg, die in tegenlicht een prachtige muur optrekken, rond wervelen en vervolgens weer verdwijnen'. Met dat soort observaties staat het boek vol en ze geven het reisverslag een zeldzame glans. Graas heeft ook een zeer eigen taalgebruik en gebruikt soms nog nooit gebruikte woorden die compleet logisch zijn en waarvan de bedoeling eenduidig blijft. Maar er is nog meer. Als geen ander motorreisverhaal geeft Het Aarden Beest de metamorfose weer die zich op een moeizame tocht voltrekt. Het loslaten van de zekerheden van thuis. Afstand wordt steeds minder gemeten en wordt in wezen onbelangrijk. Ook de tijd heeft steeds minder functie. En dan is er nog de bijzondere voorspellingen van de waarzegger in het begin van de reis die hun toekomst al kent en de bijzondere ontmoetingen met kwikstaartjes (of is het echt ? kwikstaartje). Kortom een echte aanrader.



Maar tegelijk ook een ruwe diamant. Het is met groot enthousiasme geschreven, geredigeerd en zelfstandig uitgegeven. Daar is niets op aan te merken, maar dit boek verdiend meer. Namelijk een echte uitgever, die het kan omvormen tot een tijdloze klassieker, die het ook in het Engels en Duits kan publiceren en die het tot een internationaal succes kan maken. Want motorrijders zijn er veel, maar schrijvende motorrijders zijn uiterst zeldzaam."
 
Laatst bewerkt:
FILMPJE.


,
full
 
Laatst bewerkt:
Kent iemand deze?
Overland To India

Zag hem hier zo gauw niet staan, heb dit boek al diverse keren zien liggen maar eigenlijk nooit de stap genomen het aan te schaffen. Aangezien ik voor m'n werk wat meer moet gaan reizen (vliegen+hotels) wil ik toch wat meer gaan lezen.

Heeft iemand echte aanraders van motorreis verhalen zoals Long way round/down?
Zo klinkt het aarden beest hierboven ook wel goed.
 
Het aarden beest is een goed boek, erg leuk geschreven.

Ik heb nu een Ereader dus ben nu op zoek naar de boeken als
Dus als iemand wat weet of op de computer heeft, hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Het aarden beest is een goed boek, erg leuk geschreven.

Ik heb nu een Ereader dus ben nu op zoek naar de boeken als
Dus als iemand wat weet of op de computer heeft, hoor ik dat graag.
Ik ben ook op zoek naar ebooks, ik ben nog geen ebook over motorreizen tegen gekomen in de boekwinkels
 
No risk no life van ben valks, the long way round , jupiters reizen zijn er als Ebook.
Vreemde eend in afrika lijkt mij ook een leuk boek, ook al gaat het niet over een motor.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw boek van Dolf Peeters:

full



Mannen, motoren en (wat) meisjes - Dolf Peeters


Verzamelde columns.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen het Aarden beest uit, wat een leuk boek! En wat hebben ze af en toe lopen tobben met zn tweeën :P
 
Ik ben dat boek ook aan het lezen maar soms vind ik het lang dradig, vooral dat geneuzel over sterren en kerken.

Wel leuk geschreven.
 
Ivm de ereader kunnen de gewone boeken er wel uit.
Ik heb tekoop.
Het aarden beest
Op de sprinkhaan
No risk, no life
Europa op 2wielen
Lois onderweg.


Als iemand ebooks heeft of ze weet hoor ik dat graag .

PM mag ook
 
Dit bericht is oorspronkelijk geplaatst in Vietnam

Het is voor dit topic een beetje OT, maar aangezien hier de boekenfanaten zitten die mogelijk niet allemaal het Vietnam-topic lezen (waarom eigenlijk niet? O-) ) en ik toch graag antwoord op mijn vraag zou willen hebben....


Two wheels & rice fields

Tijdens googlen kwam ik dit boek tegen:
http://positiveworldtravel.com/motorbiking-vietnam-guide/

What Is In The Book?
Two Wheels & Rice Fields is more than just a comprehensive guide on motorbiking Vietnam. This exclusive eBook covers everything you need to consider when travelling by motorbike. Once you have purchased Two Wheels & Rice Fields, you will receive detailed, comprehensive & relevant information about:

Everything Before You Go.
From visas & insurance to licenses & when to go. We prepare you with all the logistics for a safe and memorable adventure.

Selecting The Right Motorbike To Buy.
We cover various models & makes of motorbike, what to look for when purchasing your motorbike and taking it for a test drive

Safe & Correct Travel Gear.
What clothing you should wear, protective equipment needed such as helmets, gloves & footwear.

Correct Motorbike Maintenance.
We share with you valuable information on how to care for your motorbike ensuring a smooth and safe journey. We also include what tools to have with you on your travels and simple measures you can take to make your bike travel further without breakdowns.

Heath, Safety & Security Measures.
How to keep yourself healthy while travelling on the road with tips on how to combat fatigue, sickness physical aches. We also share valuable advice about how to ride on the roads in Vietnam, various road rules & how best to handle the road & traffic conditions. Useful information is also covered concerning the security of your bike, dealing with police & what to do if you do get pulled over.

Renting & Motorbike Tours.
If you still want the freedom to explore Vietnam by motorbike, but don’t want to purchase your own bike, we provide detailed information on various types of tours throughout the country as well as renting motorbikes within Vietnam.

Suggested Itineraries.
There is so much to see and explore throughout Vietnam. We share with you various routes and cities to see in case you only have 2 weeks or 2 months. We cover beaches, mountains and inland areas.

Travel & Cultural Expectations.
Vietnam might be far from where you live and has many cultural differences than what you may be used to. We give you advice on typical values & traditions in Vietnam, common foods, style of accommodation you can expect and a simple language guide to help you get around on your motorbike.

Selling Your Motorbike.
Selling your motorbike can be a bittersweet end to your fantastic journey throughout the country, but we share ways to sell your motorbike, where to list it and places which buy motorbikes within the cities.

Taking Notes On Your Travels.
This is your trip of a lifetime-so don’t forget it! We also provide you with free documents so you can take notes throughout your journey, have a gear list with you handy & write down important numbers or information.

full


Een aantal zaken heb ik al uitgebreid in dit topic behandeld, maar met name het motor-deel niet. Kent of heeft iemand dit boek? Is het voor mij de moeite waard om aan te schaffen? Ik blijf tenslotte boekenfanaat.

Nadat ik bovenstaand had geschreven kwam ik het boek(je?) op Amazon tegen. Ik zag dat het 107 pag. beslaat. En daar staat niet zoveel op zag ik op de voorbeeldpagina’s op bovenstaande site. Zie een kopie hierboven. Ter vergelijking: het boekje dat ik van de posts t/m begin november in dit topic heb gemaakt beslaat 156 pag. van in Arial 12 volgeschreven A4.

Toen ik ook nog de 1e customer review had gelezen was mijn aanvankelijke voorzichtige enthousiasme toch aardig bekoeld. Zie http://www.amazon.com/Wheels-Rice-Fields-Motorbiking-Vietnam-ebook/dp/B007FNY0B0

en het iets positievere
Review: Two Wheels and Rice Fields (The Ultimate Guide to Motorbiking Vietnam)

Original reviews of books about Southeast Asia

Dus mocht iemand het kennen, graag commentaar.
 
Er zijn inmiddels weer een aantal leuke bijdragen hier gepost, helemaal top! Ik loop ernstig achter met bijwerken van de lijst :$ dus aan de slag! :)

Kent iemand deze?
Overland To India

Zag hem hier zo gauw niet staan, heb dit boek al diverse keren zien liggen maar eigenlijk nooit de stap genomen het aan te schaffen. Aangezien ik voor m'n werk wat meer moet gaan reizen (vliegen+hotels) wil ik toch wat meer gaan lezen.

Heeft iemand echte aanraders van motorreis verhalen zoals Long way round/down?
Zo klinkt het aarden beest hierboven ook wel goed.

Boek staat er nu bij. Klinkt als een meer praktisch boek met veel weetjes maar ook leuke ervaringen, daardoor wel lekker te lezen.

Aanrader vind ik de boeken van Loïs Pryce, alles van Ted Simon en 'Ik, de Pan en de wereld' van Kris Nijs. Kan je wel even mee vooruit, toch? ;)

Vespa met uitzicht, staat er ook niet tussen.

bol.com | Een Vespa Met Uitzicht, Peter Moore | 9789022541371 | Boeken

Die kan ik ook niet als Ebook vinden '(

Staat erbij! Ook even meegezocht maar helaas geen ebook idd.

Nieuw boek van Dolf Peeters:

[afbeelding]


Mannen, motoren en (wat) meisjes - Dolf Peeters


Verzamelde columns.

Haa Dolf Peeters (ongelikte beer met helm en mening ;) ) Leuke columns altijd, staat erbij! :)

Dit bericht is oorspronkelijk geplaatst in Vietnam

Het is voor dit topic een beetje OT, maar aangezien hier de boekenfanaten zitten die mogelijk niet allemaal het Vietnam-topic lezen (waarom eigenlijk niet? O-) ) en ik toch graag antwoord op mijn vraag zou willen hebben....


Two wheels & rice fields

Tijdens googlen kwam ik dit boek tegen:
http://positiveworldtravel.com/motorbiking-vietnam-guide/

...kenip...

Een aantal zaken heb ik al uitgebreid in dit topic behandeld, maar met name het motor-deel niet. Kent of heeft iemand dit boek? Is het voor mij de moeite waard om aan te schaffen? Ik blijf tenslotte boekenfanaat.

Nadat ik bovenstaand had geschreven kwam ik het boek(je?) op Amazon tegen. Ik zag dat het 107 pag. beslaat. En daar staat niet zoveel op zag ik op de voorbeeldpagina’s op bovenstaande site. Zie een kopie hierboven. Ter vergelijking: het boekje dat ik van de posts t/m begin november in dit topic heb gemaakt beslaat 156 pag. van in Arial 12 volgeschreven A4.

Toen ik ook nog de 1e customer review had gelezen was mijn aanvankelijke voorzichtige enthousiasme toch aardig bekoeld. Zie http://www.amazon.com/Wheels-Rice-Fields-Motorbiking-Vietnam-ebook/dp/B007FNY0B0

en het iets positievere
Review: Two Wheels and Rice Fields (The Ultimate Guide to Motorbiking Vietnam)

Original reviews of books about Southeast Asia

Dus mocht iemand het kennen, graag commentaar.

Onbekend bij mij en ook in de lijst opgenomen. Lijkt me ook een boek met praktische tips en aanvullende verhalen. Comments zijn welkom! :)
 
Gevonden (zelf nog niet gelezen):

  • Ten for the road
  • Another ten for the road
  • Ten more for the road
van Brian R. Salisbury.

Ten_For_the_Road_cover_resized_for_end_of_manuscript.jpg
Another_Ten_For_the_Road_Cover_Cropped_for_end_of_manuscript.jpg
Ten_More_For_the_Road_cover_resized_for_end_of_manuscript.jpg

Meer info ende uitleg is hier te vinden :) .


  • "101 Road Tales"
By Clement Salvadori

Motorcycle_Books_101_Road_Tales.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu een vreemde eend in afrika aan het lezen, geen motoren maar wel een erg leuk geschreven boek.

Ik ben sinds een paar maanden een ereader en vind het toch wel erg lekker lezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees op dit moment een Anti-Motorboek. Keer wat anders. Iemand die tegen het lawaai van het motorrijden ingaat.

full


Aapmenschje brult. Een Anti motorboek. Brieven uit de nalatenschap van Harry Jonkergouw. Door Inigo Meerman.

sorry voor de slechte foto..
 
Ik lees op dit moment een Anti-Motorboek. Keer wat anders. Iemand die tegen het lawaai van het motorrijden ingaat.

[afbeelding]

Aapmenschje brult. Een Anti motorboek. Brieven uit de nalatenschap van Harry Jonkergouw. Door Inigo Meerman.

sorry voor de slechte foto..

Hmm...."Het domste geluid dat de mens kan voortbrengen, is motorgeronk.
(Laat 20ste eeuwse wijsheid/ Inigo Meerman)". Weet niet of ik daar dan wel centjes aan uit wil geven ;)

(Grrrrmbll...moet toegeven dat interesse toch gewekt is. Passages hieruit zijn reeds op internet verschenen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan