Virago en Vstar een carb minder en meer PK's ????

Distel

Rookie
24 mei 2003
29
0
Hellevoetsluis
Ik ben al een tijdje op zoek naar mensen die ervaring hebben met de ombouw kit van KJS. Deze claimt dat je de twee carb's middels een speciaal gemaakt spruitstukje kunt vervangen door 1 aangepaste carb.
virago_manifold.jpg

Het voordeel zou zijn geen geklooi meer met synchroniseren, een betere trekkracht (koppel) en ook meer PK's en lager verbruik en beter stationair lopen. :9~ Als je dit leest denk je dat is toch te mooi om waar te zijn, en waarom hoor of zie ik er dan nooit iets van op beurzen e.d. :?
Dit bedrijf KJS is op de volgende link te vinden: kjs.hypermart.net/
Ik ben benieuwd wat de techneuten hiervan vinden, en zie graag jullie reakties.

Distel.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 25 mei 2003 22:11 schreef Distel het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar mensen die ervaring hebben met de ombouw kit van KJS. Deze claimt dat je de twee carb's middels een speciaal gemaakt spruitstukje kunt vervangen door 1 aangepaste carb.
(Afbeelding)
Het voordeel zou zijn geen geklooi meer met sycroniseren, een betere trekkracht (koppel) en ook meer PK's en lager verbruik en beter stationair lopen. :9~ Als je dit leest denk je dat is toch te mooi om waar te zijn, en waarom hoor of zie ik er dan nooit iets van op beurzen e.d. :?
Dit bedrijf KJS is op de volgende link te vinden: kjs.hypermart.net/
Ik ben benieuwd wat de techneuten hiervan vinden, en zie graag jullie reakties.

Distel.

Ik denk dat het bocht is.....

Normaal gaat iedereen die meer vermogen wil naar meerdere carbs,zie bijv. in de autosport(oude carb. eraf,en meerdere webers erop).
Het lijkt mij sterk dat hun het beter kunnen laten lopen op 1 carb.
En synchroniseren hoeft toch ook helemaal geen probleem te zijn,je hoeft dit niet elke tankbeurt te laten doen.

Niet doen dus,zegt Herr Flick.

John :)
 
Het is wel een feit, ik heb het bij vroeger geprobeert net voor ik mijn V-Max had gekocht.
De luchtstroming bij lagere toeren is groter door de carburator en hierdoor is de onderdruk in de venturi groter en krijg je een betere verdamping van de benzine.
Koppel gaat naar boven op lage toeren en vermogen gaat ook naar boven op lage toeren.
Nadeel: In de hogere toeren gaat alles naar onder, dus topsnelheid enz maar met een virago rij je toch rustig en in de lage toeren.
Met een verhoogd koppel rij ze zelfs zalig rond 2500tr in 5de.

Ik heb nog het alu stuk liggen dat ik daar speciaal voor gemaakt had, dit was wel oorspronkelijk bedoeld als V-Boost voor de virago 1100

Twee carburators op één buis naar twee cylinders.
Onder 4000tr houdt een servo 1 carburator dicht en heb je verhoogd koppel/vermogen, vanaf 4000tr heb je twee carburators per cylinder dus in hoge toeren ook een verhoogd koppel/vermogen.

dat alu stuk mag je gratis komen ophalen samen met de rubber darm om de verbindingen te maken.


zie ook Virago met V-boost
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 25 mei 2003 22:19 schreef Herr Flick het volgende:Normaal gaat iedereen die meer vermogen wil naar meerdere carbs,zie bijv. in de autosport(oude carb. eraf,en meerdere webers erop).

WEBER: kleine en grote carburator in de zelfde behuizing
kleine voor de lage toeren grote voor de hoge toeren O-)
 
Laatst bewerkt:
Ok alvast bedankt voor jullie reakties tot nu toe, ja Herr Flick (John) in eerste instantie dacht ik dat ook, maar als je op de site van KJS kijkt zie je reakties en ervaringen van gebruikers. Deze zijn zeer positief, en zullen toch niet (allemaal) fake zijn. Ook de reaktie van bcans vind ik zeer interssant, ik heb inderdaad je V-boost topic in zijn geheel gelezen, en ben wel onder de indruk. Maar ik moet eerlijk bekennen dat het mij af en toe wel wat duizelt :? , dit is stof voor de (ver) gevorderde sleutelaars onder ons, en er word zo bijna een totaal nieuw brandstof systeem ontwikkeld op basis van de kleur van de ontstekingsvlam. Ook nog bedankt voor je aanbod van het spruitstukje, maar ik weet nog niet wat ik ga doen met de XV1000, misschien kom ik er later wel op terug.
Ook bedankt voor je reaktie (Paul) Ritzen, maar wat bedoel je precies met een constantere stroom. Wil je daarmee zeggen omdat de cylinders beurtelings om mengsel vragen bij 1 carb je doorstroom constanter c.q. efficienter is?
Wat mij het meest bezig houd is de vraag: Als dit nou zo goed werkt, waarom heeft Yamaha deze techniek dan niet zelf toegepast? Dit zou toch een enorme besparing geven in de productiekosten, en eenvoudiger (dus goedkoper) onderhoud geven. :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Guz, blijkbaar doe ik iets fout. :? Als je mij even verteld wat dan kan ik het oplossen. O-) Misschien komt het door het feit dat ik voor het eerst gebruik maak van motor forum, en nog niet zo bekend ben met een aantal zaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan