achtertandwiel en ketting al los. voortandwiel... HOE?!

thebarkey

Die hard MF'er
25 apr 2011
256
0
Regio Waalwijk
Ik heb vandaag met me domme kop eerst de ketting en t achtertandwiel eraf gehaald voordat ik t voorste tandwiel eraf haalde, hoe los ik dit op? verankeren aan iets of?
 
Ik heb vandaag met me domme kop eerst de ketting en t achtertandwiel eraf gehaald voordat ik t voorste tandwiel eraf haalde, hoe los ik dit op? verankeren aan iets of?
Ja.

Bijv ketting terug er op en die blokkeren.
Of iets dergelijks.
Luchtsleutel zal ook wel helpen.

Beetje creatief denken, zonder te slopen :)
 
via via t advies gekregen om de halve ketting erop te leggen en een houten stok tussen de velg te leggen. hij blokkeert nu iig goed.
Hoe leg je een stok tussen je velg :?
Heb je de band eraf gehaald?
Je kan die stok toch gewoon tussen je spaken steken en op de achterbrug laten rusten?
 
_O-

Ja, check of er geen borgring op zit. Bij mij moet die helemaal teruggevouwen zijn voordat ik de moer in beweging krijg.

ja, zit sowieso een borgring op maar die is al netjes teruggevouwen. heb t gevoel alsof de vorige eigenaar van de motor heeeel slordig met zn spulletjes is geweest...
iets met heel veel verroeste of verkalkte bouten etc. die heb ik al mooi moeten vervangen en/of opnieuw moeten uitboren/tappen....

Fijn is dat toch :+
 
gebruik je toevallig een verlengstuk tussen je luchtsleutel en dop? ff er tussen uit laten :+

Ik heb dat ooit eens gedaan en na een half uur klooien maar bedacht dat t zonder misschien wel wilde. eerste poging kwam die los :+
 
Godverdomme. iemand binnenschakels liggen?
1175600_10201003179515941_1727974375_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan