NAKS pakking van melkpak?

BKLYF

MF veteraan
26 feb 2014
3.050
972
Belgiek
Instagram
Nou, het moest eens gebeuren, mijn NAKS lekt aan de pakking, en laat een plasje olie achter.
Ik wil dit zo snel en zo goedkoop mogelijk herstellen, en een pakking van een paar 1-2 euro is wel nog te doen, MOCHT ik er één vinden, waarbij de verzendingskosten niet 9 euro voor zijn :(

Nu is mijn vraag of er ook personen zijn die uit een melkpak een nieuwe pakking hebben geknipt.
Ik had ooit eens voor mijn brommertje een pakking voor het kleppendeksel uit een cornflakesdoos geknipt, en dat was wel nog goed te doen, geen lekkages oid.

Ik wil gewoon wat zekerder zijn of een stuk melkpak even goed z'n werk doet als pakkingpapier van €1,50, waarvoor ik 9€ verzendingskosten voor moet betalen.
Dus als jullie ervaring hebben met het knippen van een pakking uit een melkpak, dan hoor ik het graag!

ps: Op het forum heb ik ook gezocht naar melkpak pakkingen, en zie er al goede ervaringen mee.
Het is overigens nog de originele NAKS pakking die er op zit van 1998, dus die mag ook wel eens vervangen worden... :+
 
Is wel goed materiaal van de action, gaat niet lang mee, maar is wel goedkoop.
Voor occasioneel gebruik is een set van 50+€ wel wat veel in vergelijking met 2-3 euro.
Maar ik ga eerlijk zijn, ik ben een enorme cheapskate, dus alles moet zo goedkoop mogelijk en goed werken. De inbus set van de action had ik al 3 jaar, en altijd maar dezelfde inbus gebruikt om bouten los te maken en weer vast te zetten, en die had nogal veel kracht gezien hoor :)

Nu, ik ga eventjes naar de bandenboer, die gaat mijn nieuwe bandjes monteren :]
(conti trail attack 2 :))
 
Laatst bewerkt:
@Bolski, gelukkig nog op tijd met het openen van een "net niet vrijdagtopic" :)



Het enigste wat ik opnieuw mag kopen is een inbus setje van de Action omdat er één gesneuveld is bij het NAKS monteren.

Mooi dat het gelukt is *O*

Misschien een iets betere inbusset kopen.. Heb ze hier ook vaak gehad uit 'rommelbakken' en dergelijke en die dingen zijn echt te zacht en/of bros. Een fatsoenlijke set die niet eens zo veel duurder is gaat echt een eeuwigheid mee.

(of net zo lang totdat een vriend van je zijn as probeert los te krijgen met een inbussleutel en een pijp van een meter terwijl hij de verkeerde kant op draait |( voordeel, nieuwe set gekregen :))
 
Totaal kostenplaatje voor vandaag (en ook uitgerekend)
- Melkpak: 0,30€ (omgerekend zonder melk)
- Banden: 160,20 (set van voor en achter)
- Montage: €40
- Tijd: 5 uurtjes inclusief opruimen

Dus in totaal 200,50€ uitgegeven aan banden en NAKS.
Overigens heb ik zo even een testrit gemaakt van een kleine 30km met vol gas, gas dicht en andere niet economische zaken wegens het benzineverbruik.
En toch is het waar, zo'n melkpak pakking is een goede optie als je geen zin hebt om geld uit te geven :)
 
Totaal kostenplaatje voor vandaag (en ook uitgerekend)
- Melkpak: 0,30€ (omgerekend zonder melk)
- Banden: 160,20 (set van voor en achter)
- Montage: €40
- Tijd: 5 uurtjes inclusief opruimen

Dus in totaal 200,50€ uitgegeven aan banden en NAKS.
Overigens heb ik zo even een testrit gemaakt van een kleine 30km met vol gas, gas dicht en andere niet economische zaken wegens het benzineverbruik.
En toch is het waar, zo'n melkpak pakking is een goede optie als je geen zin hebt om geld uit te geven :)
Was de NAKS gratis?
 
Natuurlijk, de motor kostte in het begin een ronde 1000€
Daarbovenop komen mijn eigen toevoegingen en herstellingen (waar ik de bedragen liever niet van zeg, want die komen al dicht bij de originele waarde van de motor :+)

Mocht ik een motor met 5x de waarde hebben van wat ik nu heb, zou ik wel die extra euro's uitgeven aan een pakking, maar nu zit ik natuurlijk op een studentenbudget (400/maand mocht ik 4 dagen/week werken) en zijn alle besparingen en andere opties welkom.
 
:^
Wel bij de choke trouwens.

full
 
Is wel goed materiaal van de action, gaat niet lang mee, maar is wel goedkoop.
Voor occasioneel gebruik is een set van 50+€ wel wat veel in vergelijking met 2-3 euro.
Maar ik ga eerlijk zijn, ik ben een enorme cheapskate, dus alles moet zo goedkoop mogelijk en goed werken. De inbus set van de action had ik al 3 jaar, en altijd maar dezelfde inbus gebruikt om bouten los te maken en weer vast te zetten, en die had nogal veel kracht gezien hoor :)

Nu, ik ga eventjes naar de bandenboer, die gaat mijn nieuwe bandjes monteren :]
(conti trail attack 2 :))
Gewoon zelluf monteren kost een paar tywrapjes dat wel
full
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand een band met een hamer zien monteren :')

Overigens:
De oude pakking van de NAKS zat al 37 273 km op de motor :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan