advies voor een sportieve damesmotor

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
Een vriendin is bezig met lessen en ook driftig op zoek naar een geschikte motor.

Wat is een geschikte fiets voor een vrouw met een normale lengte(1.70?) met semisportieve ambities.
Gezien haar budget zal dat een mid tot eind jaren 90 fiets moeten zijn.

Mij totaal onbekend welke merken/modellen een fijne zithouding voor dames hebben en toch beginnend vertrouwen geven.
 
PinkMotorcycle.jpg
:Y

Wat valt er bij jouw onder sportief?
En wat vind je vriendin mooi?

Gewoon een beetje gaan proefzitten in een motorzaak. Zodat ze een beetje waarnaar ze moet zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Een damesmotor... :') Bereid je maar voor!
Een poser-motor vereist flink wat poetswerk en aangezien het om een dame gaat moet dat goedkomen... ;)

Mare, de Gladius misschien?

Edit: sorry, valt dus niet binnen het budget..!
 
Laatst bewerkt:
GPZ500s, GS500F

Dergelijke fietsen lijkt mij, makkelijke blokken (rijles motoren) maar wel een sportievere zit/uiterlijk
 
Tja, vindt ze haar lesmotoren lekker zitten?

Verder: er zijn geen damesmotoren!
 
Wat is een geschikte fiets voor een vrouw met een normale lengte(1.70?) met semisportieve ambities

Dezelfde fiets als een man met een normale lengte(1.70?) met semisportieve ambities uit zou kiezen. En dat kan van alles zijn, bij semisportief moest ik meteen denken aan een thunder cat of een naked bike.
 
Laatst bewerkt:
Zou der gewoon even een avondje marktplaats af laten gaan

Aangeboden motoren
Merk kiezen richtprijs en kijken
Daarna ander merk en zelfde verhaal.

Sportief kan supersport of tour/sportief.
Aan de andere kant kan je met alles sportief rijden
 
Dezelfde fiets als een man met een normale lengte(1.70?) met semisportieve ambities uit zou kiezen. En dat kan van alles zijn, bij semisportief moest ik meteen denken aan een thunder cat of een naked bike.

Dit dus. Want in het kleurtje zit het rijgedrag niet. Vaak wordt er met een dames-fiets een fiets bedoeld waarop je wat dichter bij de grond zit maar bij 1.70 zoek je dus eigenlijk een gewone fiets. Dus check alle andere fiets voor beginner gezocht topics. En dan het ultieme antwoord: passen en uitproberen.

Ik vind de vraag: vrouw in leer of textiel dan belangrijker. Antwoord is leer :+
 
Ik snap ook niet zo goed wat een 'damesmotor' is.... Of zou moeten zijn... :?
 
Budget, tupperware of naked? 2 of 4 cilinder?

Zelf spreken 2cilinder naked bikes, zoals de Kawasaki ER6N (ER5), Suzuki SV650 en evt Ducati Monster me erg aan.
 
Een vriendin is bezig met lessen en ook driftig op zoek naar een geschikte motor.

Wat is een geschikte fiets voor een vrouw met een normale lengte(1.70?) met semisportieve ambities.
Gezien haar budget zal dat een mid tot eind jaren 90 fiets moeten zijn.

Mij totaal onbekend welke merken/modellen een fijne zithouding voor dames hebben en toch beginnend vertrouwen geven.
Een hornet 600 is een leuke optie, is een fijne motor om op te leren rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan