Cpt. Screwboot
MF veteraan
Hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt twijfel ik of ik mijn accu moet vervangen, vooral ivm vakantie 2014.
Ik ga namelijk voor 2,5 week met de moto weg richting Spanje en zuid Frankrijk, en nu is het punt ..
Ik heb in mei 2012 een Thundercat gekocht uit 2002 met slechts 6k op de teller, en ja, alles klopte, originele bandjes etc etc. Verder alles goed, niets zag er uitgedroogd uit, dus we gaan er maar vanuit dat het echt was en de motor gewoon goed verzorgd is in die tijd. Hij was verder van een oudere man die hem had ingeruild voor een motorscooter, dus dat verhaal verder geloof ik wel.
Toen ik er later mee bezig was om mijn Garmin aan te sluiten zag ik op mijn accu nog de sticker van aankoop zitten, van de afleverbeurt van de motor zelf in 2002... dus de accu zit er al een eeuwigheid in en heeft weinig kilometers gemaakt voor 2012. Nu is de spanning goed, hij slaat altijd direct aan, dus verder geen problemen hiermee.
Nu is alleen het punt, kan een accu echt binnen zeer korte tijd overlijden, en wat zouden jullie doen? Alles werkt nu perfect, maar ik heb geen zin om straks ergens in de bergen met een dode accu te staan.
(Natuurlijk kan ik hem sowieso vervangen, maar vroeg me af wat de rest denkt)
Zoals de titel al zegt twijfel ik of ik mijn accu moet vervangen, vooral ivm vakantie 2014.
Ik ga namelijk voor 2,5 week met de moto weg richting Spanje en zuid Frankrijk, en nu is het punt ..
Ik heb in mei 2012 een Thundercat gekocht uit 2002 met slechts 6k op de teller, en ja, alles klopte, originele bandjes etc etc. Verder alles goed, niets zag er uitgedroogd uit, dus we gaan er maar vanuit dat het echt was en de motor gewoon goed verzorgd is in die tijd. Hij was verder van een oudere man die hem had ingeruild voor een motorscooter, dus dat verhaal verder geloof ik wel.
Toen ik er later mee bezig was om mijn Garmin aan te sluiten zag ik op mijn accu nog de sticker van aankoop zitten, van de afleverbeurt van de motor zelf in 2002... dus de accu zit er al een eeuwigheid in en heeft weinig kilometers gemaakt voor 2012. Nu is de spanning goed, hij slaat altijd direct aan, dus verder geen problemen hiermee.
Nu is alleen het punt, kan een accu echt binnen zeer korte tijd overlijden, en wat zouden jullie doen? Alles werkt nu perfect, maar ik heb geen zin om straks ergens in de bergen met een dode accu te staan.
(Natuurlijk kan ik hem sowieso vervangen, maar vroeg me af wat de rest denkt)