Akkuuw vervangen of niet?

Cpt. Screwboot

MF veteraan
28 jan 2006
3.016
2
Spijkenisse
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt twijfel ik of ik mijn accu moet vervangen, vooral ivm vakantie 2014.
Ik ga namelijk voor 2,5 week met de moto weg richting Spanje en zuid Frankrijk, en nu is het punt ..

Ik heb in mei 2012 een Thundercat gekocht uit 2002 met slechts 6k op de teller, en ja, alles klopte, originele bandjes etc etc. Verder alles goed, niets zag er uitgedroogd uit, dus we gaan er maar vanuit dat het echt was en de motor gewoon goed verzorgd is in die tijd. Hij was verder van een oudere man die hem had ingeruild voor een motorscooter, dus dat verhaal verder geloof ik wel.
Toen ik er later mee bezig was om mijn Garmin aan te sluiten zag ik op mijn accu nog de sticker van aankoop zitten, van de afleverbeurt van de motor zelf in 2002... dus de accu zit er al een eeuwigheid in en heeft weinig kilometers gemaakt voor 2012. Nu is de spanning goed, hij slaat altijd direct aan, dus verder geen problemen hiermee.

Nu is alleen het punt, kan een accu echt binnen zeer korte tijd overlijden, en wat zouden jullie doen? Alles werkt nu perfect, maar ik heb geen zin om straks ergens in de bergen met een dode accu te staan.

(Natuurlijk kan ik hem sowieso vervangen, maar vroeg me af wat de rest denkt)
 
Hm ja bij onderhoudsvrij staat overal "accuzuur meegeleverd" , sta ik nog te kloten :+ , sleutelen is leuk, maar accuzuur vind ik maar rommel.

Bij veel accu`s krijg je tegenwoordig gewoon 6 flesjes aan elkaar vast,die druk je op je accu en lopen leeg.
Flesjes eraf,deksel erop en starten maar.
Niks geen gekloot,kind kan de was doen :Y

bromfiets-accu-motoraccu-ct5l-bs.jpg


Ff plaatje als voorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook onderhoudsvrij die vanaf fabriek gevuld en geseald zijn.
Gel is leuk als je de accu op zijn kant wil leggen verder is die niet zo boeiend.
 
Laatst bewerkt:
Bij veel accu`s krijg je tegenwoordig gewoon 6 flesjes aan elkaar vast,die druk je op je accu en lopen leeg.
Flesjes eraf,deksel erop en starten maar.
Niks geen gekloot,kind kan de was doen :Y

[afbeelding]

Ff plaatje als voorbeeld

Ah ja, dat had ik toen inderdaad niet :/ , wat een rommel was dat. Maar thanks, scheelt inderdaad weer :Y , denk dat ik hem mooi vervang dan van het voorjaar, just in case...
 
Hm ja bij onderhoudsvrij staat overal "accuzuur meegeleverd" , sta ik nog te kloten :+ , sleutelen is leuk, maar accuzuur vind ik maar rommel.

Dat is als je hem online besteld, als je hem gewoon bij een motorzaak haalt krijg je hem netjes gevuld en geladen mee.
Voor een onderhoudsvrije accu is de initiële lading zeer belangrijk! Als je dit niet goed doet of met de verkeerde lader, verkort je de levensduur van de accu serieus.
 
_O-
Sta je dan in niemandsland te vloeken en tieren dat je de accu niet vervangen hebt , met een beetje geluk sta je op een berg :+

Ff laten testen of gewoon vervangen als het je niet lekker zit

In de zomer naar spanje en zuid frankrijk...

Altijd wel iets in de buurt..


Aanduwen kan altijd, op een berg ook ( motor omdraaien en naar beneden gaan :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan