alleen op motor vakantie: tips?

Ik ben vorige zomer op mijn eentje naar Normandië geweest en daarvoor een weekje Alpen met een kameraad.
Wat je niet mag vergeten is hier al meerdere malen gezegd: cash geld, credit card.
Indien je zonder bakken reist maar met tassen doe dan je kleren in 2 plastic tassen. Is handig indien het echt doorregent gedurende een hele tijd.
Nuttige telefoonnummers en adressen, wegenhulpkaart, een degelijk slot ... en genoeg kaarten dat je alle kanten uit kan indien het weer tegenvalt :)

Voor de rest: doen :)
 
Is de tip al langsgekomen: Leer de verkeersregels van de desbetreffende landen.

Zou lullig zijn als je na 3 dagen terug moet omdat je tankgeld is opgegaan aan
(voor nederlandse wet) tegenstrijdige verkeersboetes
 
Mocht je bij een 'gesloten' tankstation staan die alleen bankpassen accepteert, vraag dan een Fransman of je op zijn kosten voor 20 euro kan tanken en hem cash betaald.
Neem wat van de spaghetteria maaltijden mee - heb je honger en zijn de restaurants dicht, dan kan je altijd wel ergens kokend water scoren.
Hou een notitieboekje in je zak om aantekeningen te maken voor een eventueel reisverslag.
Als je merkt dat je concentratievermogen achteruitgaat, neem geen koffie of druivesuiker, maar stop met rijden.

Ik wil je niet bang maken, maar deze anti-criminelen tips kunnen van pas komen:

Hou je camera om je nek als je van je motor afstapt, en zorg ervoor dat je gelijk foto's kan nemen - hebben criminelen ook een hekel aan.

Staalkabel door je bagage en aan je helmhaakje houd de gemiddelde gauwdief tegen.

Pas op met mensen die makkelijk drankjes aanbieden - voor je het weet wordt je uren later wakker, zonder papieren, geld en motor.
 
Het benzine-en-geen-pomp-in-de-buurt-probleem kun je ook oplossen met een hevelpompje (Louis) of simpelweg een plastic slangetje van 1,5m. Waar je ook bent, er rijden altijd wel mobiele jerricans langs. herkenbaar aan de vier wielen en ruitewissers. ;)
Het heeft ook een paranormaal psychologisch tussen-de-oren effect. Sinds ik zo'n pompje onder mijn buddy heb zitten heb ik nooit meer zonder peut gezeten. Maar wel andere motorrijders tegengekomen die ik een litertje kon aanbieden.

Bovendien is het wel spannend op ergens in de pyreneen te rijden, dik op reserve, en een kaart met een andere schaal die je gewend was.
 
Hey dit is misschien wel een ideetje voor de komende zomervakantie die d'r aan zit te komen. Nu ik eergisteren geconfronteerd ben met het feit dat m'n "vrienden" gezamelijk met hun vriendinnen op vakantie gaan, staat voor mij de weg vrij om zoiets te doen natuurlijk.... Kga d'r over nadenken, het lijkt me wel heel gaaf.

Weet alleen niet of het wel zo'n goed idee is om te doen als je behalve nederlands alleen Engels kunt... Tis wel een heel avontuur 8-)
 
Hey dit is misschien wel een ideetje voor de komende zomervakantie die d'r aan zit te komen. Nu ik eergisteren geconfronteerd ben met het feit dat m'n "vrienden" gezamelijk met hun vriendinnen op vakantie gaan, staat voor mij de weg vrij om zoiets te doen natuurlijk.... Kga d'r over nadenken, het lijkt me wel heel gaaf.

Weet alleen niet of het wel zo'n goed idee is om te doen als je behalve nederlands alleen Engels kunt... Tis wel een heel avontuur 8-)

Taal is geen probleem. Met handen en voeten kom je een heel eind. Ik ben 1x een restaurant in gelopen en heb in de keuken aangewezen wat ik dan wel wou eten. Ze moesten lachen maar smaakte goed!
 
Ben vorig zomer in mijn eentje 5 dagen weggeweest naar de eifel.

Heb daar van hostel naar hostel gereden! Moet zeggen dat de avonden wel wat saai zijn zo net voor het slapen gaan, maar het touren is heerlijk.
Lekker je eigen tempo....desnoods nog ff stukkie terug rijden om die heerlijk haarspeldboggies NOG een keer te nemen!! Mensen die er bekent zijn weten wel wat ik bedoel!!! (Monchou) :9~ :9~ :9~

Verder kan je stoppen wanneer je wil...zelf bepalen waar je heen wil....en hoef je niet achterom te kijken om die meerijder in de gaten te houden die niet jou tempo rijd!

Ik wens je in ieder geval alvast veeeeeeel plezier! En uiteraard willen we wat pictures zien!!
 
Ben vorig zomer in mijn eentje 5 dagen weggeweest naar de eifel.

Heb daar van hostel naar hostel gereden! Moet zeggen dat de avonden wel wat saai zijn zo net voor het slapen gaan, maar het touren is heerlijk.
Lekker je eigen tempo....desnoods nog ff stukkie terug rijden om die heerlijk haarspeldboggies NOG een keer te nemen!! Mensen die er bekent zijn weten wel wat ik bedoel!!! (Monchou) :9~ :9~ :9~

Verder kan je stoppen wanneer je wil...zelf bepalen waar je heen wil....en hoef je niet achterom te kijken om die meerijder in de gaten te houden die niet jou tempo rijd!

Ik wens je in ieder geval alvast veeeeeeel plezier! En uiteraard willen we wat pictures zien!!

Ik de volgende keer mijn mini dvd player mee/boeken. En in Dld zal het niet zo snel saai worden. Lul in de kroeg net zo makkelijk mee als in NL :P
 
ik ken verder ook eigenlijk niemand die motor rijd.. maar mijn planning is ook om in mijn eentje van de zomer richting frankrijk te gaan, skydiven en daarna een paar weken toeren. beetje richting italie.

maarja.. eerst maar die motor... de vakantie is geboekt(het skydiven dan) nu nog vervoer en rijbewijs :D
 
Ik de volgende keer mijn mini dvd player mee/boeken. En in Dld zal het niet zo snel saai worden. Lul in de kroeg net zo makkelijk mee als in NL :P

Heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor! Maar in de kroegen waar ik zat....uhmmm naja...dat waren dikke boeren. Zat namelijk in de meest hopeloze dorpjes want daar was het allemaal zo lekker geodkoop!!!! :P :P :P :P :P
 
full
 
Met een betaalkaart, reisverzekering, mini-ehbo-kit, mobiele telefoon en goed onderhouden motor kom je een heel eind wat betreft je eigen veiligheid. :]


Let ook effe vooraf op de toestand je banden, want in de warme klimaten met duizenden km's gaat het best snel. ;)
 
Alleen op motor vakantie? Wat neem je extra mee?
Uit mijn eigen ervaring: Een Boek.

Begin eens met de Hobbit. Voor dat je het weet heb je excuses genoeg om de volledige "ban van de ring" uit te lezen verspreid over meerdere motorvakanties!!! 8-)
 
bedankt allen, nog een paar maandjes en dan moeten we het gaan doen...ik denk dat ik 18 april ga. maar daar ben ik nu mee bezig, alles een beetje plannen...
 
Alleen op motor vakantie? Wat neem je extra mee?
Uit mijn eigen ervaring: Een Boek.

idd, niets is zo vervelend als in een restaurant oid zitten wachten. Als je onderweg ben is alleen zijn niet erg, leuk zelfs. maar k heb eens een half uur op mn biefstuk zitten wachten, opzich niet erg. t voelde wel als een hele dag.

Je bagage is wel wat tricky. Papieren + telefoon in mn jas, altijd bij me. waardevolle spullen in mn tanktas, als je wat langer je motor laat staan meenemen, laat het bij de pomp meestal zitten. tandenborstel kleding in zadeltassen. Op de camping waardevolle spullen meenemen, rest lekker in de tent laten liggen.

Verder is de moeilijkste vraag: Ga ik links of rechts?

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan