Amerika vakantie

Wat een leuk topic!

Ik ben een paar jaar terug meegeweest, heb op een Shadow gereden, super vakantie gehad.
@ MrBean, leuk om je verslag te lezen! Ik ga meteen weer mn foto's kijken.

Voor alle organisaties is natuurlijk wat te zeggen, alles heeft zn voor en zn tegens, maar als Fuck alleen op "klacht" en "USA Motorreizen" laat zoeken op google, kijk dan ook eens zonder het woord klacht, dan kom ik meer positieve dingen tegen dan negatieve.
Is dat touwens je eigen ervaring? of baseer je jouw mening puur op internet verslagen?

Ik heb in iedergeval een super vakantie met ze gehad en ben hard aan het sparen voor de volgende reis dit jaar. Ik vindt het rijden in een groep super en dan vooral daar.

@Hertog Jan, welke periode ga je?

Oja, ik heb vorig jaar ook gewisseld met de motor van mn man, geen probleem en het is toch ook logisch dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen motor en als je gaat wisselen het samen uit moet zoeken?
Hoe doe je dat als je in Nederland iemand op je motor laat rijden?
en dan is Amerika iets ingewikkelder. Als je je dat van te voren bewust bent, is er niets aan de hand en gewoon zorgen dat je goed verzekerd bent.

Geweldig ik heb er al weer zin in!
 
Oja, ik heb vorig jaar ook gewisseld met de motor van mn man, geen probleem en het is toch ook logisch dat jij verantwoordelijk bent voor je eigen motor en als je gaat wisselen het samen uit moet zoeken?
Hoe doe je dat als je in Nederland iemand op je motor laat rijden?
en dan is Amerika iets ingewikkelder. Als je je dat van te voren bewust bent, is er niets aan de hand en gewoon zorgen dat je goed verzekerd bent.

Iemand anders op je eigen motor laten rijden is een heel ander verhaal. Het voertuig is verzekerd, in ieder geval voor schade aan derden en bij allrisk ook voor schaden aan de motor zelf.

Maar bij een huurmotor ligt dat heel anders, ook in Nederland. Dat voertuig is alleen verzekerd indien een gerechtigde bestuurder erop rijdt. Mocht een bestuurder die niet op het huurcontract staat een ongeval veroorzaken, dan kun je er vergif op innemen dat het verhuurbedrijf echt alle kosten gaat verhalen op huurder en/of bestuurder.
 
Iemand anders op je eigen motor laten rijden is een heel ander verhaal. Het voertuig is verzekerd, in ieder geval voor schade aan derden en bij allrisk ook voor schaden aan de motor zelf.

Maar bij een huurmotor ligt dat heel anders, ook in Nederland. Dat voertuig is alleen verzekerd indien een gerechtigde bestuurder erop rijdt. Mocht een bestuurder die niet op het huurcontract staat een ongeval veroorzaken, dan kun je er vergif op innemen dat het verhuurbedrijf echt alle kosten gaat verhalen op huurder en/of bestuurder.


:^
Het is schrikken dat de mensen niet de kleine lettertjes lezen, en dat in de USA!
Daarnaast vindt ik het jammer dat mensen ook de "valkuilen" die ik al eerder geschreven heb aanzien voor zeuren en gaan bagatelliseren.
Uiteraard gun ik iedereen een prettige vakantie toe op de motor door de USA.

Neem het lijstje maar is mee en stel die kritische vragen, dat voorkomt een hoop teleurstellingen.
Maar de TS wilde wat adviezen en dat alles fantastisch is, was en gaat is natuurlijk heel mooi.
Echter gebeuren er ook (nog steeds) dingen in de motorreiswereld die voor dat geld echt niet kunnen.
Die heb ik aangestipt en het lijkt wel met sommige reacties hier dat mensen dit gewoon niet willen weten?
Ja dan ben ik ook gewoon uit gel#ld en houdt ik me maar weer aan het advies van mijn toenmalige Economie leraar:"Mensen willen besodemieterd worden".

@ girlontheroad: Nee, ik heb ze niet van internet, ik zit wat dichter bij het vuur.
En ik hoor de klachten regelmatig.
Hierbij is de eerder genoemde reisorganisatie steeds het onderwerp van kritiek.
Uiteraard zijn er altijd meer mensen tevreden dan ontevreden.
Zeikerds heb je altijd, alleen als je weet waar sommige mensen om "zeuren" dan zal je zien dat dit gewoon niet kan.
Echter kan die reisorganisatie dit gewoon doen omdat het nog net door de beugel kan.
Ze gaan er vanuit dat motorrijders wat milder zijn en veel dingen op de koop toe nemen.

@ Jan Hertog: ai, als jij terug komt ga ik 5 dagen later weg ;)

Veel plezier! (en wees kritisch, je hebt veel geld betaald!)
 
Laatst bewerkt:
~
@ girlontheroad: Nee, ik heb ze niet van internet, ik zit wat dichter bij het vuur.
En ik hoor de klachten regelmatig.
Hierbij is de eerder genoemde reisorganisatie steeds het onderwerp van kritiek.

Dan ben ik weer zo nieuwsgierig van aard :) hoe dicht bij het vuur?
Heb niet heel veel verstand van motoren, maar alles zag er toch behoorlijk nieuw uit.
Tuurlijk wordt er flink wat mijlen gereden in een jaar en zie je dat deze gebruikt is, maar weinig tot geen pech onderweg gehad.

Uiteraard zijn er altijd meer mensen tevreden dan ontevreden.
?? altijd van het positieve uitgaan en dan geef je het antwoord zelf al

Zeikerds heb je altijd, alleen als je weet waar sommige mensen om "zeuren" dan zal je zien dat dit gewoon niet kan.
Echter kan die reisorganisatie dit gewoon doen omdat het nog net door de beugel kan.
Ze gaan er vanuit dat motorrijders wat milder zijn en veel dingen op de koop toe nemen.

En de kleine lettertjes moet je altijd lezen, daar zijn ze voor dat weet iedereen, en dat mensen zeuren hoor je mij niet zeggen, ik hou er alleen van dat er goed onderbouwde kritiek bij is en geen vage reacties.

Bv de hotels en het eten, ik vond de motel 6 keten prima, schoon en netjes, zwembadje erbij en gezellig een biertje drinken maar.
Super, en er zat ook regelmatig een BW bij.

En het is algemeen bekend dat de Amerikanen buiten de deur eten (is ook te zien :) )en ik vindt het prettig dat ontbijt er niet bij zit, moet er niet aan denken elke morgen eieren en spek of pannekoeken te eten. 's Avonds konden we zelf kiezen waar we gingen eten en het kwam er op neer dat we dat meestal gezellig met zn allen deden bij een leuk tentje.

En van die motoren vast op een groot kabelslot zegt me ook niets, wel dat ze dat doen maar in goed overleg was er wel mogelijk om zelf te gaan rijden, maar daar hadden wij niet zoveel zin meer aan, na een lange motordag is het goed vertoeven met een ijkoud biertje en dan ga je uiteraard toch niet meer weg.

@Hertog Jan, ik denk dat je een supervakantie tegemoet gaat en we horen graag je reactie naderhand, veel plezier!!

Groet, Betty B.
 
Laatst bewerkt:
Kon ik het toch niet laten om de prijzen te vergelijken met mn folder van een jaar of 4 geleden (ik bewaar altijd alles!) valt mij op dat ondanks de flink gestegen hotelprijzen
(en ja, ik weet dat de dollar laag ligt, maar ook in Nederland betaalde ik ooit 2 gulden voor een brood en nu meer dan 2 euro)
De prijzen zijn gewoon gelijk!

Ik verbaasde me erover, maar vond het grappig om te weten.

Betty B.
 
ik eh.. hou het advies van mijn economie leraar maar aan.
Ik wil deze discussie niet winnen, gewoon wat adviezen geven.
Iets waar je een forum als dit goed voor kunt gebruiken.
Doe er je voordeel mee.
 
in de herhaling, geen idee wat ik fout doe

ik eh.. hou het advies van mijn economie leraar maar aan.
Ik wil deze discussie niet winnen, gewoon wat adviezen geven.
Iets waar je een forum als dit goed voor kunt gebruiken.
Doe er je voordeel mee.

Ik heb wel altijd graag gelijk ;) , maar in dit geval zijn er, zoveel mensen, zoveel meningen. En ook ik hoef deze discussie niet te winnen.

Laten we zeggen, mijn eigen positieve ervaring en jou (van horen zeggen) negatieve ervaring strepen we tegen elkaar weg en staan op neutraal *D


Ik las dat jezelf in mei een motorrit gaat doen naar Amerika, wat ga jij daar doen en welke route? Al eerder geweest?

Ben benieuwd.

Gr. Betty B.
 
ik eh.. hou het advies van mijn economie leraar maar aan.
Ik wil deze discussie niet winnen, gewoon wat adviezen geven.
Iets waar je een forum als dit goed voor kunt gebruiken.
Doe er je voordeel mee.

Zeg Fuck, was toen met USA Motorreizen niet die keer dat je met die olifanten in het ruim moest?
 
Zeg Fuck, was toen met USA Motorreizen niet die keer dat je met die olifanten in het ruim moest?

Nou idd, het vliegende circus.

@girlontheroad: Ik heb alles al opgenoemd wat er niet klopt.
En vergeet niet dat dat voor voor zoveel geld is.
Dat veel mensen dat soort praktijken voor lief nemen is aan hun.
Maar als je bij een professionele organisatie boekt moet het gewoon wel goed zijn (Uitgezonderd overmacht zaken)
Ik heb alles al gepost en ik wil niet meer in herhaling vallen.

Wegstrepen? tja, de mensen die ik gesproken heb gaan niet zeggen: "die andere deelnemer had wel een nieuwe motor (van het verhuurbedrijf) en die van mij was al 2 jaar oud, het is wel OK."
Je hebt allebei evenveel betaald maar als jij diegene bent die op een een motor ouder dan 1 jaar mag gaan rijden voel je je wel bekocht.

(bovenstaand voorbeeld heb ik de situatie van de motoren gebruikt, uiteraard kan je ook ander eerder genoemde zaken aankaarten)

BTW: de motel prijzen zijn niet echt duurder geworden.
Brandstofprijzen was vorig jaar wel 2 maal zo hoog. (maar ja die vangen ze op met die lucratieve "vouchers", geeft dus een vertekend beeld van de werkelijke totaal prijs)
Tezamen met de sterkere euro was dat dus wel weg te strepen tegen elkaar.

Wat zei de economie leraar ook alweer?
 
Laatst bewerkt:
Zeg Fuck, was toen met USA Motorreizen niet die keer dat je met die olifanten in het ruim moest?
Vertel eens meer *D


Ik dacht: ik hou de discussie voor gezien en geef er een andere draai aan.

Ik ben nml echt benieuwd wat je daar gaat doen/zien/hoe/voor hoelang,
Of je eerder bent geweest? zelf een route uit hebt gestippeld? alleen gaat? of met meerderen?
hotels al hebt geboekt? Of op de bonnefooi gaat rijden?

ik heb ook gewoon interesse in wat een ander gaat doen.
ik moet nog boeken voor dit jaar.
 
Ik wil deze discussie niet winnen, gewoon wat adviezen geven.
Iets waar je een forum als dit goed voor kunt gebruiken.
Doe er je voordeel mee.

Gelukkig zijn we allemaal verschillende personen en ervaren we dingen op een andere manier ;)

En gratis advies is natuurlijk nooit weg *O*
Net wat je zegt FhM, het kost wel een berg geld en dan wil je er ook volledig van genieten !

Voordat ik ga schrijf ik de tips op, en dan kijk ik in Amerika wel hoe e.e.a. verloopt.

Als ik terug naar huis ga zal ik zorgen dat ze genoeg Bud voor je bewaren FhM :+
 
Laatst bewerkt:
Ken ik niet, gaan we proberen.

Sam Adams hebben ze bijna overal en is echt fatsoenlijk bier (géén pils). Verder zijn er nog vaak allerlei andere varianten te vinden maar die zijn minder wijdverspreid. Rolling Rock is overigens ook nog wel aan te raden als je meer voor de pilssmaak gaat.
 
Lekker makkelijk als je bij de concurrent zit :Z

Nou ik was je voor, ik heb eerder in het topic ook al www.crossroadsmotorreizen.nl aangeprezen.
Anders zou ik alle andere ook voor rotte vis uit moeten maken.
Ik heb echte klachten weergegeven over USA motorreizen.

Daarmee vervalt deze opmerking.

Ik verdien er geen cent mee dus ik heb geen concurrentie he ;)

Ik kan ook gewoon niets zeggen en iedereen hetzelf laten ondervinden.
Maarja, we praten niet over een zak aardappels van 5 kg.

Neem de opmerkingen maar ter harte of niet en geloof maar wat je wilt geloven als je liever niet de feiten wilt weten.
Mensen zullen die klachten toch niet verzinnen?

Maar goed ik snap het al. voortaan laat ik het de mensen wel zelf uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik was je voor, ik heb eerder in het topic ook al www.crossroadsmotorreizen.nl aangeprezen.
Anders zou ik alle andere ook voor rotte vis uit moeten maken.
Ik heb echte klachten weergegeven over USA motorreizen.

Daarmee vervalt deze opmerking.

Ik verdien er geen cent mee dus ik heb geen concurrentie he ;)

Ik kan ook gewoon niets zeggen en iedereen hetzelf laten ondervinden.
Maarja, we praten niet over een zak aardappels van 5 kg.

Neem de opmerkingen maar ter harte of niet en geloof maar wat je wilt geloven als je liever niet de feiten wilt weten.
Mensen zullen die klachten toch niet verzinnen?

Maar goed ik snap het al. voortaan laat ik het de mensen wel zelf uitzoeken.

Dat is het punt niet....of die klachten er nou zijn of niet en of die terecht zijn of niet....jij bent nou niet echt de meest objectieve persoon om dat te gaan spuien als jij voor de concurrent bezig bent, staat je niet echt netjes...en of je dr nou wel of geen cent aan overhoudt doet niet ter zake.
Komt op mij gewoon een beetje goedkoop over om een concurrent neer te halen.

En verder zal t me worst wezen....ben niet van plan ooit met 1 van de organisaties op pad te gaan :9
 
Laatst bewerkt:
Dat is het punt niet....of die klachten er nou zijn of niet en of die terecht zijn of niet....jij bent nou niet echt de meest objectieve persoon om dat te gaan spuien als jij voor de concurrent bezig bent, staat je niet echt netjes...en of je dr nou wel of geen cent aan overhoudt doet niet ter zake.
Komt op mij gewoon een beetje goedkoop over om een concurrent neer te halen.

En verder zal t me worst wezen....ben niet van plan ooit met 1 van de organisaties op pad te gaan :9

ik iig niet met 1 van die organisaties ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan