Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, maar dat topic is gesloten.
En bijdewee, wat is het probleem met APK voor motoren, anders dan dat het een paar tientjes kost? De wrakken er uit plukken kan alleen maar goed zijn en ga me niet vertellen dat er geen motoren rondrijden die niet op de weg horen.
Ja, maar dat topic is gesloten.
En bijdewee, wat is het probleem met APK voor motoren, anders dan dat het een paar tientjes kost? De wrakken er uit plukken kan alleen maar goed zijn en ga me niet vertellen dat er geen motoren rondrijden die niet op de weg horen.
Maar de APK bij auto's is ook af en toe om je kapot te lachen. Ik betaal bij de dealer € 17.50 en daaarvoor wordt hij echt goed nagekeken. Maar ik heb ook wel meegemaakt dat een auto werd afgemeld waar helemaal niet naar werd gekeken.
En motorfietsen moeten gewoon voldoen aan de regels die daarvoor gelden, dus als je naar de keuring moet, even een paar normale uitlaten er op beunen.
Ja, maar het gaat om de APK voor motorfietsen, een regelmatig terugkerend item. In theorie is de APK niet zo verkeerd, er wordt alleen op verschillende manieren misbruik van gemaakt en in de praktijk slaat het soms helemaal nergens op.
Ik heb vier auto's en ik heb al drie keer een steekproef meegemaakt en dan wordt zo'n auto echt heel goed bekeken door een specialist van de RDW.
Als jouw motorfiets goed in orde is heb je niets te vrezen en als je boter op het hoofd hebt natuurlijk wel. Ik zou er voor pleiten dat een motor goed wordt onderzocht op belangrijke zaken die er toe doen en niet op lulligheidjes waar toevallig geen E nummer op staat.
Ik neem aan dat Hans een E-keur bedoelde ipv een E nummer. Een E-keur is niet verplicht zolang het een originele motor is (dwz met originele onderdelen zoals de fabrikant maakt voor die specifieke motor). De hele motor heeft een E-keuring gehad in een EU land, de zogenaamde EU type goedkeuring.
Maar voor after-market accessoires die dus niet door de fabrikant zelf voor dat type motor zijn gemaakt, moet er wel een E keurmerk zijn. Helmen, kleding, uitlaten enz moeten een E1, E9 of wat dan ook hebben om binnen de EU landen goedgekeurd en dus bruikbaar te zijn. Dat moet al vanaf 1994.
Ik heb het niet over de APK. Ik heb het er over dat je met niet goedgekeurde onderdelen problemen kunt krijgen. Als je met een niet E keur blerpijp rondrijdt die volgens de politie te veel lawaai maakt, loop je risico's. Geen E keur uitlaat of koplamp levert dan echt wel een probleem op. Moet je vooral in het buitenland mee oppassen. Dan kom je er echt iet mee weg, dat het volgens de APK geen probleem was.
Er is geen probleem om op te lossen. Regelzucht van dwanmgmatig ambtenaren gespuis.
Er is geen meerwaarde in motor APK te vinden.
Ik had op een gegeven moment toch vier brommers staan waarmee bijna niet gereden werd.Gewoon fatsoenlijke brommers kopuh
Paar tientjes hier, paar tientjes daar, soms een paar honder of zelfs duizend euro bij de technische leek, die een poot wordt uitgetrokken. Elke cent kosten verhoging die niet noodzakelijk is, is zonde gebruik de zoekfunctie omtrent het item apk maar eens, geen zin de discussie over te doen.
Ik vind het al erg genoeg, dat dit soort geneuzel tijdens de verkiezingen weer op de agenda komt, omdat er veel belangrijkere dingen zijn, zoals massa immigratie, verdringing op de arbeidsmarkt door migranten, bodemloze put EU, subsamenlevingen, die onze wetten niet erkennen en ons hun wil willen opleggen, geneuzel over zwarte piet en andere folkloristische cultuurdingen, waardoor ik me soms een vreemde in eigen land voel, ongebreidelde geldzucht van de overheid, waardoor Jan modaal zich kapot werkt voor een fooi, die amper hoger is, dan die van een minimumloner die 10.000 bruto minder verdiend op jaarbasis.
Voedselbanken, omdat armoede in een van de rijkste landen ter wereld om zich heen grijpt, politici, die mensen tegen elkaar opzetten, iets waar zelfs onze premier aan mee doet. Kortom genoeg belangrijke dingen. Als een partij apk geneuzel belangrijk vindt, verdienen ze mijn stem niet.
Kweenie, de motor uit dit topic zou bijvoorbeeld de APK niet overleven en terecht.
Ik heb het niet over de APK. Ik heb het er over dat je met niet goedgekeurde onderdelen problemen kunt krijgen. Als je met een niet E keur blerpijp rondrijdt die volgens de politie te veel lawaai maakt, loop je risico's. Geen E keur uitlaat of koplamp levert dan echt wel een probleem op. Moet je vooral in het buitenland mee oppassen. Dan kom je er echt iet mee weg, dat het volgens de APK geen probleem was.