Balhoofdlagers voor 350 euro?

Spyx

MF'er
24 jul 2014
47
7
Bij de aankoop van mijn CBF600 SA vorige week, ( *O* ) zei de keurmeester dat de balhoofdlagers moeten worden vervangen. Krijg nu bij de garage te horen dat dit zo'n 350 euro gaat kosten omdat het een aantal uren arbeidsloon is. Het lijkt me zo'n groot bedrag, is dat normaal? Hier in het forum zie ik een paar keer een bedrag genoemd, maar veel lager.

Zou het te maken kunnen hebben met dat dit geen naked is, maar er een kuipje omheen zit?
Of dat ik een vrouw ben en men automatisch het bedrag opschroeft? Of ben ik nu overdreven wantrouwend en denk ik in cliche's? Ik wil gewoon vertrouwen op wat mij wordt verteld, en tegelijkertijd lijkt het me een klap geld voor alleen balhoofdlagers...
 
ik kom net bij de dealert vandaan met mn sv650s. Heb hem vorige week opgehaald en kreeg een lijstje mee;

remblokken vervangen
balhoofdlagers (want er zit een dood punt)
dynamo
accu

voor de balhoofdlagers werd mij verteld dat die grap 300 euro kost.
Accu 100, dynamo 300 en remblokken 225.

ik ben nu zelf ook aan het rondkijken om dit ergens anders / door iemand anders te laten doen, leek mij ook al raar :p
 
Accu heb ik zelf vorige week nog eentje gekocht. Koste mij 47 euro. Monteren is 5 minuten werk. Dynamo, altornator heb je 2e hands vaak voor 7 tientjes (genoeg sloopbedrijven xie er stapels van hebben). Remblokken heb ik ook wel eens goedkoper erop laten zetten. Volgensmij proberen je ze een poot uit te draaien. Snel andere zaak zoeken met coulante prijzen
 
Accu heb ik zelf vorige week nog eentje gekocht. Koste mij 47 euro. Monteren is 5 minuten werk. Dynamo, altornator heb je 2e hands vaak voor 7 tientjes (genoeg sloopbedrijven xie er stapels van hebben). Remblokken heb ik ook wel eens goedkoper erop laten zetten. Volgensmij proberen je ze een poot uit te draaien. Snel andere zaak zoeken met coulante prijzen

de accu kan ik idd zelf wel. Dynamo voor 7 tientjes is vast te doen, maar het monteren daarvan? Dat is mijn grootste probleem. Bij alles uiteraard, muv de accu
 
de accu kan ik idd zelf wel. Dynamo voor 7 tientjes is vast te doen, maar het monteren daarvan? Dat is mijn grootste probleem. Bij alles uiteraard, muv de accu
Je hoeft niet zelf te doen. Maar zoek een bedrijf dat gewoon normale prijzen hanteert. Vraag of ze een 2e hands dynamo willen zoeken. Vaak is het alleen de altornator en de pakking. Voor een monteur is dit makkelijk en vlot te doen. Een motorzaak moet zijn brood ook verdienen maar dit lijkt mij gevalletje van de hoogste prijzen berekenen. En ik vraag mij af of die garage echt eerlijk is wat er vervangen moet worden.
 
Schiet mij te binnen. Heb bij een garage stahlflex remleidingen voor en achter en ik dacht remblokken voor laten monteren voor net onder de 250 euro. Dat is dan wel 6 jaar geleden maar dan is 225 voor alleen blokken wel veel geld.
 
Je hoeft niet zelf te doen. Maar zoek een bedrijf dat gewoon normale prijzen hanteert. Vraag of ze een 2e hands dynamo willen zoeken. Vaak is het alleen de altornator en de pakking. Voor een monteur is dit makkelijk en vlot te doen. Een motorzaak moet zijn brood ook verdienen maar dit lijkt mij gevalletje van de hoogste prijzen berekenen. En ik vraag mij af of die garage echt eerlijk is wat er vervangen moet worden.

Ja dat geloof ik graag. Daar twijfel ik ook aan. De vorige eigenaar heeft hem dit jaar nog helemaal laten nakijken en vervangen wat vervangen moest worden. Mijn broer heeft een vriend die weer een vriend heeft die weer een vriend heeft etc etc die er waarschijnlijk wel even naar wil kijken. Ook zo mooi; heb er zeker een week mee rondgereden, komt daar & hij startte nu ook niet meer. Hij heeft er zelf een proefritje (de monteur) op gedaan en toen werkte het nog prima. Nu laat ik hem daar staan en ga ik hem dinsdag ophalen...
 
Remblokken vervangen is niet moeilijk, een kast van een zweeds meubelmerk in elkaar zetten levert meer hoofdbrekens op. Dynamo zal wat lastiger zijn en balhoofdlagers is nog lastiger.
 
ik kom net bij de dealert vandaan met mn sv650s. Heb hem vorige week opgehaald en kreeg een lijstje mee;

remblokken vervangen
balhoofdlagers (want er zit een dood punt)
dynamo
accu

voor de balhoofdlagers werd mij verteld dat die grap 300 euro kost.
Accu 100, dynamo 300 en remblokken 225.

ik ben nu zelf ook aan het rondkijken om dit ergens anders / door iemand anders te laten doen, leek mij ook al raar :p

Vraag maar eens bij Ruud. Niet zeggen dat je op MF zit :+
Home
 
De zuurpruim van MF maar volgensmij een goede en schappelijke reparateur :+

Als hij een prijs noemt voor lol zeggen: "zoontje van mijn buurman zegt dat die voor de helft van bedrag kan doen, want die sleutelt ook vaak aan zijn puch maxi" :+

ik zie de stoom uit zijn oren komen _O- _O-
 
Ik denk wel dat de werkplaatstarieven wat omlaag kunnen als de monteurs de tijd dat ze op MF zitten niet in rekening brengen. :P
Zouden ze het niet zien als bijscholing?
Gewoon dat ze hier lezen hoe de hobbyisten problemen beter en sneller aanpakken dan dat ze zelf doen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan