Bowler's Suzuki GSX1100E '80 Classic SuperbikeRacer topic

Onlangs weer verder gegaan:
1606874_840856872615954_3207010964812961667_n.jpg


1925204_840856829282625_1506118383562589892_n.jpg


Zit nog niet helemaal goed, maar het begin is er!

10447834_840856789282629_4789525971099642885_n.jpg

Verder ook gekeken of de voorvork past, maar helaas, dit is niet het geval. Het bovenste lager van beide voorvorken (GSX en Paso) is hetzelfde, alleen het onderste lager is bij de Suzuki groter. Bovendien is de pen van de Paso te kort. Dus, weet iemand hier een goede oplossing voor of iemand die dit voor mij zou kunnen doen?

En als laatste een foto hoe de GSX er nu bij staat :)
10660315_840856822615959_494412511709423478_n.jpg
 
Komt voorvork van paso in?
Kun je de paso pen eruit laten persen en suz pen erin, eventueel met oplassen en/of afdraaien.
In het ergste geval een compleet nieuwe pen laten draaien.

Ik heb eventueel nog een bovenste kroonplaat van een paso liggen.....

Ook nog wielen met schijven, lekker dik maar ik denk niet dat je naar 16" toewil :P

Is zo'n paso vork niet ontzettend kort :?
 
Komt voorvork van paso in?
Kun je de paso pen eruit laten persen en suz pen erin, eventueel met oplassen en/of afdraaien.
In het ergste geval een compleet nieuwe pen laten draaien.

Ik heb eventueel nog een bovenste kroonplaat van een paso liggen.....

Ook nog wielen met schijven, lekker dik maar ik denk niet dat je naar 16" toewil :P

Is zo'n paso vork niet ontzettend kort :?

Ja, een Marzocchi M1R uit een Paso komt er in. Paso pen er uit perzen en soes pen er in was ook mijn idee, maar daarvoor moet de paso kroonplaat uitgeboord worden (van 28 naar 33 mm oid). Verder past de bovenste kroonplaat van de paso niet op de soes pen denk ik. Zat zelf dus ook te denken aan een nieuwe pen, maar zoek dan dus nog iemand die dit voor mij zou kunnen doen.

Ik heb onlangs alle onderdelen die ik nog had (wielen ed.) weg gedaan, dus nee, daar wil ik niet naar toe, maar bedankt voor het aanbod :P
 
Als de plaat uitgeboort/ uitgekotterd moet worden kun je misschien de suz pen gewoon gebruiken.
Vulbus voor de bovenste kroonplaat laten draaien.

Heb ik ook gedaan met een bandit voorvork in mijn gsx, bleek alleen de gsx pen 0,2mm kleiner dan het gat in de bandit plaat. Is opgelast en opnieuw afgedraaid.
Vulbusje in de bovenste kroonplaat geperst om het verschil van grotere bandit pen op de vangen.

Plaatje van mijn creatie tot zover....
full


En....
full


Ja met chokeknop heb ik nog een uitdaging _O- en ja..... Stuur zit nog los....
 
Laatst bewerkt:
chocke op een andere plek zetten net voor de kroonplaat bijvoorbeeld, of onder de buddy :)
 
Als de plaat uitgeboort/ uitgekotterd moet worden kun je misschien de suz pen gewoon gebruiken.
Vulbus voor de bovenste kroonplaat laten draaien.

Heb ik ook gedaan met een bandit voorvork in mijn gsx, bleek alleen de gsx pen 0,2mm kleiner dan het gat in de bandit plaat. Is opgelast en opnieuw afgedraaid.
Vulbusje in de bovenste kroonplaat geperst om het verschil van grotere bandit pen op de vangen.

Plaatje van mijn creatie tot zover....
[afbeelding]

En....
[afbeelding]

Ja met chokeknop heb ik nog een uitdaging _O- en ja..... Stuur zit nog los....

Cool!

Zal hier in de buurt eens kijken naar iemand die de nodige machines heeft om dingen uit te boren ed :)
 
chocke op een andere plek zetten net voor de kroonplaat bijvoorbeeld, of onder de buddy :)

Da's wel een TE eenvoudige oplossing -O-
Hele pen is pasgemaakt zodat de choke op originele plek blijft, had mij echter verrekend op de hoogte. Kan de choke nu ca 1cm uittrekken ipv 1,5-2cm. Hogere stuurklemmen is ook optie maar vind 'um nu al hoog ogen......
Latere gsx-en hebben chokehendel op de stuurschakelaar...
Andere kroonplaat laten maken....
Ach.... Geen haast .... _O-
 
En voor dat chokeknop probleem is ook wel wat te verzinnen, risersgaten in de kroonplaat verhuizen, andere risers die iets naar achteren lopen, ophogen maar dat is inderdaad een beetje lelluk...toch heb ik dat bij m'n TL ook gedaan puur omdat dat een stuk beter zat, soms moet je een klein stukje coolheid opofferen voor meer gebruiksgemak...
 
Als de plaat uitgeboort/ uitgekotterd moet worden kun je misschien de suz pen gewoon gebruiken.
Vulbus voor de bovenste kroonplaat laten draaien.

Heb ik ook gedaan met een bandit voorvork in mijn gsx, bleek alleen de gsx pen 0,2mm kleiner dan het gat in de bandit plaat. Is opgelast en opnieuw afgedraaid.
Vulbusje in de bovenste kroonplaat geperst om het verschil van grotere bandit pen op de vangen.

Plaatje van mijn creatie tot zover....
[afbeelding]

En....
[afbeelding]

Ja met chokeknop heb ik nog een uitdaging _O- en ja..... Stuur zit nog los....
nais :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo, na een tijdje stilte toch weer vooruitgang! Na wat wikken en wegen over of ik verder wilde met m'n Marzocchi voorvork, kwam ik voor een nette prijs een 1985 GSXR voorvork tegen voor een nette prijs, inclusief superbike kroonplaat. Knoop toch maar doorgehakt en deze gekocht, met dit als resultaat:

10881477_887367231298251_4294833662602113033_n.jpg


10802003_887367114631596_9198598223342692982_n.jpg


10394471_887367181298256_4585861851933554374_n.jpg


10882210_887367091298265_6228901380489832170_n.jpg


10407296_887367054631602_5659513774827295652_n.jpg


1504090_887367027964938_8504802028415125583_n.jpg


Nu op naar het volgende probleem, het achterwiel goed pasmaken en zorgen dat de ketting in lijn loopt :) Ik heb het vermoeden dat de tandwieldrager van een slabby (heb ik helaas niet :( ) er voor zorgt dat de ketting meteen goed loopt, dus daar maar eens naar kijken :)
 
Wordt netjes zo, vraag me alleen af of de veren in de vork niet wat aan de zachte kant zijn mss?
Ik heb trouwens ook nog wel een tandwieldrager liggen hoor O-)
 
Laatst bewerkt:
veren zullen zeker te zacht zijn (althans de standaard veren al die er nog in zitten) :Y
 
:? Wordt netjes zo, vraag me alleen af of de veren in de vork niet wat aan de zachte kant zijn mss?
Ik heb trouwens ook nog wel een tandwieldrager liggen hoor O-)

Haha, nice! Zou je voor me kunnen meten wat de afstand is vanaf het punt waar het tandwiel op ligt tot de binnenkant van de drager? (daar waar de rubbers zitten)

De veren zullen allicht wat zacht zijn, maar dat is iets om later naar te kijken, eerst alles ff goed monteren en pasmaken, dan dingen reviseren en mooi maken :)
 
Van de week weer bezig geweest met de remklauw adapters. Had de goede maten, dus heb in solidworks een beugeltje gefabriekt en wat denk je? Past uiteraard niet. Ik word er wat moe van, dus ik ga maar gewoon een blok alu kopen en dat lekker met de hand bewerken. Kan ik hem later ergens nog wel laten afvlakken :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan