pegaso-rider
MF veteraan
Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig en met ja of nee te beantwoorden. Zorgt een hogere octaan gehalte voor een schonere verbranding in de motor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
afhankelijk van welke motor kan het een beetje helpen. bij een zeer moderne motor met hoge compressie kan de ontsteking zicht iets verder bijregelen voordat er detonatie ontstaat. door die vroegere ontsteking kan de verbranding iets langer duren waardoor je een iets verbeterde (meer volledige) verbranding krijgt. en ja dat is dus iets schoner.
meeste voordelen voor het schoner verbranden van premium brandstof komt echter door de popes die worden toegevoegd.
Heb je hier ook een bron voor? Ik heb altijd het idee dat een wassen neus is.Wat wel een schonere motor oplevert is Shell V power of BP ultimate.
Heb je hier ook een bron voor? Ik heb altijd het idee dat een wassen neus is.
Zou graag eens het tegendeel willen lezen met een test of zo.
Bij BP is het toch niet alleen de Ultimate versie die voor een schonere motor zorgt? Ook de "normale" ongelode euro 95 als ik de website mag geloven.Wat wel een schonere motor oplevert is Shell V power of BP ultimate.
Bron: Ongelode Benzines met ACTIVE-technologie | BP-brandstoffen | Producten en Diensten | BP On The Road NederlandAl onze brandstoffen bevatten ACTIVE-technologie. Dat is de naam van de unieke mix van speciale ingrediënten die onze wetenschappers hebben ontwikkeld en die bewezen geavanceerde, vuilverwijderende eigenschappen heeft.
Dit betekent dat voor het eerst ook onze reguliere brandstof het vuil verwijdert dat kan worden achtergelaten door basisbrandstoffen.* Als u BP Euro 95 met ACTIVE-technologie blijft gebruiken helpt het u met:
* Basisbrandstoffen zijn brandstoffen die alleen voldoen aan de NEN EN-standaard.
- een motor die draait als nieuw
- meer kilometers per tank
- een soepelere rijervaring
- minder risico op onverwacht onderhoud
Het is octaan getal. Niet gehalte.Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig en met ja of nee te beantwoorden. Zorgt een hogere octaan gehalte voor een schonere verbranding in de motor?
Zal wel een oud labeltje zijn dan.Afgelopen week stond er hier nog RON95 op de V-power pomp.
V-power was altijd RON97, alleen deze is niet standaard. 95 en 98 is dat wel. Maar; het was geen RON98 maar 97; dus mag er geen label van 98 op. Vandaar dat V-Power altijd het label droeg van 95; terwijl de klopvastheid 97 was. Nu dus 98; dus ze zullen overal wel nieuwe stikkers gaan plakkenAfgelopen week stond er hier nog RON95 op de V-power pomp.
Nee.Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig en met ja of nee te beantwoorden. Zorgt een hogere octaan gehalte voor een schonere verbranding in de motor?
Ik geloof er geen ruk van.Wat wel een schonere motor oplevert is Shell V power of BP ultimate.
Schoner wordt het wel, dat is wel aangetoond. Ik kan even geen rapport online vinden maar dit vat het mooi samen:Heb je hier ook een bron voor? Ik heb altijd het idee dat een wassen neus is.
Zou graag eens het tegendeel willen lezen met een test ofzo.
TNO bevestigt de claim van BP dat zijn premium brandstof Ultimate de motor reinigt.
Sinds de introductie van premium brandstoffen als Shell V-Power, BP Ultimate en TOTAL Excellium, woedt de discussie of de nieuwe brandstoffen ook echt die eigenschappen bezitten die de oliemaatschappijen claimen. Denk daarbij aan minder roetuitstoot, meer motorvermogen en een lager brandstofverbruik. BP heeft van TNO een zogenoemd productlabel gekregen voor de reinigende eigenschappen van zijn brandstof BP Ultimate.
De besparing staat dus niet in verhouding tot de hogere prijs per liter, maar je lijkt er wel zuiniger mee te kunnen rijden.
Wat wel een schonere motor oplevert is Shell V power of BP ultimate.
Zeggen ze,
zelfs het het deel waar je het vulpistool inhangt wordt brandschoon, kijk maar eens goed naar die reclame waar de borsteltjes die ze ingebouwd hebben hun werk doen.