CB1100(FR)

hee rob,

bussen zijn gedraaid en de brug zit erin. voor mijn gsx 1100 achterwiel wacht ik nog steeds op een tandwiel houder en een schijf, komt er aan ( hoop ik ) maar duuurt lang !!
600F voorwiel is ook binnen en moet ik eerst een passende as voor laten draaien voor de org. vork. maar ben ook een beetje aan ,t sparen voor een 1100 upsd. komt goed maar zit reg. op zee. ben trouwens ook bezig met een 2- tact soes 'GT 750 ' van een collega voor een relaxe prijs !! blijft leuk zo,n waterkoker, maar eerst de bol. afmaken. :Y

Hoi Rene,

Succes met beide projecten, maar een Suz. 600F voorwielas schuif je zo in een 900 Bol vork is nl zelfde diameter/lengte !

Gr,

Rob
 
Nog een setje fcr's voor een blade in de aanbieding O-)

Nope, maar die kun je 2e hands ook wel scoren met een beetje mazzel!! ebay.de enzo ;)

die voor de bol gaan niet meevallen, zijn side-draft en honda spacing ofcourse. mikuni tmr's zijn ook nog een optie maar dan moet ik eerst een nier verkopen ofzo. :(
 
Laatst bewerkt:
Tsja maar je weet ook best waar nieuw prijzen liggen voor n setje fcr's -O-
full
 
Ik weet er helaas alles van ;) Maar voor de fireblade heb ik ze wel langs zien komen!

Voor de Bol nog maar 1x FCR39's gezien, toen ik er geen geld voor had en ik nog maar net een Bolletje had, werden uiteindelijk verkocht voor zo'n 500 euro. Achteraf was dat een koopje geweest. B| maarja, voor dat geld had ik m'n Bol net gekocht dus wist ik veel ;)
Maargoed, nieuw kosten ze dus in ieder geval het dubbele, TMR's het 3 dubbele...

Roundslides Mikuni VM's en Keihin CR(S) kom je nog wel eens tegen op ebay. Het viel me op dat FCR's op ebay.com een stuk goedkoper te vinden zijn, maar dan zit je weer met importrechten aangezien ze geen setje als 'gift marked' op willen sturen.

Mikuni RS series zijn nog de meest interessante oplossing, wel flatslide, misschien niet zo ruig als FCR's of TMR's maar voldoen prima. Het aan/uit effect is wel een stuk groter en de slides zijn niet gelagerd, maar het gaat hard. Best een aardig verschil vergeleken met conventionele roundslides of natuurlijk de constant-vacuums...

Al moet ik zeggen dat Mikuni VM33's en een dyna 2000 kit al een enorm verschil maakten op m'n 900f blok, ben benieuwd wat het 1100r blok gaat doen :9
 
Laatst bewerkt:
ik heb de VM33's op m'n 1100f geprobeerd en dat is echt een wereld van verschil hij neemt enorm goed op enis een stuk feller en ook nog een prachtig 4 persoons orkest
Ik weet er helaas alles van ;) Maar voor de fireblade heb ik ze wel langs zien komen!

Voor de Bol nog maar 1x FCR39's gezien, toen ik er geen geld voor had en ik nog maar net een Bolletje had, werden uiteindelijk verkocht voor zo'n 500 euro. Achteraf was dat een koopje geweest. B| maarja, voor dat geld had ik m'n Bol net gekocht dus wist ik veel ;)
Maargoed, nieuw kosten ze dus in ieder geval het dubbele, TMR's het 3 dubbele...

Roundslides Mikuni VM's en Keihin CR(S) kom je nog wel eens tegen op ebay. Het viel me op dat FCR's op ebay.com een stuk goedkoper te vinden zijn, maar dan zit je weer met importrechten aangezien ze geen setje als 'gift marked' op willen sturen.

Mikuni RS series zijn nog de meest interessante oplossing, wel flatslide, misschien niet zo ruig als FCR's of TMR's maar voldoen prima. Het aan/uit effect is wel een stuk groter en de slides zijn niet gelagerd, maar het gaat hard. Best een aardig verschil vergeleken met conventionele roundslides of natuurlijk de constant-vacuums...

Al moet ik zeggen dat Mikuni VM33's en een dyna 2000 kit al een enorm verschil maakten op m'n 900f blok, ben benieuwd wat het 1100r blok gaat doen :9
full
 
ik ben ook bezig met een setje van suzuki gsxr 750 ik heb ze al op maat voor de bol . Ik ga binnenkort proberen alleen moet ik de goede inlaat rubbers nog ff vinden. Voor de rest heb ik niets aan de motor kunnen doen we hadden 3 dagen werk aan de schade van de storm.
full
 
ik ben ook bezig met een setje van suzuki gsxr 750 ik heb ze al op maat voor de bol . Ik ga binnenkort proberen alleen moet ik de goede inlaat rubbers nog ff vinden. Voor de rest heb ik niets aan de motor kunnen doen we hadden 3 dagen werk aan de schade van de storm.[afbeelding]

jij hebt wel dezelfde ideeen als ik hoor! ,ik had zelf ook een set van het eerste model gsxr750G suzuki erop gezet (heb ze zelfs nog liggen!)
Merkte dat hij wel beter op het gas reageerde ,maar eigenlijk schieten ze tekort in de hogere toeren (op een 900 cc+) en merk je dat de puf eruit gaat ,het zijn dacht ik 28 mm carbs .
De originele carbs waren al aan de kleine kant van de Bol .
Ach ,gewoon proberen . ga je ze op je 750 of 900 zetten (zullen beter werken op de 750 denk ik)
Succes met de schade herstel

Gr
Ed :W
 
Ja deze zijn voor de 750 (probeer ik ook tussendoor wat aan te doen) op de 1100 komen de vm 33's . Weet jij of de orginele rubbers van de suzuki passen ?

gr Ed _O-
 
Ja deze zijn voor de 750 (probeer ik ook tussendoor wat aan te doen) op de 1100 komen de vm 33's . Weet jij of de orginele rubbers van de suzuki passen ?

gr Ed _O-

Omdat de carbs kleiner zijn passen zowel de gsxr en boldor rubbers niet :N

Had zelf een paar busjes laten draaien ,deze om de carbs geperst en met locktite vastgezet ,werkte wel en kon met de originele rubbers blijven rijden.

Of je zou met iets van radiatorslangen moeten verzinnen ,deze slangen zijn flexibeler als gewone inlaatrubbers.
Heb er zelf geen ervaring mee ,maar ik heb begrepen dat dit wel af en toe gedaan wordt.

Gr
Ed :W
 
Zo, weer wat geleerd het balhoofd van een 1100 is 3cm langer dan van de 750\900.
ik dacht lekker makkelijk de voorvork er in te hangen niet dus nu eerst de stuurpen verlengen
 
Zo, weer wat geleerd het balhoofd van een 1100 is 3cm langer dan van de 750\900.
ik dacht lekker makkelijk de voorvork er in te hangen niet dus nu eerst de stuurpen verlengen

Wist wel dat het rechterframedeel niet demontabel was ,maar wist niet dat het balhoofd langer was.
Scheelt nogal wat ,3 cm
Ben je met m'n ex-vorkje bezig of heb je nog een andere?
Gr
Ed :W
 
ben nu met deze vork bezig (van dasimo)

de rechter framebuis kun je bij de 1100f gewoon demonteren bij de 1100r is ie niet demontabel
full
 
Zo, weer wat geleerd het balhoofd van een 1100 is 3cm langer dan van de 750\900.
ik dacht lekker makkelijk de voorvork er in te hangen niet dus nu eerst de stuurpen verlengen

Wim, je kunt de balhoofdpennen verwisselen, mbv een pers eruit persen en dan weer in de juiste plaat er in persen.
 
Hoi Renee, de diameters zijn verschillend honda 27mm suzuki 25,5 en de pen van de honda zit met een bout geklemd. Op deze fiets komt jou ex tank

gr Ed
Wim, je kunt de balhoofdpennen verwisselen, mbv een pers eruit persen en dan weer in de juiste plaat er in persen.
 
Maar wel eerst even de las aan de onderzijde weg slijpen.
En na het over zetten weer aflassen

Klopt natuurlijk, echter er zijn verschillende uitvoeringen van vorken. Met ijzeren platen en met alumnium platen. De laatse versies zijn niet gelast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan