Ducati Deel #121 Xmas edition

Dag mensen, ik ga -ik denk een laatste maal- proberen de '97 750ss in elkaar te zetten en er iets rijdbaars van te maken. Ik zal eerst op zoek naar een stuk plat hard plastic om het originele lufideksel te imiteren.
Op zoek naar het manko bij de carbs kwamen 2 van deze dopjes ergens af vallen.
Kan iemand me misschien vertellen waar deze van/voor zijn?
Als ze een luchtkanaal moeten afsluiten zal't spul ook niet goed lopen..
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0009_zpsnljwgozu.jpg"]afbeelding~][/URL]
Accudopjes?
 
Dag mensen, ik ga -ik denk een laatste maal- proberen de '97 750ss in elkaar te zetten en er iets rijdbaars van te maken. Ik zal eerst op zoek naar een stuk plat hard plastic om het originele lufideksel te imiteren.
Op zoek naar het manko bij de carbs kwamen 2 van deze dopjes ergens af vallen.
Kan iemand me misschien vertellen waar deze van/voor zijn?
Als ze een luchtkanaal moeten afsluiten zal't spul ook niet goed lopen..
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0009_zpsnljwgozu.jpg"]afbeelding~][/URL]

Accudopjes zou best wel eens kunnen.
Geef nog eens een samenvatting van de problemen en wat je er al aan hebt gedaan.

Als ik het mij goed herinner, staat het ding al een tijd stil. Beginnen met Carbs ultrasoon! reinigen lijkt me dan niet verkeerd.

Als je hem helemaal zonder kosten rijdend wil krijgen, denk ik dat je hem beter zo weer kunt doorschuiven naar iemand die hem gewoon weer helemaal goed wil maken.
 
Uit de carbs?.. ze kwamen er uit rollen toen ik de vlotterbakken er onder weg probeerde te halen.. (gaat ook niet zomaar bij deze dingen..)
ehm, naast dat hij heel raar stuurt- kan ook aan mij liggen- wil hij niet over de 7000 rpm.. ik verdacht zelf het uitgesneden lufideksel, ook omdat de HS aan beide kanten stdt maat is...
En grrtvrr.. ik de vlotterkamer wordt een sproeier dmv een clipje die om een andere sproeier zit vastgehouden.. dit clipje valt naar beneden en .. gister zeker 2 uur actief wezen zoeken op/in/naast blok, op heftafel, grond..
foetsie! :X
En toen had ik't al weer gehad met 't ding... :$
 
Snel wegdoen Sammie, dat komt niet meer goed, die relatie tussen jou en 'dat ding' ;)
 
Uit de carbs?.. ze kwamen er uit rollen toen ik de vlotterbakken er onder weg probeerde te halen.. (gaat ook niet zomaar bij deze dingen..)
ehm, naast dat hij heel raar stuurt- kan ook aan mij liggen- wil hij niet over de 7000 rpm.. ik verdacht zelf het uitgesneden lufideksel, ook omdat de HS aan beide kanten stdt maat is...
En grrtvrr.. ik de vlotterkamer wordt een sproeier dmv een clipje die om een andere sproeier zit vastgehouden.. dit clipje valt naar beneden en .. gister zeker 2 uur actief wezen zoeken op/in/naast blok, op heftafel, grond..
foetsie! :X
En toen had ik't al weer gehad met 't ding... :$

Kwamen ze echt uit de carbs, of kan iemand ze tussen de carbs hebben laten vallen?
Ik heb hier de vorige keer dat je naar die dopjes vroeg een losse (reserve)set mikuni's bekeken, maar zag nergens iets wat op deze dopjes lijkt, en ook geen gaten waar ze in zouden kunnen passen.
Zitten de 'milieuslangetjes' er nog aan? Of waren de pijpjes waar deze aan horen te zitten misschien afgedopt? Lijkt me ook niet echt bevorderlijk de werking.

Niet boven de 7000 rpm: hoe is het met de naaldbuizen? Willen nog wel eens ovaal slijten, met dit soort klachten als gevolg.

Als je het ding echt rijdend wil hebben, zul je er zo te lezen iets meer moeite voor moeten doen dan peut erin en op de startknop drukken. Haal de carbs eraf, zet ze netjes op een werkbank, pak er een exploded view van de mikuni's bij en loop alles netjes na. Kijk of je alles hebt, of alles origineel is (anders werkt een dicht luchtfilterdeksel mogelijk zelfs averechts), gooi het spu in een ultrasoonbadje en bouw ze netjes weer in elkaar.
Als je daar geen zin in hebt: meteen weer wegdoen voordat er losgesleuteld spul kwijtraakt...
 
Hier zit het er vandaag niet in.
Druk aan het werk ... en de brommers zijn allemaal ongetüv-ed :-(
Komt hopelijk begin volgende week verandering in :)
Jammer, was gezellig...niet zo heel druk maar toch een behoorlijke aantal 851's...en een heel klein buitje vlak toen ik daar de straat inreed....
 
Kwamen ze echt uit de carbs, of kan iemand ze tussen de carbs hebben laten vallen?
Ik heb hier de vorige keer dat je naar die dopjes vroeg een losse (reserve)set mikuni's bekeken, maar zag nergens iets wat op deze dopjes lijkt, en ook geen gaten waar ze in zouden kunnen passen.
Zitten de 'milieuslangetjes' er nog aan? Of waren de pijpjes waar deze aan horen te zitten misschien afgedopt? Lijkt me ook niet echt bevorderlijk de werking.

Niet boven de 7000 rpm: hoe is het met de naaldbuizen? Willen nog wel eens ovaal slijten, met dit soort klachten als gevolg.

Als je het ding echt rijdend wil hebben, zul je er zo te lezen iets meer moeite voor moeten doen dan peut erin en op de startknop drukken. Haal de carbs eraf, zet ze netjes op een werkbank, pak er een exploded view van de mikuni's bij en loop alles netjes na. Kijk of je alles hebt, of alles origineel is (anders werkt een dicht luchtfilterdeksel mogelijk zelfs averechts), gooi het spu in een ultrasoonbadje en bouw ze netjes weer in elkaar.
Als je daar geen zin in hebt: meteen weer wegdoen voordat er losgesleuteld spul kwijtraakt...
De motor heeft weinig gelopen, naaldbuizen en naalden en schuiven zien er prima uit.
 
Ducatisti's!!
Ik ben naarstig op zoek naar een elektrisch schema van een 1000ss supersport. Kan iemand me helpen aan een digitale variant? Google me suf maar kom steeds bij andere modellen uit...
Bedankt voor de moeite!
 
Hier ook nog eens zwaaien :W :W

En maar meteen een vraagje:

Mijn 749 is (nog steeds) in herstelling na een schuiver op Croix in de zomer van vorig jaar.
Ik had een nieuwe achterbrug gescoord (>2005, SBK-type) om te laten monteren door de dealer.

Nu vertelde hij me dat de brug die ik gekocht heb oorspronkelijk voor een 999 bestemd zou zijn, waardoor die 15mm langer is dan de versie voor de 749. Brug past wel, maar ketting moet nu verlengd worden met 1 schakel. Reden zou de hogere topsnelheid van de 999 zijn, waardoor extra stabiliteit nodig was.

Ik ben hierover wel wat verbaasd, omdat ik overal gelezen had dat het frame ed exact hetzelfde waren.
Heb zonet ook eens in de parts manuals gekeken van beide modellen, en de OEM Ducati nummers zijn hetzelfde... :? :?

Het gaat mij niet om de extra kost van het schakeltje ( :') ), maar ik vraag me af hoe het nu eigenlijk juist zit?
 
Nog kleine twee weekjes tot DCR..... druk met voorbereidingen en jammer dat sommigen met Remco de tribune oplopen bij SBK maar eigenwijsweg niet meer groeten, ik noem geen namen! :P _O- :W
 
Ook nog even hier...

Helaas moeten stoppen met Monsteren vanwege gezondheidsredenen... Na 37 jaar op de motor is dit niet makkelijk, eigenlijk gewoon k*t.

Heb hier thuis nog staan een nieuwe paddockstand en een inrij,- transport klem. Deze vorig jaar gekocht en nooit gebruikt (staat wel gemonteerd in de garage)

Mag worden opgehaald (ik stuur NIETS op en alleen als SET te koop) Ik wil er overigens 75 euro voor hebben (ophalen gemeente Schagen)

En wil je de mooiste S4RS kopen (bomvol Rizoma) hier staat mijn exemplaar nu te koop (eerste eigenaar nieuwstaat)
http://www.motoporthippolytushoef.n...ctPath=/Shops/Motoport/Products/RHC0001006693

[afbeelding]
[afbeelding]

Bij interesse in de Paddockstand en Inrij-klem alleen mailen naar familieharteel@gmail.com

Saluti :W

Die paddockstand heb ik ook - fijn materiaal :Y
 
Ook nog even hier...

Helaas moeten stoppen met Monsteren vanwege gezondheidsredenen... Na 37 jaar op de motor is dit niet makkelijk, eigenlijk gewoon k*t.

Heb hier thuis nog staan een nieuwe paddockstand en een inrij,- transport klem. Deze vorig jaar gekocht en nooit gebruikt (staat wel gemonteerd in de garage)

Mag worden opgehaald (ik stuur NIETS op en alleen als SET te koop) Ik wil er overigens 75 euro voor hebben (ophalen gemeente Schagen)

En wil je de mooiste S4RS kopen (bomvol Rizoma) hier staat mijn exemplaar nu te koop (eerste eigenaar nieuwstaat)
http://www.motoporthippolytushoef.n...ctPath=/Shops/Motoport/Products/RHC0001006693

[afbeelding]
[afbeelding]

Bij interesse in de Paddockstand en Inrij-klem alleen mailen naar familieharteel@gmail.com

Saluti :W

Inderdaad een mooie Monster! Jammer dat je hem niet meer kan rijden. |(
 
Iemand een rode Honda VFR800 vtec te koop, ik zoek een sport/tour motor.... :]
 
Laatst bewerkt:
Iemand een rode Honda VFR800 vtec te koop, ik zoek een sport/tour motor.... :]

De 750 is niet geschikt om mee in sloten te rijden. Ik had er een en na een enkel slootje was ie toto. Mss dat het tikje van de vrachtwaggel ook een bijdrage daarin leverde. Maar niet robuust genoeg die dingen. :+
 
VFRollator800 _O- _O-




En ja really Duucmevrouw (en zag duucmeneer er ook bij en nog meer vage figuren) :P ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan