Ducati Multistrada 1200 Topic

Even positief dan.
Wat fotoos van mijn eerste korte ritje eergisteren :






 
Gisteren een allroad endurotraining gevolgd bij BERRT Bert Duursma. Erg leuk en erg uitdagend, zeker door de regen van afgelopen week, en het feit dat ik de training op straatbanden heb gevolgd *O*, en dat door modderige bossen, kuilen gevuld met water en op een door regenwater soaked weiland. Maar goed, what doesn't kill you makes you stronger!

Wat mij opvalt is dat de achteruitkijkspiegels zo minimaal af te stellen zijn. Als je je koppelings- en remhendel naar beneden afstelt om ze, als je rechtopstaat, goed te kunnen bedienen kun je je spiegels niet meer gebruiken als je zit, jammer.

Overigens met mijn Diavel een probleem gehad met de fuelsensor welke onder garantie is vervangen, met de Multistrada geen enkel probleem tot nu toe nok nok

Stay safe

IMG_4782_zpssqyj2sif.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo,n training is altijd leerzaam denk ik.
Een goede kennis van mij heeft me uitgenodigt een keer met hem op pad te gaan om wat dingen uit te gaan proberen.
Hij geeft ook dit soort sessies.

Spiegels..Ha, laat mij afgelopen Woensdag nou ook tegen dat probleem aangelopen zijn :Y

Linkerspiegel staat okee maar de rechter net iets te hoog dus moet wat naar beneden en dat lukte me niet .
Tis maar een klein stukje dus ik denk dat ik dan de handle wat naar beneden moet zetten.
Of dat handig is moet ik nog uitproberen uiteraard.

Gisteren setje Pirellies besteld dus met wat mazzel eind vlgde week gemonteerd.

Ook een zgan Duc.tanktas met zo,n ring eronder gekocht.
Past wel goed alleen loopt dat ding schuin af en als je in dat stuk wat zwaardere spullen legt komt dat op de tank te liggen en duszz..zie nr 4 hieronder ;)


Ook wat accesoires besteld uit de Ducati catalogus :

1. De oliekoelergrille
2. Radiatorgrille
3. Touratech rekje voor achterop
4. Carbon tankpad ivm beschadigen als de Ducati tanktas erop zit .
Had liever een transparante gehad maar die is er blijkbaar niet en ik ben niet zo creatief om zoiets zelf te maken .
5. Lower chain guard..baadt het niet dan schaadt het niet
6.Rear brake disc guard...idem

De Touratech cartelbeugels twijfel ik nog steeds wat over dus voorlopig nog niet.

En voor het geval er boutjes of klemmetjes onderweg willen uitvallen dus ook 2 reserve boutjes en clips besteld waar de zijkap/buddyseat mee vastzit .
Kost zowat niks en neemt weinig ruimte in dus altijd handig onderweg .
 
Laatst bewerkt:
Heintje D..Het bij de Enduro af fabriek geleverde gereedschap setje is bij mijn Enduro incompleet vlgs mij. Nieuw setje schijnt 130 euro te kosten? ik zal dit nog eens vragen of dit bedrag wel klopt.
Wil jij misschien een foto hier posten van wat er bij jouw setje inzit?
 
Laatst bewerkt:
Spiegels Enduro: Op blz 371 van de handleiding staat dat er 2 drukpunten in de spiegel zijn om deze te kunnen stellen. Ga ik morgen even proberen maar ik heb afgelopen Woensdag ook al aan de spiegels lopen drukken ect maar kreeg er geen beweging in.
 
Laatst bewerkt:
Heintje D..Het bij de Enduro af fabriek geleverde gereedschap setje is bij mijn Enduro incompleet vlgs mij. Nieuw setje schijnt 130 euro te kosten? ik zal dit nog eens vragen of dit bedrag wel klopt.
Wil jij misschien een foto hier posten van wat er bij jouw setje inzit?

Wil ik wel doen, echter er zit bij mij bijna niks in! Ik zag een pijpsleutel, een schroevendraaier en een inbussleuteltje in dat rode zakje zitten, verder leeg. Ik heb er een inbustool ingedaan met verschillende maten en mijn Leatherman Wave multitool. Misschien ga ik een setje van Cruztools aanschaffen,...

http://www.cruztools.com/products/kitsmetric.html
 
Spiegels Enduro: Op blz 371 van de handleiding staat dat er 2 drukpunten in de spiegel zijn om deze te kunnen stellen. Ga ik morgen even proberen maar ik heb afgelopen Woensdag ook al aan de spiegels lopen drukken ect maar kreeg er geen beweging in.

Klopt. Als je de spiegels lager wil hebben moet je echt die unit op 2 plaatsen losschroeven om hem te kunnen bijstellen, niet echt handig :?

En desondanks nog steeds superblij met mijn Multistrada Enduro! Hieronder een fotootje ergens op de hei, vlak voordat we in de stromende regen met 50 kilometer per uur over een zandpad raasden! Niet iedereen bracht het er zonder schrammen af,...aan het eind lag een flinke plas water met modderige ondergrond,...splash!! Beetje angstig, beetje eng maar zo lekker,...dat ik 50 moest worden voordat ik heb ontdekt hoe leuk dit is!

IMG_4809_zps8hpourmv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha! Het offroad virus heeft je te pakken! Zo is t bij mij ook begonnen. Met een nagelnieuwe Tenere 660 een zandpad ingereden omdat dat moest kunnen volgens de folder. De eerste de beste modderplas lag ik op mn snufferd. Maar wat een lol. Echt opnieuw moeten leren rijden. Is veel fysieker dan op de weg rijden. Zeker met een zware motor.

Maar de beloning is er ook na: je komt op mooie stukjes van de wereld terecht.
 
Heb ik daarbij de mazzel dat in mijn regio een zandpad nooit ver weg is. Duursma zie ik regelmatig voorbij komen met een trosje GS'en op sleeptouw
 
Heb ik daarbij de mazzel dat in mijn regio een zandpad nooit ver weg is. Duursma zie ik regelmatig voorbij komen met een trosje GS'en op sleeptouw

Inderdaad mazzel! Hier in de omgeving (Leiden) is het zoeken naar een speld in een hooiberg. En ja, ik was de enige buitenlander, de rest allemaal Duitsers :t

IMG_4826_zpslnmdddpf.jpg
 
Ha! Hij rijdt nog altijd met zijn eigenbouw R1150 Enduro.

We hebben in 2010 een paar dagen samen gereden tijdens een Arjan Brouwer Marokko trip. Die Tenere is van mij:

IMG_2883.JPG


Hier was ie een greppel in gedoken en even de weg kwijt:

IMG_2887.JPG


Absolute aanrader trouwens zo'n Marokko trip. Staat in mijn persoonlijke top 3 van motor ervaringen.
 
Ik heb spierpijn in mijn HELE lijf! :]
Ik ook en niet eens in het zand gereden :)

wat betreft zandwegen ect kan ik hier op de Veluwe best wel wat vinden maar ik doe het niet met de Enduro zoals eerder gemeld. Heb in het verleden regelmatig off the roots gehad om wat mee door het zand te gaan ect en een paar maanden geleden nog een xt 600 gekocht maar toch weer verkocht omdat ik er toch weer te weinig mee deedt.
 
Wil ik wel doen, echter er zit bij mij bijna niks in! Ik zag een pijpsleutel, een schroevendraaier en een inbussleuteltje in dat rode zakje zitten, verder leeg. Ik heb er een inbustool ingedaan met verschillende maten en mijn Leatherman Wave multitool. Misschien ga ik een setje van Cruztools aanschaffen,...

http://www.cruztools.com/products/kitsmetric.html
Oké.. Dan zit er dus net zoveel in als bij mijn setje
Bijna niks.. Ik vul het zelf wel aan met eea.
 
Ha! Hij rijdt nog altijd met zijn eigenbouw R1150 Enduro.

We hebben in 2010 een paar dagen samen gereden tijdens een Arjan Brouwer Marokko trip. Die Tenere is van mij:

[afbeelding]

Hier was ie een greppel in gedoken en even de weg kwijt:

[afbeelding]

Absolute aanrader trouwens zo'n Marokko trip. Staat in mijn persoonlijke top 3 van motor ervaringen.

Prachtige foto's, lijkt mij inderdaad ook heel gaaf om eens te doen!
 
tja.. en wie had er een paar jaar geleden gedacht dat Ducati nog eens een motor zou bieden waarmee je dat ook zou willen!

Ondertussen heb ik nog steeds de leen-enduro (probleem is nog niet verholpen) en we worden langzaamaan vriendjes. De vering wat stugger gezet (in Touring + koffer) zodat het wat vaster op de weg ligt.
 
tja.. en wie had er een paar jaar geleden gedacht dat Ducati nog eens een motor zou bieden waarmee je dat ook zou willen!

Ondertussen heb ik nog steeds de leen-enduro (probleem is nog niet verholpen) en we worden langzaamaan vriendjes. De vering wat stugger gezet (in Touring + koffer) zodat het wat vaster op de weg ligt.
Hmmm...Misschien wordt de Enduro wel je nieuwe vriendje binnen kort :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan