er komt een nieuwe story in halflive's leven

dan toch scheiden ?

heb het hier anders geregeld. Bij aankoop huis hele simpele regel. huis is van vriendin garage van mij en alles wat erbij hoort en in komt :P

Halflive ik zie je morgen (kom op de gl1500 met zijspan dus :P)


Ik geloof dat het hier meer gaat om het feit dat zijn vrouw aandacht te kort komt
 
dan toch scheiden ?

heb het hier anders geregeld. Bij aankoop huis hele simpele regel. huis is van vriendin garage van mij en alles wat erbij hoort en in komt :P

Halflive ik zie je morgen (kom op de gl1500 met zijspan dus :P)

zijn vrouw heeft een jaar droog gestaan tijdens de renovatie juist doordat hij in de schuur zat.
kennelijk heeft zij behoeftes die niet in de garage bevredigd worden.

ik zie je vanavond :W
 
poeh, poeh, het is gelukt.
ik heb vanaf 18:30 tot 23:30 in de auto gezeten, alle geneugden van de A2 meegekregen :r
mijn goldwingwiel is naar harley gegaan en ik heb een achterwiel voor de K75 opgehaald, dit alles in het schone Brabant.
het achterwiel heeft in een K100 combinatie gezeten, de vorige eigenaar heeft zijn bak nu aan een een pan european gehangen, een honda |(
het is een beringer wiel, beringer is een franse firma die hele mooie remmerij maakt voor de racerij :9~
ze maken ook wieltjes voor de hobbyluchtvaart en hebben ooit 15" opgebouwde wielen gelevert aan EZS.


full


ik heb er wel gelijk een 145 smart band omheen gesmeten in plaats van de 125 firestone die er op zat.
ik vind het een gelikt wieltje :9~ *O*
 
hij zit er in, als ik de motor nu van de bok haal krijg ik hem zonder kraanwagen nooit meer op _O-

full
 
ik heb vrijdag op mijn werk nog snel even een paar busjes gemaakt waarmee ik een begin kan maken voor het hulpframe.
de busjes moeten links en rechts op de voorste motorophanging komen, waar voorheen de valbeugel vast zat.
full


de twaalfkant bout wordt dan vervangen door een gewone M10 imbus
 
even tijd en lekker weer, wat wil je nog meer :9~
ik heb van de week de balhoofdpen van EML al in de draaibank gehad om de diameter aan te passen op BMW lagers.
nu zit hij er dus in.
full


de balhoofdpen is van boven nog te lang, dat moet ik dus nog opvullen en inkorten.
de grondspeling onder het carter is nu onbelast en met een hoge voorband nog slechts 16 cm.
dat gaat dus weer een gemeen lage combinatie worden :9~
mijn volgende klusje is het zagen van een gat voor de convectorput in de betonvloer, praktisch zal er komende week dus niet veel gebeuren.
ik heb nu in ieder geval de BMW op hoogte staan zodat ik kan gaan meten hoe hoog het hulpframe moet komen *O*
 
even tijd en lekker weer, wat wil je nog meer :9~
ik heb van de week de balhoofdpen van EML al in de draaibank gehad om de diameter aan te passen op BMW lagers.
nu zit hij er dus in.
[afbeelding]

de balhoofdpen is van boven nog te lang, dat moet ik dus nog opvullen en inkorten.
de grondspeling onder het carter is nu onbelast en met een hoge voorband nog slechts 16 cm.
dat gaat dus weer een gemeen lage combinatie worden :9~
mijn volgende klusje is het zagen van een gat voor de convectorput in de betonvloer, praktisch zal er komende week dus niet veel gebeuren.
ik heb nu in ieder geval de BMW op hoogte staan zodat ik kan gaan meten hoe hoog het hulpframe moet komen *O*


Ziet er goed uit, voral dat Hondawiel _O-
Maar even seriös, nu kan je ook in de Bocht andere Motorrijders groeten :Y
 
Honda wiel :?
oh, je bedoeld dat prachtige stukje vakmanschap uit het oerhollandse Neede dat voorheen in zo'n afvallig stuk japanse techniek zat :}

mocht je nog eens zonder zijspan willen rijden is er nog hoop voor je:
 
Honda wiel :?
oh, je bedoeld dat prachtige stukje vakmanschap uit het oerhollandse Neede dat voorheen in zo'n afvallig stuk japanse techniek zat :}

mocht je nog eens zonder zijspan willen rijden is er nog hoop voor je:

zoiets kunnen ze toch alleen maar voor een Goldwing verzinnen :?

Goldwing is trouwens made in USA .... nog erger

alleen dat wrak van mij is nog een originele japanse Goldwing 8-)
 
Honda wiel :?
oh, je bedoeld dat prachtige stukje vakmanschap uit het oerhollandse Neede dat voorheen in zo'n afvallig stuk japanse techniek zat :}

Jij hebt Gelijk het is hollands, maar zat in een GL :Y


mocht je nog eens zonder zijspan willen rijden is er nog hoop voor je:

Ik rijd regelmatig zonder Span en heb die Wieltjes niet nodig :N
Dat Systeem heb ik Jaaren terug aan een BMW gezien, de Bestuurder had niet genoeg Kracht in zijn Benen, voor hem was het een Uitkomst!!
 
Honda wiel :?
oh, je bedoeld dat prachtige stukje vakmanschap uit het oerhollandse Neede dat voorheen in zo'n afvallig stuk japanse techniek zat :}

mocht je nog eens zonder zijspan willen rijden is er nog hoop voor je:
Lol en dan komt de landing gear niet naar beneden. Als ie dan ligt roep er maar iemand bij want je bent dan pissed en kunt je niet meer concentreren op het oprapen van het kreng. En dan zijn ze pas echt zwaar :P (zelf gelukkig nooit meegemaakt bekende van me wel !)

Nou wiel compleet gemaakt met de asopnemer en de juiste remschijf (die erop zat was te klein :() de band zit ik nog over te twijfelen of ik er toch niet maar meteen een gloedjenieuwe opleg. gewoon om voorlopig niet weer alles uit elkaar te halen.
linkerzijde gaat nog wel maar de rechterzijde (waarin de koffer ook de accu inzit en je absoluut geen ruimte hebt door het span) is echt een crime. Moest wel want daar zit de luchtveer van de Gl.
Links de gewone veer die is al vervangen voor een nieuwe (had er nog 2 liggen :P)
Rechts moest er ook onder want hij hield zijn lucht niet meer vast. Nou heb ik ze nog nooit gedemonteerd gehad maar volgens mij hoort er geen olie uit te komen als de luchtleiding eraf is en je hem dan indrukt :N B| :X
Morgen mooi opsturen naar bikers best en hopen dat hij nog te reviseren valt.
Ow het eml wiel incl band is ook een anderhalve cm lager als origineel. Nou hopen dat het allemaal wel goed blijft rijden anders moet het span ff opnieuw afgesteld worden.
 
Laatst bewerkt:
Halflive,

hier nog een aardig verhaal over het aanbouwen van een span aan een K100.
tis puur voor de inspiratie

www.solo.sucks.nl

kijk bij projecten en dan het tweede project

dank je, ik had hem al gevonden en de plaatjes gesaved :Y :Y
mooi vind ik dat hij niet moeilijk doet met een schoorstang naar het balhoofd, gewoon direct naar de voorste motorophanging.
volgens mij is dat stijf genoeg, je kunt wel tien omwegen maken maar uiteindelijk komt toch alle belasting op die vier motorophangpunten.
 
met pijn in zijn hart gaat halflive waarschijnlijk
zaterdag afscheid nemen van zijn gele geliefde
dat houd wel in dat hij meteen doorgaat met het andere spul
want lang zonder span is geen optie
helaas gaat de run op 30 juni niet door voor ons maar die tijd kan hij mooi
gebruiken voor het span

toch is het gek dat afscheid nemen toch wel een beetje zeer kan doen
 
Laatst bewerkt:
met pijn in zijn hart gaat halflive waarschijnlijk
zaterdag afscheid nemen van zijn gele geliefde
dat houd wel in dat hij meteen doorgaat met het andere spul
want lang zonder span is geen optie
helaas gaat de run op 30 juni niet door voor ons maar die tijd kan hij mooi
gebruiken voor het span

toch is het gek dat afscheid nemen toch wel een beetje zeer kan doen



'( ....



en een eindje verderop : nieuw project: :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels de bocht en de lengte van het voor-onder ophangpunt aangepast.
hij zit nu op dezelfde hoogte als de achterste, hij is alleen 2cm korter, voorgebakken toespoor dus.
toen ik er mee bezig was leek het net of het zijspanframe ook al ingebakken toespoor had.
Toen was de voorste verbinding al 2cm korter, gelukkig bleek met nameten dat het frame wel geknepen is maar de binnenbuis paralell aan het wiel loopt |(

ik heb ook al een plaat voor onder de versnellingsbak, daar las ik een 40x40 koker aan die rechts langs het carter gaat lopen.
achter op die buis komt een vast oog voor het achter-onder punt.
voor op die koker komt met twee x M10 het voorste oog, dat kan ik dan nog shimmen indien nodig.

als ik die koker er langs heb lopen ga ik kijken hoe ik die slim kan verbinden met de motorophanging.
 
ik ben weer van gedachten veranderd.
})
ik ga geen nieuwe bovenste kroonplaat maken voor op de EML vork.
ik ga net als hevu gedaan heeft de vork doormidden slijpen en een halve centimeter smaller weer aan elkaar lassen.
dat verschil in breedte kan ik makkelijk compenseren door de vork aan de binnenkant wat af te slijpen, dan behoud ik hetzelfde wiel met braking schijven en nissin klauwen.
op die manier kan ik de originele kroonplaten weer gebruiken en passen daar ook alle dekseltjes en potjes weer op.
de EML poten zijn alleen een halve milimeter dunner als de poten van Herr BMW.
ik zal er dus een paar flinterdunne busjes tussen moeten maken voor tussen de kroonplaten

zaterdag eerst maar eens kijken of de koper van de guzzi hem inderdaad op komt halen.
dan zal ik de vork vast demonteren en kaal maken.

als iemand nog een goed idee heeft voor een ander voorspatbord :?
dat lillike goldwingding krijgt sowieso een enkele reis kliko.
het K75 spatbord bestaat uit een voor en een achterdeel die aan de vorkbrug komen.
misschien kan ik met een stukje plaatwerk wel een net alsof vorkbrugje maken


hee, ik was niet ingelogd |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan