er komt een nieuwe story in halflive's leven

b]bmwoman(halflive) schreef op 24 mei 2007 @ 23:03:~[/b]
ik ben weer van gedachten veranderd.
(

alweer? })

de EML poten zijn alleen een halve milimeter dunner als de poten van Herr BMW.
ik zal er dus een paar flinterdunne busjes tussen moeten maken voor tussen de kroonplaten
(

Busjes walsen net als je voor mij gedaan hebt.
Het is even wat kloojen met monteren maar het zit perfect.

het K75 spatbord bestaat uit een voor en een achterdeel die aan de vorkbrug komen.
misschien kan ik met een stukje plaatwerk wel een net alsof vorkbrugje maken
(

Is denk ik de mooiste oplassing en snel te maken

Beter dan een guzzi spadbord
zoiets wordt niets :(
 
Laatst bewerkt:
De koning is doodweg.....Leve de koning... :?








nahja, je zal toch wel voor een goed baasje hebben gezorgd... bedoel.. tis niet dat je 'm naar t asiel hebt gedaan ofzo...
 
yup, dan kan je die weer doorverkopen................... lekker winst maken en weer gaan shoppen voor een echte...............

Geloof mij nu maar, als een Guzzi eenmaal in je bloed zit???
 
het is gebeurt '(


hij is weg :W

Tja, gecondoleerd dan maar, of toch maar gefeliciteerd????

Ik trek hieruit de conclusie dat je bijzonder goed in de slappe was zit (ruimschoots pecunia voorhanden) zodat de BMW (met bak, die andere heb je alleen maar gekocht om je onderschrift niet aan te hoeven passen :+ ) in "no time" tot een volwaardige driewielert omgebouwd kan worden.

Een BMW in het BOT gezelschap, het zal wennen worden............




Vergeet niet een bagagerekje voor de rollator te monteren (open deur intrappen of zoiets.....)
 
yup, dan kan je die weer doorverkopen................... lekker winst maken en weer gaan shoppen voor een echte...............

Geloof mij nu maar, als een Guzzi eenmaal in je bloed zit???

ik heb bmwoman al gedreigd dat als de 3/3 (driecilinder/driewieler) funfactor te kort komt hij volgend jaar gewoon marktplaats weer op gaat.
dan komt er een BMW R1100/heeler voor terug.

maar een Guzzi 1100sport met een eenpersoonsbakje is ook een optie :X O-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb bmwoman al gedreigd dat als de 3/3 (driecilinder/driewieler) funfactor te kort komt hij volgend jaar gewoon marktplaats weer op gaat.
dan komt er een BMW R1100/heeler voor terug.

maar een Guzzi 1100sport met een eenpersoonsbakje is ook een optie :X O-)

1100 sport wordt een leuk topic dan........... heeft geen tonti-frame en zal net als vele andere fietsen voorzien moeten worden van een leuk hulpframe; wat overigens relatief makkelijk zal zijn :} , alle bevestigingspunten voor het tonti"onder" frame zitten nog gewoon aan het blok en bak, de bak is pas anders gegoten na de introductie van de 6 bak in de V11, maar ook daar zitten de voorste ophangpunten nog gewoon (afgedopt) in het carter })
 
de voorvork zit naar wens, het stuur kan er niet op maar dat is niet iets wat met een slijptol niet op te lossen is 8-)

na de inspiratie van het baksteen aanbouwgebeuren weer verder gegaan.
kijken hoe ik het hulpframe aan de motorsteunen ga maken.
breekt de gloeiende,gloeiende motorbout af |(
die zat na 15 jaar muurvast in het aluminium carter gerot.
zelfs liters wd40 en heel veel beleid hebben niet mogen baten -O-
morgen ga ik dus maar een boorbus maken om mooi in het midden te boren en kan ik weer verder.
de linker motorbout moet er ook nog uit maar dat moet maar wachten tot de rechter kant weer vast zit, het is wel prettig als de boel een beetje in lijn blijft
 
de voorvork zit naar wens, het stuur kan er niet op maar dat is niet iets wat met een slijptol niet op te lossen is 8-)

na de inspiratie van het baksteen aanbouwgebeuren weer verder gegaan.
kijken hoe ik het hulpframe aan de motorsteunen ga maken.
breekt de gloeiende,gloeiende motorbout af |(
die zat na 15 jaar muurvast in het aluminium carter gerot.
zelfs liters wd40 en heel veel beleid hebben niet mogen baten -O-
morgen ga ik dus maar een boorbus maken om mooi in het midden te boren en kan ik weer verder.
de linker motorbout moet er ook nog uit maar dat moet maar wachten tot de rechter kant weer vast zit, het is wel prettig als de boel een beetje in lijn blijft

ey..... waarom duurt t zo lang, zoiets is toch in 1 middagje doorwerken incl ouwehoereh klaar :? ?? :?
 
Inmiddels heeft oma zich over dit topic ontfermt dus het wordt weer eens tijd voor een kick, gaat het nog lukken voor 1 september?
 
Ik ben nu net terug van vakantie, dat moet ook gebeuren.
het project moet voor 1 september af.
de schade aan de bak vind ik minder belangrijk, de polyester zit weer aan elkaar, da's voorlopig voldoende.
de ruit laat ik met de run weg of zet ik met stripjes aan elkaar.

full


de belangrijkste balk van het hulpframe heb ik gemonteerd.
achter/boven heb ik een schoorstang met een gaffel.
hij staat dus theoretisch op drie wielen en kan verplaatst worden.
 
morgen rijdt ik eerst even naar zaandam om een M12 imbusbout te halen.
op de motorophangbout komt een buisje met een bodem waarvan ik een buis naar beneden naar het hulpframe laat gaan.
bovenop dat buisje komt een 10mm plaat waar de voorste schoorstang aan vast komt.

full


vanaf de linker motorbout komt dan zo'n zelfde constructie met een diagonale buis naar het hulpframe.
 
ik zie nu dat ik de plaatjes bij deze text en de vorige verwisseld heb |(

full


mijn originele plan was de boel op de motor te hechten en dan met een MIG apparaat af te lassen.
dat brengt het probleem met zich mee dat ik iedere keer een stukje moet maken en dan weer moet lassen en verder passen.
Het bakken en braden met electrodes gaat me inmiddels zo goed af dat ik het daarmee thuis ga aflassen.
voor de kadijkerrun spuit ik het dan alleen in de zinkprimer.
later zal ik de boel dan nog demonteren, eventueel nog aanpassen en netjes aflakken.

ik moet ook de voorremmen nog werkend maken.
in principe kan ik een paar leidingen (laten) maken en de nissin remmen aansluiten.
omdat ik niet weet of de verhouding pomp/remmen dan nog klopt gaat mijn voorkeur er naar uit de BMW/brembo klauwen op de EML schetsplaten te monteren.
bovendien zijn de brembo's dubbelwerkende klauwen in tegenstelling tot de enkelzijdige nissins
dat is meer werk maar als ik tijd genoeg heb doe ik dat nog voor de run.
 
natuurlijk waren op zaterdag alle boutenwinkels gesloten |(
ik ben uiteindelijk geslaagd bij Burger op de Hagedoornweg in amsterdam-noord.
ik was daar al jaren niet meer geweest maar het is echt een soort van sex-shop.
alle gereedschap en ijzerwaren die je maar kunt wensen :9~
ik voel me daar als een kind in de snoepwinkel })
helaas slechts met 3 boutjes ter waarde van 4,50 euro weer vertrokken -O-

ik kon vanmiddag dus weer een stapje verder:
full


het buisje zit vast met een M12 bout aan het blok.
daaraan zit de grijze buis die het hulpframe moet gaan dragen.
deze zit nog niet aan het hulpframe omdat ik eerst een schetsplaat boven of onderop het buisje wil lassen.
lassen gaat nu eenmaal eenvoudiger als je het werkstuk om kan draaien.
de schoorstang op de foto zit dus ook nog niet vast.
ik heb er nu ook wel een goed gevoel over dat we de run gaan redden.

@bachus, ik ben je nog niet vergeten.
misschien zie je bmwoman vanavond nog op msn, dan kunnen we iets afspreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan