Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dit is ook precies de issue die ik heb. Hij zit gewoon los waardoor je speling hebt op de vertanding. Maar ga vandaag langs een maatje als het meezit. Die heeft een torque sleutel met de juiste waarden. Volgens mijn suzuki service manual zitten de m6 boutjes vast met 5,5 Nm. We gaan het zien. :D Healthtech schrijft op deze positie 3 a 4 Nm voor.
Waarom heb je gekozen voor deze sensor positie?
Als ik hem naar mijn mening niet goed vast krijg op de shift lever dan monteer ik hem ook op de schakelstang.
Bij die maat van mij heb ik zijn R6 ECU geflashed en de QS enabled en zat nu even de tabel te onderbrekingstabel vergelijken. Het aparte is dat Flashtune de tijden verlengd naar mate de toeren hoger worden terwijl healthtech de tijden verkort bij hogere toeren.
Verder was het bij de R6 nog per gear in te stellen.
Tabel van R6.
[afbeelding]
cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om isPer gear instellen in wel het meest gebruikelijk was eigenlijk in de veronderstelling dat dit bij de HealTech ook kon helaas dus niet.
Maakt het wat uit volgens mij niet echt want zover ik weet geeft men elke QS van 1 naar 2 de meeste onderbrekingstijd?
Dat strookt dan weer niet met hetgeen wat jij hierboven schreef dat Flashtune de tijden verlengd? Ik zou namelijk ook denken dat wat de healthtech doet de tijden verkorten bij hogere toeren dat dit logischer is ?
[afbeelding]
Verder snap ik niet goed wat ik met deze Cut off delay functie kan hij doen ? En met de Cut off test? Is het de b.v bedoeling dat ik de Cut off delay instel op 80 en dan de Cut off test dan ook zo instel ?En dan op dat knopje druk ?
[afbeelding]
cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om is
Ho ho, dat is hier dus niet zo. Zoals ook te lezen in de eerdere quote, dat is uit de handleiding.cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om is
Dan laat ik hem netjes zo op zero staanCut-off delay:
"Increase this value only if the cuf-off happens too quickly AND you can't adjust the Sensor threshold further. Normally leave it at zero."
Cut-off test:
"When the engine is running, you can test whether the engine cut-off function works normally or not."
Stond veel te snel/kort in ms zeker ?De test deed ik ook bij stationair, toen viel die uit. Haha.
Je kan de cut off vertragen ten opzichte van het punt dat de sensor je schakelinput waarneemt.
Misschien voor als je een trage bak hebt of eentje die niet direct is.
Willem, je kunt ook bij settings weer de menu knop (of combinatie bij jou) indrukken en dan krijg je meer help/uitleg te zien. Misschien heb je daar wat aan.
Die test is echt zoals het is: een test. Dus starten en druk op dat knopje als je verbonden bent en dan hoor je de motor even inhouden. Wat je normaal zou doen voordat je hem direct door de versnellingen heen knalt
Nou ja, niet dat mijn methode zoveel beter was . Wel eerst een paar keer getest met knopje, maar daarna gewoon rijdend aan de gang gegaanyep nu ook gezien dank je Ja ik had de motor eigenlijk ook gewoon moeten starten Ben een beetje dom en was vroeger blond en nu grijs
Nou ja, niet dat mijn methode zoveel beter was . Wel eerst een paar keer getest met knopje, maar daarna gewoon rijdend aan de gang gegaan
Stond veel te snel/kort in ms zeker?
Okay dus als thresholt sensor 35 Nm/s zou moeten bedragen dan kan je de cut off een paar ms extra cut off tijd meegeven.Wel slim
Misschien juist nuttig voor een 2 cilinder of bij geen racer ?
Met die cut off test bepaal je eigenlijk de laagste ms tot laag 40 .Stel je motor trekt 55 ms al niet dan moet je daarboven blijven zeker?
Is 980 rmp niet te weinig voor GSXR de mijne draait 1100-1200 is wel een 750 .Mijn motor draait 980 toeren ongeveer volgens de app, als hij dan 0,1 (100 ms) onderbreekt valt hij uit. Mogelijk als ik hem op toeren houd dat hij het wel weer oppakt.
Och ja natuurlijk de treshold is de gevoeligheidsinstellingNiet helemaal. De treshold is puur de gevoeligheid die je insteld waar hij op moet reageren. Stel je 35 Nm/s in dan reageert hij pas wanneer hij 35 Nm/s of meer registreert. Daaronder doet hij gewoon niets. Zo voorkom je dus dat hij bij hobbels in de weg ongewenst de ontsteking onderbreek.t
Stel dat je hem al heel ongevoelig hebt ingesteld, maar hij onderbreekt de onsteking toch al voordat je bak echt mechanisch schakelt, dan is de onderbreking te vroeg en kan je met de cut-off delay de onderbreking vertragen. Op deze manier synchroniseer (oplijnen) je de onstekings onderbreking (het moment van onderbreken) met de mechanische bewegingen in de bak.
Zo lees ik het.
Excuses verkeerd gelezen en inderdaad 1 ms is een duizendste van een sec.bij dynojet kun je wel de tijd tussen het schakelen instellen maar niet de gevoeligheid
Mij ook, mr wat is nou de geschiktste plaats voor de sensor in mijn geval , heb 3 keuze,s ......
[afbeelding] [afbeelding]