Footpegs ervaringen

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
De bedoeling is om een set footpegs,ookwel rearset te gaan bestellen.

Via verschillende ebay aanbieders zie ik enkele verschillen in zowel design als afwerking.
Zo zijn de voetsteunen vast ,ipv inklapbaar originee l,zijn sommige hol om tijdens contact met asfalt af te breken(in theorie).

Heeft er al eens iemand zoiets gemonteerd en wat zijn de ervaringen..
 
Een rearset is het gehele schakel+remgedeelte, die footpegs zijn alleen de voetsteuntjes. Zelf heb ik andere voetsteuntjes. Deze kunnen nog steeds inklappen dus verschilt niet zoveel van origineel :+
 
Ik zou persoonlijk voor opklapbare stepjes gaan, zijn ook gewoon te krijgen, als je je motor om laat vallen zijn je (dure) rearsets namelijk anders meteen krom. (eigen ervaring)
 
Een rearset is het gehele schakel+remgedeelte, die footpegs zijn alleen de voetsteuntjes. Zelf heb ik andere voetsteuntjes. Deze kunnen nog steeds inklappen dus verschilt niet zoveel van origineel :+

Je hebt gelijk,ik bedoel de gehele (rear)set.

Ik zie diverse waarbij de schakelhevel ook licht getand is,dan vraag ik me af of dat fijn is, de verstelbare hebben een tussenplaat waarbij ik me afvraag of dat merkbaar is tijdens je zitpositie en werking/aanassing aan je bestaande comonenten.

suzuki_gsxr1000_K5K6_02.jpg


435506301_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op mijn circuitmotor heb ik een valtermoto rearset met vaste voetsteunen. Voordeel was dat laatst toen ik onderuit ging, mijn voetsteunen een deel opgevangen hebben en mede daardoor geen kuipschade had. Rearset was niet krom, kostte me alleen €30,- aan voetsteunen.

Nadeel op de weg is zeker dat de voetsteunen niet meegeven mocht je ze per ongeluk aan de grond rijden. Als je nu dus regelmatig je voetsteunen aan de grond rijdt zou ik voor de opklapbare gaan.

De valtermoto voetsteunen zijn gekarteld en daar heb ik echt heel goed houvast mee.
 
Op mijn circuitmotor heb ik een valtermoto rearset met vaste voetsteunen. Voordeel was dat laatst toen ik onderuit ging, mijn voetsteunen een deel opgevangen hebben en mede daardoor geen kuipschade had. Rearset was niet krom, kostte me alleen €30,- aan voetsteunen.

Nadeel op de weg is zeker dat de voetsteunen niet meegeven mocht je ze per ongeluk aan de grond rijden. Als je nu dus regelmatig je voetsteunen aan de grond rijdt zou ik voor de opklapbare gaan.

De valtermoto voetsteunen zijn gekarteld en daar heb ik echt heel goed houvast mee.
ALs je nu regelmatig je voetsteunen aan de grond rijdt, moet je leren rijden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan