Garmin Zumo deel 7

Helaas, zo werkt het niet... Nu heb je iets op het toestel (of SD-kaart staan) waar het toestel niets mee kan, maar wel een hoop ruimte inneemt waardoor het op een andere manier ook niet lukt.
Verwijder die ene map, maar verwijder beslist niet teveel! Installeer dan de kaart op het toestel met Garmin Express.
Ja maar..... 😄

Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik heb dus beide opties geprobeerd, los van elkaar.

Het bestand dat ik via Windows verkenner heb gekopieerd naar de geheugenkaart (wat dus geen optie is) krijg ik niet meer verwijderd. Gek, want het stond er eerst niet, is fout, maar kan niet volledig verwijderd worden..

Afijn, ik probeer het op dit moment nogmaals rechtstreeks via Garmin Express.

Het gekke blijft.. in de mappen via windows (zowel geheugenkaart als intern geheugen) zie ik geen enkele verwijzing naar 2024.10 maar in Mapinstall staat zowel .10 als .20. alsof ze beide op het apparaat staan. In het apparaat naar de geïnstalleerde kaarten kijken zegt dan weer alleen 2024.10..

Nja, eens kijken of de hernieuwde poging overschrijft wat hetzelfde is en het apparaat ontdoet van vervuiling.
 
Bij de 550 (en ik denk ook de 660) werkte het nog om de kaart eerst op de PC te zetten en vandaar op het toestel.

Bij mijn huidige 595 werkt dat niet. De update procedure laat dan een temp bestand op de PC staan en wist de oude kaarten op het toestel niet. Beide lopen dan vol. Ik heb via een paar kunstgrepen de toestand gelukkig kunnen herstellen. De kaarten op het toestel gewist en de goede kaart van een ander toestel gekopieerd. Die deed het natuurlijk niet, maar ik kon toen wel weer een normale update doen en toen deed alles het weer.

Ik denk dat voor de 3xx serie hetzelfde geldt.

Heb jij op de 345 realistische weergave van afslagen? Die bestanden worden namelijk niet op de PC geïnstalleerd en kunnen dus ook niet vanaf de PC geüpdatet worden.
Dank!
En klopt, op de 346 heb ik ook de afslagen weergave.
 
Ja maar..... 😄

Ik begrijp wat je zegt hoor, maar ik heb dus beide opties geprobeerd, los van elkaar.

Het bestand dat ik via Windows verkenner heb gekopieerd naar de geheugenkaart (wat dus geen optie is) krijg ik niet meer verwijderd. Gek, want het stond er eerst niet, is fout, maar kan niet volledig verwijderd worden..

Afijn, ik probeer het op dit moment nogmaals rechtstreeks via Garmin Express.

Het gekke blijft.. in de mappen via windows (zowel geheugenkaart als intern geheugen) zie ik geen enkele verwijzing naar 2024.10 maar in Mapinstall staat zowel .10 als .20. alsof ze beide op het apparaat staan. In het apparaat naar de geïnstalleerde kaarten kijken zegt dan weer alleen 2024.10..

Nja, eens kijken of de hernieuwde poging overschrijft wat hetzelfde is en het apparaat ontdoet van vervuiling.
Als het niet lukt, dan kun je het beste een online rapport aanmaken met JaVaWa Device Manager en de link hier plaatsen; dan kan ik meekijken. Wat je ziet in Windows Verkenner maakt niet duidelijk wat erop staat, JDM wel.
Je moet nog wel iets aanpassen op de zumo zodat die zichtbaar wordt voor JDM: JaVaWa | Communicatie met de nieuwe zūmo's en nüvi's
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
Als het niet lukt, dan kun je het beste een online rapport aanmaken met JaVaWa Device Manager en de link hier plaatsen; dan kan ik meekijken. Wat je ziet in Windows Verkenner maakt niet duidelijk wat erop staat, JDM wel.
Je moet nog wel iets aanpassen op de zumo zodat die zichtbaar wordt voor JDM: JaVaWa | Communicatie met de nieuwe zūmo's en nüvi's
Ik heb de rapportage gemaakt en de link via PM gestuurd. Zag inderdaad meerdere fouten, waaronder een bestand op verkeerde plek (verplaatst volgens advies in het venster) en bestanden (segmentnummers) die ook op andere plekken voorkomen. Daar heb ik nog niks mee gedaan omdat ik niet zeker weet of ik wel het juiste doe.
 
Laatst bewerkt:
Kenners van het navigatie gedeelte, een vraagje...
Mijn zumo (590) aansluiten op de klaptop functioneert niet meer. USB kabel aangesloten tussen Z590 en de laptop => geeft een korte USB melding (op zowel Z590- het icoontje op het scherm - als ook de laptop) en dan verdwijnt het e.e.a. weer. Vervolgens schaktelt de Zumo over vanuit de usb modus naar de 'normale' modus (als in tijdens normaal gebruik op de motor).

Laatste keer (halverwege aug. '23) aangesloten en functioneerde het nog wél, toen ook via de laptop met BC div. tracks geïnstalleerd/geïmporteerd ivm de trip naar Isle of Man. Enigste wat ik mij kan bedenken is dat ik hem tijdens de laatste trip in de autohouder gebruikt heb (ten dele) en dat er mogelijk een software update op de laptop heeft plaatsgevonden (windows 10) sinds toen en nu..
Ik krijg hem met geen (zeer beperkte mogelijkheden van mij) verbonden, om o.a. de laatste geïnstalleerde kaarten (nu 2024.10 erop) te updaten en/of tracks via BC te importeren..

Wat doe ik fout?
 
Probeer het eens met een andere USB-kabel en een andere poort op de laptop, en als dat niet helpt een andere PC proberen.
Het ligt in ieder geval niet aan de autohouder. Een software update zou wel een oorzaak kunnen zijn, maar vooralsnog denk ik eerder aan een hardwareprobleem.
 
@JaVaWa n.a.v. eerdere problemen voor de laatste trip in augustus al een nieuwe USB kabel gehaald, welke de laatste keer wél goed functioneerde.. Ook alle USB poorten al geprobeerd op de privé laptop en het probleem doet zich zelfs voor op de (nieuwe, Windows 11) laptop van de werkgever.
Ik vermoed ook een hardware probleem, maar een reset lijkt ook geen oplossing te bieden..
 
Heb iets vergelijkbaars ook eens gehad met mijn Z660 en Windows PC die toen net geupgrade was van 8.1 naar 10. Ook verschillende kabels en alle poorten geprobeerd.
Heb toen paar maanden een oude PC (op W7) moeten gebruiken om mijn routes van BC (of ook nog mapsource) op de Zumo te zetten.
Later na een update van W10 nog eens geprobeerd, en ineens werkte het wel. Wat er in de tussentijd gebeurt is weet ik niet, maar vermoed dat een latere W10 update of een Zumo update via de oude PC de boel weer werkend heeft gemaakt.
 
Ik houd voorlopig nog even vast aan de gedachte van @Daffy Duck en Windows update's... Het 1e alternatief van @JaVaWa heeft geen oplossing gebracht, en het 2e is mij té technisch (ben een van origine timmerman, geen programmeur)
Net nog ff geprobeerd op div. computers, maar onafhankelijk van elkaar krijg is de volgende melding:

1695636357826.png


Ik ben bang dat ik aan Sinterklaas een nieuwe XT2 moet gaan vragen, na 10 jr met deze te hebben gestoeid..
 
Ik heb nu een motor met USB aansluiting op het dashboard.
Weet iemand of de aansluiting op onderstaande foto, voor in de houder van de Garmin Zumo, ook te verkrijgen is met een snoertje welke direct in een USB aansluiting geprikt kan worden?
 

Bijlagen

  • IMG_0523.jpeg
    IMG_0523.jpeg
    251,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0524.jpeg
    IMG_0524.jpeg
    242,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0525.jpeg
    IMG_0525.jpeg
    222,9 KB · Weergaven: 0
Het is een stekker uit de 300-serie, die werkt op 5V (net als USB). Het te leveren vermogen kan eventueel een issue zijn, om welk model gaat het precies?
En uiteraard plus en min niet verwisselen, kunnen ze niet zo goed tegen.
 
Het gaat om de Zumo 350LM.
Ik ga 'm gebruiken op een Aprilia Tuono v4 1100 uit 2017. Ik kan de originele kabel ook naar de accu brengen, maar de bekabeling loopt nogal lastig weggewerkt allemaal door de air-intake aan de voorkant van het frame/balhoofd.
Of ik moet 'm in het dashboard ergens aan de 12V hangen, maar dan wordt het solderen aan de motor. Dan soldeer ik liever aan het Garmin kabeltje.
 
Ik heb nu een motor met USB aansluiting op het dashboard.
Weet iemand of de aansluiting op onderstaande foto, voor in de houder van de Garmin Zumo, ook te verkrijgen is met een snoertje welke direct in een USB aansluiting geprikt kan worden?
Ik zou de zumo aan de 12V van de motor aansluiten met de oem kabel. Minder gedoe min kans op fouten. De 12V van de koplamp of stads licht is vaak simpel ter gebruiken. Anders tank ff lichten
 
Ik heb nu een motor met USB aansluiting op het dashboard.
Weet iemand of de aansluiting op onderstaande foto, voor in de houder van de Garmin Zumo, ook te verkrijgen is met een snoertje welke direct in een USB aansluiting geprikt kan worden?

Als er een omvormer in de kabel zit (12 => 5V) kan die rechtstreeks zonder gebruik van de omvormer op USB aangesloten worden.
Kabel doorknippen en er een USB kabel aan solderen.

Heb dit ook gedaan voor mijn Zumo 346 LMT-S.
Reden was dat de vorige motor op nominatie inruilen stond en ik de houder afneembaar wilde houden.
 
Ik kan de specificaties van de 350 niet zo snel terugvinden, maar als het met de nieuwere 346 goed werkt dan werkt het met de 350 zeker.
 
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen.
Misschien even kijken of ik nog ergens zo’n laadkabel op de kop kan tikken, dan kan ik m’n originele in tact laten voor het geval dat.

Bedankt voor de tips!
 
Het gebruiken van de USB aansluiting heeft wel als nadeel dat de Zumo niet meer automatisch ziet dat hij op een motor zit. Dat kan invloed hebben op de route-berekening.
 
Het gebruiken van de USB aansluiting heeft wel als nadeel dat de Zumo niet meer automatisch ziet dat hij op een motor zit. Dat kan invloed hebben op de route-berekening.
Ik wil ook niet de USB aansluiting op de zumo gebruiken, maar het kabeltje wat in de houder zit omzetten/aansluiten op een USB aansluiting op de motor.
De zumo wordt dan gewoon via dezelfde voedingspinnetjes in de houder gevoed, voor het gebruik van de zumo is het dan volgens mij gewoon hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan