GSX 750 E/ES/EF

Ach dat is vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt! Heel veel sterkte man.

Foxxxxx
 
Ach dat is vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt! Heel veel sterkte man.

Foxxxxx



OOOOOhhhhhhhh, Oma

Ik heb al weer een stukje motor gereden, geweldig. Nog wel steeds erg snel moe.

Ik ben ook nog even bezig geweest met de rode, ik doe een dag over wat ik eerder in een uur deed deze lekte een beetje olie onder het dynamo deksel. Met dynamokapje is dus iemand een keer onderuit gegaan.
Geen probleem, want ik had nog zo'n kapje los liggen, wel met de dynamo er nog in. Na veel gekloot, de boutjes met kruiskop, zaten erg vast, zag ik dat er in dit kapje ook een scheurtje zit -O-

Nu heb ik nog wel kapjes op blokken zitten die goed zijn, maar dat is me op dit moment te veel werk. Ik heb een kapje weggebracht en het scheurtje wordt voor 10 euro gelast *O*
 
OOOOOhhhhhhhh, Oma

Ik heb al weer een stukje motor gereden, geweldig. Nog wel steeds erg snel moe.

Ik ben ook nog even bezig geweest met de rode, ik doe een dag over wat ik eerder in een uur deed deze lekte een beetje olie onder het dynamo deksel. Met dynamokapje is dus iemand een keer onderuit gegaan.
Geen probleem, want ik had nog zo'n kapje los liggen, wel met de dynamo er nog in. Na veel gekloot, de boutjes met kruiskop, zaten erg vast, zag ik dat er in dit kapje ook een scheurtje zit -O-

Nu heb ik nog wel kapjes op blokken zitten die goed zijn, maar dat is me op dit moment te veel werk. Ik heb een kapje weggebracht en het scheurtje wordt voor 10 euro gelast *O*
Gelukkig weer motor gereden, dat kan soms heel therapeutisch werken. Helaas wordt een en ander door de ziekekostenverzekering niet gedekt, dus zal je deze therapie zelf moeten bekostigen.
Doe het rustig aan met opknappen, beterschap!
 
OOOOOhhhhhhhh, Oma

Ik heb al weer een stukje motor gereden, geweldig. Nog wel steeds erg snel moe.

Ik ben ook nog even bezig geweest met de rode, ik doe een dag over wat ik eerder in een uur deed deze lekte een beetje olie onder het dynamo deksel. Met dynamokapje is dus iemand een keer onderuit gegaan.
Geen probleem, want ik had nog zo'n kapje los liggen, wel met de dynamo er nog in. Na veel gekloot, de boutjes met kruiskop, zaten erg vast, zag ik dat er in dit kapje ook een scheurtje zit -O-

Nu heb ik nog wel kapjes op blokken zitten die goed zijn, maar dat is me op dit moment te veel werk. Ik heb een kapje weggebracht en het scheurtje wordt voor 10 euro gelast *O*


Wel erg rustig hier -O-

Het dynamokapje is weer helemaal oliedicht *O*
Eigenwijs als ik ben, heb ik het scheurtje uiteindelijk zelf dicht 'gelast', met Durafix, dit ging geweldig. Dit kan je gewoon met een kleine brander doen, solderen
 
Wel erg rustig hier -O-

Het dynamokapje is weer helemaal oliedicht *O*
Eigenwijs als ik ben, heb ik het scheurtje uiteindelijk zelf dicht 'gelast', met Durafix, dit ging geweldig. Dit kan je gewoon met een kleine brander doen, solderen

GOED GEDAAN!!ik heb ook durafix liggen voor dit soort gevallen, maar vind het erg lastig om mee te werken, wat heb je precies als voorbereiding gedaan? bij mij `pakt`het niet altijd goed(heb je foto`s)?
 
GOED GEDAAN!!ik heb ook durafix liggen voor dit soort gevallen, maar vind het erg lastig om mee te werken, wat heb je precies als voorbereiding gedaan? bij mij `pakt`het niet altijd goed(heb je foto`s)?


Het te solderen stuk goed schoon/vetvrij maken, je moet er eigenlijk ook nog met een RVS staalborstel overheen, heb ik niet gedaan, dan zorgen dat het goed op temperatuur komt. Blijft het te koud dan gaat het niet vloeien. Op de site zijn goede filmpjes.

Pas op dat je het niet te heet stookt, dan gaat het alu vloeien
 
Ja, da's idd wel zonde, maar we kunnen ze toch niet allemaal zelf verzamelen?
Vandaag op het nationaal veteranen treffen in woerden geweest. Behalve mijn eigen gsx 750 es geen enkele aangetroffen. (of je moet een klapkat meetellen, die heeft op de koppeling na zelfde blok, is eigenlijk gsx 750 es in katverpakking) Dus voordeel is dan wel weer dat we op een unieke fiets rijden. (ook op mfmm geen gsx 750 es/ef gezien)
dus binnenkort zijn ze uniek en worden ze echt serieus geld waard :+
Alle gekheid op een stukkie, waarom wel tig H*nda's 750 maar bijna geen Suzuki's ?

Bij de weg, mooi soldeerspul waar jullie het over hadden. Je zou er ook staal mee moeten kunnen doen, of hebben jullie goede ervaringen met hardsoldeer?
 
Ja, da's idd wel zonde, maar we kunnen ze toch niet allemaal zelf verzamelen?
Vandaag op het nationaal veteranen treffen in woerden geweest. Behalve mijn eigen gsx 750 es geen enkele aangetroffen. (of je moet een klapkat meetellen, die heeft op de koppeling na zelfde blok, is eigenlijk gsx 750 es in katverpakking) Dus voordeel is dan wel weer dat we op een unieke fiets rijden. (ook op mfmm geen gsx 750 es/ef gezien)
dus binnenkort zijn ze uniek en worden ze echt serieus geld waard :+
Alle gekheid op een stukkie, waarom wel tig H*nda's 750 maar bijna geen Suzuki's ?

Bij de weg, mooi soldeerspul waar jullie het over hadden. Je zou er ook staal mee moeten kunnen doen, of hebben jullie goede ervaringen met hardsoldeer?

ik heb geen enkele ervaring met hardsoldeer o.i.d. , inmiddels leer ik wel te werken met het bovengenoemde, er staan ook filmpjes over op youtube
 
Ja, die u-buisfilmpjes heb ik gezien. Uiteraard gaat het daar bijna vanzelf.
Zal in de praktijk wel iets meer moeite en oefening kosten denk ik zo, maar is voor een brikker of low-budget ingreep zeker de moeite van het proberen waard. Nu nog alleen zoiets voor ijzer....Anders zal ik toch weer eens m'n best met co2 kakken moeten gaan doen.
 
Ja, die u-buisfilmpjes heb ik gezien. Uiteraard gaat het daar bijna vanzelf.
Zal in de praktijk wel iets meer moeite en oefening kosten denk ik zo, maar is voor een brikker of low-budget ingreep zeker de moeite van het proberen waard. Nu nog alleen zoiets voor ijzer....Anders zal ik toch weer eens m'n best met co2 kakken moeten gaan doen.


Viel in de praktijk erg mee, een dynamokapje op temperatuur krijgen met een hobbybrander duurt wel even, maar het was goed te doen.

CO-2 is eigenlijk wel makkelijker dan dit, maar ik ben jaaaaaaaaren geleden lasser geweest


Foto's van het kuipje zijn gemaakt, nu nog plaatsen :$
 
ik heb geen enkele ervaring met hardsoldeer o.i.d. , inmiddels leer ik wel te werken met het bovengenoemde, er staan ook filmpjes over op youtube


Hey wynand2000,

Ik lees dat jij nog een achtervelg van een GSX, onze serie toch?, hebt liggen met goede band?
cuánto cuesta?
 
Foto's van het kuipje zijn gemaakt, nu nog plaatsen :$

full


Hier de foto's van mijn gefabriceerde stuurkuipje. Ik heb om het uit te proberen de lelijkste kuip genomen en ben niet heel precies geweest met het afwerken, want "er komt toch nog een ander op."

Maar je weet hoe het gaat, nu hij er op zit, komt het maken van nog een er niet van -O-

Ik heb de kuip afgetekend en met de decoupeer erin }) , tot hij naar m'n zin was. Kuipframe afgezaagd, aangepast en gelast, onderste bevestiging zit met uitlaatklemmen 8-)
Kuipje zit nu veel dichter op de kilometerteller.

Ik heb ook een GSX750E, dus met klein stuurkuipje, maar stiekum vind ik m'n eigen kuipje mooier

full

full

full

full
 
Oeps, ff niet op 't motorforum gekeken.... :$
Dat heb je toch wel erg leuk gedaan zo. Ziet er prima uit, en inderdaad kuipje mooi dicht op tellerset.
 
Hier heb ik wel velgen liggen, maar helaas alleen met kale banden......Waar nog op te rijden valt ligt onder de fietsen.


:Y :Y
Hoeveel velgen met kale banden had je gehad willen hebben _O-
 
Heb er nu 4 liggen die ik niet gebruik, maar daar zal jij me wellicht in verslaan. Verder zal je dus ook wel een stel verrotte uitlaten, een doorgerotte benzinetank en weet ik al niet wat voor nutteloze troep hebben bespaart, althans ik wel..... :+
 
Heb er nu 4 liggen die ik niet gebruik, maar daar zal jij me wellicht in verslaan. Verder zal je dus ook wel een stel verrotte uitlaten, een doorgerotte benzinetank en weet ik al niet wat voor nutteloze troep hebben bespaart, althans ik wel..... :+


:+ :+


Ik moet nodig eens dingen weg gaan gooien
 
hallo gsx 750 e/es/ef rijders.

ik ben mario en woon in belgie, heb een zelfbouw race frame gekocht met een gsx 750 blok er in.
nu weet ik niet of ik het blok ga laten zitten of er een andere blok ga onderhangen.
de achterbrug is een carton (belgische framebouwer) het frame ben ik nog niet achter gekomen lijkt op een tz 500 frame.


full



kunnen jullie mij met zekerheid zeggen welk blok het is.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan