GSX 750 E/ES/EF

Dat ziet er uit als een gr72a blokje van de gsx es/ef idd voorzover ik kan zien op deze foto.
 
Heb je misschien ook een bloknummer?
Twee losse die ik hier heb liggen beginnen met R703-121 en dan nog 3 cijfers.
 
Die van mij ook allemaal, dus is het wel behoorlijk zeker dat je een blok van een GSX 750 ES/F te pakken hebt. Wat ben je precies van plan met de racer? Wat voor voorvork en remmen heb je erin zitten?
full



misschien eens de classic races rijden, ben er nog niet helemaal uit.
 
Laatst bewerkt:
Mooi frame, achtervork ziet er ook wel goed uit, maar de voorvork is zo te zien de originele van de laatste serie. Lijkt me duidelijk wat minder. Remmen zijn ook niet geweldig op straat, dus met racen wel heel erg minimalistisch lijkt me. Maar wellicht ga je de boel eerst eens rijdbaar maken en dan kan je altijd nog zien. Veel succes in ieder geval!
 
Mooi frame, achtervork ziet er ook wel goed uit, maar de voorvork is zo te zien de originele van de laatste serie. Lijkt me duidelijk wat minder. Remmen zijn ook niet geweldig op straat, dus met racen wel heel erg minimalistisch lijkt me. Maar wellicht ga je de boel eerst eens rijdbaar maken en dan kan je altijd nog zien. Veel succes in ieder geval!


inderdaad bij de opbouw zal er misschien nog veranderingen aan gebeuren.
 
Ik heb me laatst ook een gsx750es uit 87 aangeschaft. Ik had een TDM maar dit is net zo goed. En wat een luxe met al die veerinstelling. Remmerij van de gsx zat wel vast, maar dat is nu opgelost.

Zit nu alleen nog te kloten met de afstelling van de carbs. Mengselschroef 2 1/4 draai uit. Vlotters op nivo gecontroleerd (5mm vanaf de flens). Alle sproeiers los gehad en schoon geblazen. En nog loopt ie veels te arm bij 3-5krpm (totaal geen vermogen). Uiteindelijk maar de helft van het luchtfilterhuis afgeplakt om het gebied wat op te peppen. Met als gevolg dat ik 1 op 13 rij. Iemand enig idee wat er toch niet goed kan zijn?

Origineel luchtfilterhuis zit er nog op met een nieuw luchtfilter. Aansluitingen gecontroleerd op valse lucht en dat is er niet. Ik heb de motor nog nooit goed lopend gehoord, dus ik weet ook niet of er andere sproeiers oid. in zitten. Gezien de staat van alle onderdelen moet het haast wel origineel zijn. Zeker weten doe ik het echter niet.

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt.

Groet
 
Ik heb me laatst ook een gsx750es uit 87 aangeschaft. Ik had een TDM maar dit is net zo goed. En wat een luxe met al die veerinstelling. Remmerij van de gsx zat wel vast, maar dat is nu opgelost.

Zit nu alleen nog te kloten met de afstelling van de carbs. Mengselschroef 2 1/4 draai uit. Vlotters op nivo gecontroleerd (5mm vanaf de flens). Alle sproeiers los gehad en schoon geblazen. En nog loopt ie veels te arm bij 3-5krpm (totaal geen vermogen). Uiteindelijk maar de helft van het luchtfilterhuis afgeplakt om het gebied wat op te peppen. Met als gevolg dat ik 1 op 13 rij. Iemand enig idee wat er toch niet goed kan zijn?

Origineel luchtfilterhuis zit er nog op met een nieuw luchtfilter. Aansluitingen gecontroleerd op valse lucht en dat is er niet. Ik heb de motor nog nooit goed lopend gehoord, dus ik weet ook niet of er andere sproeiers oid. in zitten. Gezien de staat van alle onderdelen moet het haast wel origineel zijn. Zeker weten doe ik het echter niet.

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt.

Groet

heeft hij lang stilgestaan? het komt vrijwel altijd door verstopte carb/s , of door de door jou al geopperde zaken zoals rubbers, maar als die goed zijn? moet het haast wel.
kleppen zijn gesteld?
 
Hallo Wynand2000,

De motor heeft naar verwachting lang stil gestaan. Ik ga daar wel van uit. Met het oog op roest e.d. De hele tank is gespoeld. Benzine filter in de tank is schoon gemaakt. Evenals de filters voor de vlotternaald zitting. Daar zal wel wat troep, maar alles is nu weg/doorgeblazen. Vaccuumslot van de benz.kraan werkt naar behoren.
Vlotternaalden waren wel wat ingeslagen. Misschien dat ze nu wat plakkerig zijn. Maar met het afplakken van het luchtfilter werken ze. Carbs lopen ook niet over en boven de 5krpm gaat ie als de brandweer.

Kleppen zijn niet gesteld (uit vrees voor de inbussen van het klepdeksel), maar zowel koude als warme start is prima.

Waar ik zelf nog aan denk is het volgende. Ondanks dat ik alles met de compressor heb doorgeblazen. Ben ik bang dat er 1 of ander bypass in de carbs toch nog dicht zit. Maar welke?
Alles waar ik een compressor op kon zetten is gedaan. Is er dan toch ergens iets wat dicht kan zitten en dit probleem veroorzaakt? Of iets heel anders natuurlijk. Ik hoor het graag.

Groet, Mark
 
Hallo Wynand2000,

De motor heeft naar verwachting lang stil gestaan. Ik ga daar wel van uit. Met het oog op roest e.d. De hele tank is gespoeld. Benzine filter in de tank is schoon gemaakt. Evenals de filters voor de vlotternaald zitting. Daar zal wel wat troep, maar alles is nu weg/doorgeblazen. Vaccuumslot van de benz.kraan werkt naar behoren.
Vlotternaalden waren wel wat ingeslagen. Misschien dat ze nu wat plakkerig zijn. Maar met het afplakken van het luchtfilter werken ze. Carbs lopen ook niet over en boven de 5krpm gaat ie als de brandweer.

Kleppen zijn niet gesteld (uit vrees voor de inbussen van het klepdeksel), maar zowel koude als warme start is prima.

Waar ik zelf nog aan denk is het volgende. Ondanks dat ik alles met de compressor heb doorgeblazen. Ben ik bang dat er 1 of ander bypass in de carbs toch nog dicht zit. Maar welke?
Alles waar ik een compressor op kon zetten is gedaan. Is er dan toch ergens iets wat dicht kan zitten en dit probleem veroorzaakt? Of iets heel anders natuurlijk. Ik hoor het graag.

Groet, Mark


Hoi, dit klinkt (naar mijn bescheiden mening) toch idd naar benzinegebrek, dus toch maar de carbs eraf en alle kanalen toch echt doorsteken en blazen ,en misschien zelfs ultrasonen, dan zie je meteen je sproeiermaten
 
Ik heb me laatst ook een gsx750es uit 87 aangeschaft. Ik had een TDM maar dit is net zo goed. En wat een luxe met al die veerinstelling. Remmerij van de gsx zat wel vast, maar dat is nu opgelost.

Zit nu alleen nog te kloten met de afstelling van de carbs. Mengselschroef 2 1/4 draai uit. Vlotters op nivo gecontroleerd (5mm vanaf de flens). Alle sproeiers los gehad en schoon geblazen. En nog loopt ie veels te arm bij 3-5krpm (totaal geen vermogen). Uiteindelijk maar de helft van het luchtfilterhuis afgeplakt om het gebied wat op te peppen. Met als gevolg dat ik 1 op 13 rij. Iemand enig idee wat er toch niet goed kan zijn?

Origineel luchtfilterhuis zit er nog op met een nieuw luchtfilter. Aansluitingen gecontroleerd op valse lucht en dat is er niet. Ik heb de motor nog nooit goed lopend gehoord, dus ik weet ook niet of er andere sproeiers oid. in zitten. Gezien de staat van alle onderdelen moet het haast wel origineel zijn. Zeker weten doe ik het echter niet.

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt.

Groet


Welkom bij de GSX club :W

Als hij tussen de 3000 en 5000 niet lekker loopt is de kans groot dat het aan de naalden ligt, te veel ingesleten, plakkerig, niet goed afgesteld oid. Mijn ervaring is dat de GSX gevoelig is voor niet goed afgestelde naalden.
Kwestie van uit proberen, bij inhouden de naalden wat hoger, bij schokken de naalden wat lager.
W.s zijn de membramen nog wel goed, omdat hij boven de 5000 weer goed op pakt.

Ergens in dit topic, maar zeker op de beginpagina kan je een WPHB downloaden, daarin kan je de orginele sproeiermaten vinden
 
Welkom bij de GSX club :W

Als hij tussen de 3000 en 5000 niet lekker loopt is de kans groot dat het aan de naalden ligt, te veel ingesleten, plakkerig, niet goed afgesteld oid. Mijn ervaring is dat de GSX gevoelig is voor niet goed afgestelde naalden.
Kwestie van uit proberen, bij inhouden de naalden wat hoger, bij schokken de naalden wat lager.
W.s zijn de membramen nog wel goed, omdat hij boven de 5000 weer goed op pakt.

Ergens in dit topic, maar zeker op de beginpagina kan je een WPHB downloaden, daarin kan je de orginele sproeiermaten vinden

Dank voor het warme welkom. Begin me ook al thuis te voelen. Hoewel ik de GSX natuurlijk nog niet goed aan de tand heb kunnen voelen. Maar dat komt vanzelf. Je hebt het over de gasnaalden? Membranen en gasnaalden waren goed. En functioneerden ook goed. De positie is iets waar ik nog helemaal niet naar gekeken heb. Weet je toevallig op welke positie ze normaal gesproken horen te staan bij origineel luchtfilterhuis en luchtfilter?

edit: motor houdt in dus naalden hoger

Groet, Mark
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het warme welkom. Begin me ook al thuis te voelen. Hoewel ik de GSX natuurlijk nog niet goed aan de tand heb kunnen voelen. Maar dat komt vanzelf. Je hebt het over de gasnaalden? Membranen en gasnaalden waren goed. En functioneerden ook goed. De positie is iets waar ik nog helemaal niet naar gekeken heb. Weet je toevallig op welke positie ze normaal gesproken horen te staan bij origineel luchtfilterhuis en luchtfilter?

edit: motor houdt in dus naalden hoger

Groet, Mark


Het zijn geweldige rijdmotoren :] :]


De normale naaldpositie weet ik niet, het is een niet al te moeilijk klusje, maar wel redelijk wat werk. Je moet n.m. uit proberen welke positie het beste werkt, dat kan beteken dat je de handelingen een paar keer moet uitvoeren.

Yep, inhouden is naalden hoger
 
waarschijnlijk van het weekend wel ergens tijd om het 1 en ander te proberen. Zodra ik meer weet laat ik het horen. Bedankt voor alle suggesties!

Groet
 
Hoi Mark88,

Ook namens mijn persoontje welkom hier. In het werkplaatshandboek vind ik niets over de naaldpositie. Wel vind ik verschillende sproeiermaten afhankelijk van het type. Het werkplaatshandboek van 150Mb (wat volgens mij het canadesche type beschrijft?) geeft mainjet 117.5 en Jet needle5D12 Needle jet Y-6. Over de pilot screw staat er alleen maar pre-set.
Het andere werkplaatshandboek geeft main jet 120 en Jet needle 5D10-3 Needle jet Y-7.
Over de pilot screw staat 2,25 turns back.

Het is overigens frappant dat er tussen het rijden op een europees model en een japans model GSX 750 ES een behoorlijk verschil in motorkarakter zit.
Veel plezier van de GSX gewenst en succes met de carburateurs.
 
Hoi Mark88,

Ook namens mijn persoontje welkom hier. In het werkplaatshandboek vind ik niets over de naaldpositie. Wel vind ik verschillende sproeiermaten afhankelijk van het type. Het werkplaatshandboek van 150Mb (wat volgens mij het canadesche type beschrijft?) geeft mainjet 117.5 en Jet needle5D12 Needle jet Y-6. Over de pilot screw staat er alleen maar pre-set.
Het andere werkplaatshandboek geeft main jet 120 en Jet needle 5D10-3 Needle jet Y-7.
Over de pilot screw staat 2,25 turns back.

Het is overigens frappant dat er tussen het rijden op een Europees model en een Japans model GSX 750 ES een behoorlijk verschil in motorkarakter zit.
Veel plezier van de GSX gewenst en succes met de carburateurs.


:^
Het beste kan je de carburateurs afstellen volgens het europese model, de canadese en Japanse modellen hadden veel strengere milieueisen en waren/zijn daardoor wat schraal afgesteld.

Er is inderdaad verschil in het rijden van deze twee, het europeese model rijdt soepeler. Ik heb daarom ook de sproeierbezetting van mijn Canadees aangepast, hij reed daarna een stuk soepeler..De Japanner die ik heb, was al snel voor de sloop

Het is voor de naalden ook moeilijk aan te geven welke groef, mijn beide motoren hebben dezelfde sproeierbezetting, maar de naaldposities verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan