GSX 750 E/ES/EF

Nou vooruit, even een foto uit de tijd dat onze machine als superbike (AMA) werd gebruikt
full


ze hadden wel allemaal een 19 inch voorwiel
 
Hé Foxxx,
Mooi dat alles gewoon prima werkt en dat de 1000 km per maand gewoon goed gaan!
Hopelijk blijven sneeuw en gladheid ver bij je banden vandaan.
Enne mocht je te veel pk's hebben, ik heb hier vast nog wel een rottig blok liggen met minder pk's :+

Ha Tomcat! Ja thanks! Ik ben erg te spreken over de machine hoor! Ik heb eigenlijk in de afgelopen 23000km dat ik de motor rijd niets raars gehad buiten normaal onderhoud behalve het bekende dynamoprobleem bij dit model en de grappen met de sluiting makende afthermarket spanningsregelaar. En olie verslinden doet hij ook nog niet ondanks z'n 0,8 ton op de teller ;)
Ik heb wel weer olie, filter, bougies en nieuwe bougiedopjes (beginnen wat oud te worden) besteld en ik denk dat ik afhankelijk van het weer toch wel met 2 maanden een nieuw achterbandje nodig heb.
 
Nou vooruit, even een foto uit de tijd dat onze machine als superbike (AMA) werd gebruikt
[afbeelding]

ze hadden wel allemaal een 19 inch voorwiel

haha ja dat lijk ik wel op weg naar m'n werk.....en nog te laat komen hehe.. Toffe foto trouwens! Zit wel een andere achterbrug in. Zo'n dikke band lukt niet standaard..maar zal nog wel meer anders aan zijn denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Nou vooruit, even een foto uit de tijd dat onze machine als superbike (AMA) werd gebruikt
[afbeelding]

ze hadden wel allemaal een 19 inch voorwiel
Is inderdaad een wel erg gave foto. Heb je er daar nog meer van?
Iedereen een vrolijk kerstfeest *:) gewenst, en alvast een goed sleutel (of juist misschien sleutelvrij? :? ) jaar gewenst
 
Ha Tomcat! Ja thanks! Ik ben erg te spreken over de machine hoor! Ik heb eigenlijk in de afgelopen 23000km dat ik de motor rijd niets raars gehad buiten normaal onderhoud behalve het bekende dynamoprobleem bij dit model en de grappen met de sluiting makende afthermarket spanningsregelaar. En olie verslinden doet hij ook nog niet ondanks z'n 0,8 ton op de teller ;)
Ik heb wel weer olie, filter, bougies en nieuwe bougiedopjes (beginnen wat oud te worden) besteld en ik denk dat ik afhankelijk van het weer toch wel met 2 maanden een nieuw achterbandje nodig heb.
Toch wel erg goed eigenlijk voor zo'n oud beestje. Zo zie je dus dat je eigenlijk niks moderns nodig heb.
 
Heuh, wat voor schroefdraad heb je gebruikt? Ik wil op de GS en op de GSX zo'n dinges maar ik kan kiezen uit M10x1,25 en M10x1,0 :?


Nu je het vraagt ga ik natuurlijk twijfelen :? , volgens mij 1,25. Ik zal nog even nazoeken en laat het je weten.

Werkt goed, bei de weej
 
waar op die site vind ik die banjobouten met remlichtschakelaar? En welke maat zou ik nodig hebben voor m'n GSX550? T'is dan wel geen 750, maar kleine broertjes zijn hopelijk ook welkom in dit topic, vooral nu oude GSXen zeldzaam lijken te worden.

Die remlichtschakelaars van suzuki zijn inderdaad om te janken. Zowel op mijn 550 als op de GSX400 van m'n vriendin issie stuk. Nu rem ik standaard (bij) met de achterrem zodat het remlicht tenminste oplicht...
 
waar op die site vind ik die banjobouten met remlichtschakelaar? En welke maat zou ik nodig hebben voor m'n GSX550? T'is dan wel geen 750, maar kleine broertjes zijn hopelijk ook welkom in dit topic, vooral nu oude GSXen zeldzaam lijken te worden.

Die remlichtschakelaars van suzuki zijn inderdaad om te janken. Zowel op mijn 550 als op de GSX400 van m'n vriendin issie stuk. Nu rem ik standaard (bij) met de achterrem zodat het remlicht tenminste oplicht...


Welkom :W
full


Hier Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page Edit ik zie nu dat dit de 1,25 draad is, ik moest 1,0 draad hebben. Of de 550 dezelfde maat heeft weet ik niet

Het systeem van de gsx is echt een ellende, ik gebruikte ook uit nood mijn achterrem, voor het lampie.
 
Jaarwisseling maar eens lekker grieperig geweest. Heeft dan wel als voordeel dat ik een paar oude dia's heb ingescand.
Hier een voorbeeld van een ander stuur op een GSX750ES die destijds van mij was:
full
 
Beviel dat stuur een beetje?
Hallo Strikkie,

Persoonlijk vind ik dat stuur echt veel mooier dan het originele stuur. Je komt er wel meer voorover door te zitten, zeker niet extreem maar wel meer voorover. Hierdoor zullen je polsen sneller zeer kunnen gaan doen. Ik had hier geen last van. Voordeel van de houding vind ik dat je niet snel in elkaar zakt, met een holle rug gaat rijden. Die gaat dan zeer doen door de hobbels. Ook wordt de windbescherming beter. Nadeel van een sportievere houding is dat je minder wendbaar wordt op lage snelheid. In de stad is het standaard stuur zeker boven dit te verkiezen. Op de snelweg de clip-ons.
full
 
Vooroverzitten doe ik ook nu al, maar idd vooral op de buitenweg (ik rijd niet veel snelweg)
In de stad heb ik nooit zo'n erg in m'n houding (maar rij wél vaak in de stad) Ik ben dan ook niet direct van plan er een ander stuur op te bouten, maar je weet nooit waar ik eens tegenaan loop
 
Hoe vind jij de Marshall deeptone klinken? Heb er 1 onder mijn gsx750e zitten en ik vind hem eigenlijk stiller dan de naam doet vermoeden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan