sjaak55
Die hard MF'er
- 2 mrt 2004
- 771
- 114
Bij 50.000 km met de ketting waren er schakels die moeilijk gingen draaien.
Er was echter geen speling en ook geen lengte toename.
Omdat de ketting dan ook nog niet versleten was
heb ik bedacht om de draaipunten op een andere plek te belasten
door de ketting om te draaien .
Zowel in richting als binnenste buiten.
Het voortandwiel was wel een beetje versleten.
En ik heb alleen het voortandwiel vervangen.
Nu bij 57.000 zijn de harde stukken verdwenen
Nu een jaar en 13000 km later
is de ketting nog perfect,
Dus 70 duizend km met een X-ring ketting.
Er was echter geen speling en ook geen lengte toename.
Omdat de ketting dan ook nog niet versleten was
heb ik bedacht om de draaipunten op een andere plek te belasten
door de ketting om te draaien .
Zowel in richting als binnenste buiten.
Het voortandwiel was wel een beetje versleten.
En ik heb alleen het voortandwiel vervangen.
Nu bij 57.000 zijn de harde stukken verdwenen
Nu een jaar en 13000 km later
is de ketting nog perfect,
Dus 70 duizend km met een X-ring ketting.
Laatst bewerkt: