Hema verzekering, bespaar jezelf de moeite!!

-jasper-

Die hard MF'er
5 feb 2006
512
2
Steenbergen Nb
Onlangs een nieuwe motor gekocht dus ook een All-Risk verzekering afsluiten.

Uiteraard e.e.a. vergeleken en uiteindelijk via Hema Verzekeringen (AON) online de motor van mijn keuze geselecteerd, extra dekkingen etc en all-risk verzekering aangevraagd.

Motor ophalen, lekker rijden.. so far so good.

Hema werkt met een online polismap, vandaag een mail gekregen dat m'n gegevens daar in zijn opgenomen en dat ik deze kan activeren. Werkt allemaal super!

Paar uur later opnieuw een mail..
Geachte heer ...,

Naar aanleiding van uw aanvraag voor een Hema motorverzekering delen wij u
mee, dat het niet mogelijk is een motor waarvan de Kw waarde hoger is dan
10% van de cylinderinhoud bij Hema verzekeringen in dekking te geven. Wij
kunnen uw motor dus niet verzekeren.

Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten. De verzekerings-
overeenkomst is niet tot stand gekomen.


Deze voorwaarde heb ik echt nergens eerder kunnen lezen, was dan ook stomverbaasd!
Je kunt de motor op de site gewoon uit een lijst selecteren, premie berekenen etc.

Even contact opgenomen, hele behulpzame dame vertelt mij dat ik niet de enige ben die hier over heeft geklaagd, het wordt binnenkort besproken..

Dus, heb je een beetje sportieve fiets, bespaar jezelf dan vooral de moeite :(
 
Sinds wanneer hangt de kW waarde van je cilinderinhoud af? :?
Wat is 10% van het cilinderinhoud in kW? :X
 
Jeetje, ik maar denken dat de hema gewoon een simpele, goedkoop warenhuis was... Paar jaar terug al met prepaid, nu verzekeringen. Wat hebben ze nog meer waar ik niets van af (wil) weet?

Maar 10% van de CC als Kw, verzekert de hema alleen 25Kw motoren? :+
 
In mijn geval dus als volgt;

Triumph Daytona 675 SE

Cilinderinhoud: 675CC
Motorvermogen in Kw: 92

Max toegestaan in dit geval zou zijn;
10% van 675 -> 67,5 Kw x 1,36 = 91,8 PK

Of wanneer je een 600 supersport hebt;
10% van 600 -> 60,0 Kw x 1,36 = 81,6 PK

Je kunt dus concluderen dat ze gewoon geen supersports verzekeren.
Overigens ook helemaal geen probleem als je dat netjes van tevoren zou melden, niet eerst alles in orde maken en dan na een week alsnog met dit bericht komen...

Inmiddels bij Europeesche een aanvraag gedaan!
 
harley's geen probleem 1400 cc met 14 kw en 300000000 Nm koppel,dat moet wel lukken :Y .
 
Zal gelijk even informeren of ik een aardige inruil krijg voor de Daytona op een Harley, kan ik toch nog bij Hema terecht.. :')

Succes,maar je bent nu zo verwend met de daytona,dat je zo'n tank echt de hoek niet meer om krijgt. ;)
Probeer de Europeesche eens heb ik mijn allrisk op de daytona lopen voor ik dacht 380 euro.
Het een en ander door mijn verzekerings agent uit laten zoeken,was de goedkoopste voor een verzekering waar slechts een art 4 slot voor nodig is. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan