Het Ducati 620/1000/1100/1200 Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij gaf wel aan dat hij er met jou over had gehad en dat het voor hem net zo afwachten is als voor ons. Hij heeft er 18 in totaal gelijk besteld, iedereen die niet bij die eerste lichting zat zoals jij en ik zal moeten wachten tot minimaal september.

Ik heb de witte 1200s zien staan en twee gewone 1200 die al verkocht waren.

Zou je niet gewoon voor die witte gaan dan? Als de nood zo hoog is, zou ik het denk ik wel doen. Maar ik heb makkelijk lullen natuurlijk.
 
Dat september verhaal lijkt dan toch wel te kloppen. Krijg ik hier in België ook te horen namelijk.
Bedankt voor je aanbod trouwens, noknee, zal t in gedachten houden.
 
Hij gaf wel aan dat hij er met jou over had gehad en dat het voor hem net zo afwachten is als voor ons. Hij heeft er 18 in totaal gelijk besteld, iedereen die niet bij die eerste lichting zat zoals jij en ik zal moeten wachten tot minimaal september.

Ik heb de witte 1200s zien staan en twee gewone 1200 die al verkocht waren.

Zou je niet gewoon voor die witte gaan dan? Als de nood zo hoog is, zou ik het denk ik wel doen. Maar ik heb makkelijk lullen natuurlijk.



Noknee nog bedankt voor je snelle reactie. , als dat waar is "' september" dan cancel ik de deal. Ik heb al mijn vakanties erop afgestemd en een witte wil ik niet. Ik heb hem als (een van de) eerste besteld en dan hoor ik bij de eerste lichting. Bij Goedhart zitten er zelfs al twee in de verhuur! Ik begrijp de leveringsproblemen, maar anders haalt DZ er maar een van een andere dealer. Hij kan dat heus wel regelen, "waar een wil is is een weg"" .
 
Noknee nog bedankt voor je snelle reactie. , als dat waar is "' september" dan cancel ik de deal. Ik heb al mijn vakanties erop afgestemd en een witte wil ik niet. Ik heb hem als (een van de) eerste besteld en dan hoor ik bij de eerste lichting. Bij Goedhart zitten er zelfs al twee in de verhuur! Ik begrijp de leveringsproblemen, maar anders haalt DZ er maar een van een andere dealer. Hij kan dat heus wel regelen, "waar een wil is is een weg"" .
He Gizmo, moest eerst ook even goed lezen maar er staat dat de tweede lichting bestellingen moet wachten tot september en jij dus niet :)
Dat maak ik eruit op.
 
Laatst bewerkt:
2 in de verhuur :?
Bizar maar daar kan DZ niet veel aan doen.
Bij een andere dealer weghalen is alleen mogelijk als je een organisatie hebt als Safe of MotorPort.
Ook al heb jij als eerste besteld dan moet de dealer dat ook gelijk gedaan hebben en niet bijvoorbeeld een week of wat later.
We wachten gewoon weer af maar het is wel balen...
 
Hoi Rick, google maar even dan zie je het zo staan, ........., maar wanneer is je motord klaar???
 
Hij gaf wel aan dat hij er met jou over had gehad en dat het voor hem net zo afwachten is als voor ons. Hij heeft er 18 in totaal gelijk besteld, iedereen die niet bij die eerste lichting zat zoals JIJ EN IK zal moeten wachten tot minimaal september.

Ik heb de witte 1200s zien staan en twee gewone 1200 die al verkocht waren.

Zou je niet gewoon voor die witte gaan dan? Als de nood zo hoog is, zou ik het denk ik wel doen. Maar ik heb makkelijk lullen natuurlijk.


. Heb je nog gereden vandaag, vertel vertelllllllllllllllllllll
 
Laatst bewerkt:
2 in de verhuur :?
Bizar maar daar kan DZ niet veel aan doen.
Bij een andere dealer weghalen is alleen mogelijk als je een organisatie hebt als Safe of MotorPort.
Ook al heb jij als eerste besteld dan moet de dealer dat ook gelijk gedaan hebben en niet bijvoorbeeld een week of wat later.
We wachten gewoon weer af maar het is wel balen...



Zit soms met kromme tenen alles te lezen....

Eerst even over "september", is echt grote onzin, zo werkt Ducati niet, kan iedereen die wel eens op de fabriek geweest is je vertellen. Ducati heeft een make to order productiesysteem! Dat houdt in, eerst bestellen en dan wordt ie in 48 uur geassembleerd, getest en in de transporthal gezet. Die hal is niet zo groot want de transporteurs rijden (voor Europa) elke dag! Administratieve distributie voor NW EUr. vindt sinds een jaar of 3, 4 plaats via de Franse vestiging van Duc. North Europe (waar wij dus ook onder vallen)

Jap fabrieken werken wel met grootscheepse "shipping data", simpelweg omdat motoren via zeetransport hier naartoe moeten, daarom zijn ze ook ingekrat. (Duc's komen hier gewoon staande op de wielen naartoe). Een Jap dealer moet ook heel ver van te voren aangeven hoeveel hij er af wil nemen, en die loopt dus het risico van verkoop of niet. Jap fabrieken werken dus "batchgewijs", zo noemen ze dat.


Het kan best zijn dat het orderboek erg vol is, maar aan de andere kant geloof ik dat niet want er zijn dealers die een 1200 bestellen zonder dat ze er al een klant voor hebben, dus daarom kan GH er ook 2 in de verhuur hebben. Ik denk echt dat er bij de bestelling van Gizmo iets niet goed gegaan is...hij weet wie hij kan contacten daarvoor.

Dat de distributie niet goed gaat is inderdaad te wijten aan de implementatie van SAP. Dit soort van implementaties (vaak door consultants) is hier ook berucht om. Formido, Eriks, British Airways, Airbus, en vele anderen hebben dit ook door moeten maken en het gaat daarbij echt om miljoenen, geloof me, heb er "hands-on" ervaring mee...
Natuurlijk zal Bologna hier iets mee moeten doen, maar dat weten ze zelf ook allang...

Echter, dealers onderling of met tussenkomst van Duc. N.Eur. kunnen er wel iets aan doen als ze dat willen, ze hoeven daarvoor niet van 1 inkoop org. lid te zijn, collegiaal is er veel mogelijk, zeker als de ruiling beiden tevreden maakt. Het gaat erom hoe goed je elkaar kent en of je elkaar vertrouwt...weet nog dat Zaanstad motoren en Olijve in Assen ook veel met elkaar deden op Duc gebied. (toen ze nog dealer waren)

Nogmaals, ik ben geen belanghebbende, zit er niet tussen of zo maar iets is hier niet helemaal goed gegaan volgens mijn bescheiden mening. Het hangt van DZ af of Gizmo het echte verhaal te horen krijgt.
 
Gizmo, kan me je frustratie volledig voorstellen. Klopt en kan echt niet. Het verhaal van Multi klinkt me heel plausibel; heb dit ook al gehoord, sterker nog, Ducati antwerpen "zegt" zelfs uit voorraad te kunnen leveren. Ook mijn dealer heeft er een aantal besteld die nog niet verkocht zijn, dus zo moeten er meer zijn, ook in NL. Maar goed, da's allemaal mooi praten natuurlijk. Als je cancelled moet je maar weer zien waar je er dan wel een vandaan kunt halen (voor 14 mei...). Ik hoop voor je dat de opwinding na deze week voorbij is en hij er volgende week gewoon staat!
 
Zo, net ff 300 km wezen rijden over de dijkies hier in de omgeving. Heen in de urban stand en terug sportief en een beetje toer. Kan die eerste twee dus goed vergelijken.
Urban is lekker relaxed en zijn de ozo vele verkeersdrempels fluitend te nemen, vermogen valt niet eens tegen en kan ook hiermee aardig 'vegen'. Op sportief wordt het allemaal wat strakker en werkt dat vermogen enorm verslavend! Alle 150pk's staan dan echt te trappelen en je móet gewoon gassen. 'Vegen' wordt dan 'gummen'. Niet mijn verdienste of vaardigheid, wel van de 1200. Vermoed dat die sportief mode mijn standaard mode zal worden. Was aanvankelijk wat lauwtjes over de fiets ivm mijn sportieve voorkeuren. Ben nu eigenlijk al helemaal om; wat rijdt dat makkelijk zeg over die dijken. Veel vertrouwen en gemak, kan er niet genoeg van krijgen. Heerlijke fiets! Loopt onderin makkelijker en vergevingsgezinder dan de 1098, daar komt ook voor een deel het gemak vandaan. Potje pruttelt wat bij stationair, maar bij gas erop laat ie zich toch best horen. Was overigens best fris (9gr), kon helaas onderweg de bediening van de handvatverwarming niet vinden... (alleen maar om te proberen hoor...). Had wel het idee mn voet naar binnen te moeten draaien, onder de pook, om te schakelen. Geen last van de middenbok. Fiets naar mn gevoel nog steeds wat te hoog/breed, ga kijken wat daar nog aan te doen is. Heb eigenlijk verder niets negatiefs te melden over de bike, vind hem echt heeeeel erg gaaf, geen moment spijt! :}

Heb nog even mn HTC HD2 getest in het GIVI tasje, maar vond dat geen succes, was nauwelijks leesbaar. Ik ga dus ws voor de 'dedicated' navigatie. Tenzij iemand een nog betere optie weet. GIVI tasje dus bij deze te koop.

Een tevreden MTS piloot groet u! :W

O ja, foto's later in de week.
 
Gesproken met de importeur. Die wist zelf al van mijn bestelling. Ik zit bij de eerste zending richting DZ. Dat is een gegeven. Alleen wist hij niet wanneer die zending zou vertrekken uit Italie. Daar moeten 22 motoren in de vrachtwagen, en dan pas vertrekt ie. En oh ja ook weer raar, ze maken meer witte en zwarte dan rode.! Niet te geloven toch...... Hij zou over mijn verzending/transport bellen met de fabriek en de contacten lopen verder via DZ. Die neemt dan weer contact op met mij over het verdere traject...Oeps.....zal het dan toch nog goed komen?

Oh ja, Noknee. Ik zit als een bok op de haverkist....

Multi, Pinksteren moet goed komen

Rick en Multi, op naar prachtige ritjes
 
Laatst bewerkt:
Zo, net ff 300 km wezen rijden over de dijkies hier in de omgeving. Heen in de urban stand en terug sportief en een beetje toer. Kan die eerste twee dus goed vergelijken.
Urban is lekker relaxed en zijn de ozo vele verkeersdrempels fluitend te nemen, vermogen valt niet eens tegen en kan ook hiermee aardig 'vegen'. Op sportief wordt het allemaal wat strakker en werkt dat vermogen enorm verslavend! Alle 150pk's staan dan echt te trappelen en je móet gewoon gassen. 'Vegen' wordt dan 'gummen'. Niet mijn verdienste of vaardigheid, wel van de 1200. Vermoed dat die sportief mode mijn standaard mode zal worden. Was aanvankelijk wat lauwtjes over de fiets ivm mijn sportieve voorkeuren. Ben nu eigenlijk al helemaal om; wat rijdt dat makkelijk zeg over die dijken. Veel vertrouwen en gemak, kan er niet genoeg van krijgen. Heerlijke fiets! Loopt onderin makkelijker en vergevingsgezinder dan de 1098, daar komt ook voor een deel het gemak vandaan. Potje pruttelt wat bij stationair, maar bij gas erop laat ie zich toch best horen. Was overigens best fris (9gr), kon helaas onderweg de bediening van de handvatverwarming niet vinden... (alleen maar om te proberen hoor...). Had wel het idee mn voet naar binnen te moeten draaien, onder de pook, om te schakelen. Geen last van de middenbok. Fiets naar mn gevoel nog steeds wat te hoog/breed, ga kijken wat daar nog aan te doen is. Heb eigenlijk verder niets negatiefs te melden over de bike, vind hem echt heeeeel erg gaaf, geen moment spijt! :}

Heb nog even mn HTC HD2 getest in het GIVI tasje, maar vond dat geen succes, was nauwelijks leesbaar. Ik ga dus ws voor de 'dedicated' navigatie. Tenzij iemand een nog betere optie weet. GIVI tasje dus bij deze te koop.

Een tevreden MTS piloot groet u! :W

O ja, foto's later in de week.


Nou dat ziet er goed uit, ik ben blij voor je en na mijn vakantie spreken wij een keertje af, of bij het Duc. weekend op 31 mei als ik het goed heb....
 
Ook zo'n klaverbladfanaat (geweest)?


nee niet echt, of beter echt niet. vind die dingen doodeng, lang leve de grote uitrijstroken op een circuit ;)

ben eigenlijk maar een scheiterd op de motor en ondanks ondertussen een dag of 15 op circuit nog steeds een kneeslidervirgin maar dat deert me niet zolang ik met mijn knie 15cm van de grond buitenom voorbij ga bij iemand met de knie stevig in het asfalt kan ik blijven grijnzen.
 
Zit soms met kromme tenen alles te lezen....

.


Hoe is het met je tenen :+


Helder verhaal, bedankt voor je duidelijke uiteenzetting van wat feiten.
Daar kunnen we wat mee ipv de speculaties.


En over SAP gesproken :') Greenery Zaltbommel kan er ook over mee praten...
 
Een tevreden MTS piloot groet u! :W

O ja, foto's later in de week.
full
 
Gesproken met de importeur. Die wist zelf al van mijn bestelling. Ik zit bij de eerste zending richting DZ. Dat is een gegeven. Alleen wist hij niet wanneer die zending zou vertrekken uit Italie. Daar moeten 22 motoren in de vrachtwagen, en dan pas vertrekt ie. En oh ja ook weer raar, ze maken meer witte en zwarte dan rode.! Niet te geloven toch...... Hij zou over mijn verzending/transport bellen met de fabriek en de contacten lopen verder via DZ. Die neemt dan weer contact op met mij over het verdere traject...Oeps.....zal het dan toch nog goed komen?

Oh ja, Noknee. Ik zit als een bok op de haverkist....

Multi, Pinksteren moet goed komen

Rick en Multi, op naar prachtige ritjes
full
 
Moet goed komen dus... :] :]

en voo Rick, ja de schoenen passen weer.. ;)

;)

Ik heb ooit een nieuwe Kawasaki ZR7 gekocht eind jaren negentig bij Safe Veenendaal.
Was er een zilveren binnen gekomen en ik had een blauwe, hij ging ff rondbellen en haalde toen in Rotterdam een blauwe op.
Dat dealers onderling wel eens coulant zijn met motoren aan elkaar "verkopen" kan natuurlijk ook. 8-)
 
nee niet echt, of beter echt niet. vind die dingen doodeng, lang leve de grote uitrijstroken op een circuit ;)

ben eigenlijk maar een scheiterd op de motor en ondanks ondertussen een dag of 15 op circuit nog steeds een kneeslidervirgin maar dat deert me niet zolang ik met mijn knie 15cm van de grond buitenom voorbij ga bij iemand met de knie stevig in het asfalt kan ik blijven grijnzen.

Wijs gesproken :} Voor mij geldt ongeveer hetzelfde, heb wel even een periode het klaverblad gedaan en was best leuk, omdat je vaak via internet afspreekt. Maar je gaat steeds verder en die grens komt ook steeds dichterbij. Heb er menigeen af zien gaan. Ben zelf gelukkig op tijd ermee gestopt.

Woon 13km van G'chem af, dus ff knallen is zo geregeld. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan