het grote 749/999 Ducati topic

full
 
Wanneer de 749r racer weer wordt opgebouwd zal ik wel een topic gaan starten.
Eerst nog wat andere motor projecten afronden.

[afbeelding]

Hier nog een plaatje van een RS schakelpedaal, dat is al een hele fabriek opzich.
Echt waanzinnig zoals de fabrieks en RS racers zijn opgebouwd.
Zoals GS corse al zei, echt geen boutje is hetzelfde.
Kunstwerkje idd!! Mooi he...jouw pedaaltje?? Heb deze wel voorbij zien komen op ebay...alleen achterlijk veel geld...en is die laatste pic van jouw fiets?? Gaaf hoor en megadik zo'n wsb akra systeem. RS afgezien van de 1098 en pani zijn gewoon halve prototype's...bijna elk onderdeel is anders. Daarom is het ook zo gaaf!! Alles is zo mooi gemaakt....het racen straalt er van af!!
 
Klopt fiets van van ginhoven. staat de akra mooi op. Neen niet de mijne.
Die foto's komen nog. op autoscout staat vanginhoven zijn rs te koop.
Maar heel veel RS spullen zitten er niet meer op. helaas.
 
Klopt fiets van van ginhoven. staat de akra mooi op. Neen niet de mijne.
Die foto's komen nog. op autoscout staat vanginhoven zijn rs te koop.
Maar heel veel RS spullen zitten er niet meer op. helaas.

Die van meneer Schoots, maar volgens mij is dat Ghin zn tweede fiets geweest met een kit en niet een officiele door Ducati Corse geleverde RS. Maar mooi R van je!

749RS is nog goed te doen om bij elkaar te sprokkelen, en ook al heel erg mooi! Links en rechts staan er nog wel mooie complete Falcon digitek dash compleet te koop incl Magneti marelli ECU helemaal compleet met RS draadboom en zelf de corse bracket ecu holder en dash holder....pak um beet voor 2.000 euro heb je het hele setje...weet er 2/3 te koop....2 van boven de 2k en eentje voor stuk minder en minder compleet. Voor de look alleen al een hele mooie investering!!! Succes met opbouw! En ben benieuwd naar de pics hier!
 
Ik ben een beetje stil van al dat moois dat hier voorbij komt :+
En verder gebeurt er in mijn garage nog niet veel. Hij staat nog kaal, te wachten tot de racekuip binnen is. Dan heb ik weer wat te prutsen :9
 
Laatst bewerkt:
Grotefoto-Y4HUFOGC.jpg


En ja, die BT020 voorband gaat er dan natuurlijk vanaf.
Achter ligt een BT016, iemand ervaring met die band op het circuit?
 
Laatst bewerkt:
Mooie 749. ziet er aardig nieuw uit.
Heb geen ervaring met die Banden, rijdt zelf altijd met dunlop. Ga je alleen de race kuip monteren of komen er nog meer race spullen op?
 
Voorlopig blijft het bij de kuip, en dus andere banden ( diablo rosso 2 of corsa denk ik). Het blijft primair een straatfiets, waar ik circuitdagen mee ga doen. Eerst maar eens kijken hoe duc bevalt op het circuit.
 
Wie kan mij iets meer vertellen over de onderhoudsintervallen als ge op het circuit rijdt. Ik heb een 999. Eerst een 749 gehad, maar volledig kapot gereden op het circuit. Ik raad iedereen af om met een 749 op het circuit te rijden.
 
wie weet waar deze brug van is :?

vind t m wel goed staan :Y




full




of is het geshopped :X
 
Laatst bewerkt:
Oké thnx ;)

heb ff gegoogled en kwam m idd tegen

is een ook een mooi alt. voor de grijze brug
 
Wie kan mij iets meer vertellen over de onderhoudsintervallen als ge op het circuit rijdt. Ik heb een 999. Eerst een 749 gehad, maar volledig kapot gereden op het circuit. Ik raad iedereen af om met een 749 op het circuit te rijden.

Is een 999 dan zoveel betrouwbaarder dan een 749? Of heb je pech gehad met jouw 749...
 
Is een 999 dan zoveel betrouwbaarder dan een 749? Of heb je pech gehad met jouw 749...
Moa het spul is niet gemaakt om mee te racen dus het gaat allemaal kapot vroeg of laat. Ik heb in 2011 een tweedehands 999s gekocht die was na 6 dagen ook helemaal kapot. Carters door de midden :z bekend probleem.
 
Zuigers zijn ook niet het sterkste onderdeel van de 999. En karters willen idd ook scheuren zoals hierboven gezegd. Ligt er ook aan welke toerentallen je draait.
Zuigers scheuren ook inderdaad. Te scherpe hoeken aan de onderkant. Heb er nu een set gesmede wössner rs zuigers inzitten icm lange slag krukas en 104mm boring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan