Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow dat ging snel!

ben de eerste juli begonnen met sleutelen. komend weekend rijd ik de Bergrennen in Borgloh.
is de 3e keer dat ik er rijd, vorig jaar reed een collega.
dit jaar dus met een eigen auto, maar hopen dat het een beetje wilt lukken.
heb wel 8 km ervaring met de ZTR :+

voor de liefhebbers, Bergrennen Borgloh (nabij Osnabruck) rijden er meer dan 200 auto's in allerlei klasses, van Golf tot Formule. en een klasse van 22 Elektrisch aangedreven auto's.
leuke van het evenement is dat het erg toegankelijk is voor publiek.
 
ben de eerste juli begonnen met sleutelen. komend weekend rijd ik de Bergrennen in Borgloh.
is de 3e keer dat ik er rijd, vorig jaar reed een collega.
dit jaar dus met een eigen auto, maar hopen dat het een beetje wilt lukken.
heb wel 8 km ervaring met de ZTR :+

voor de liefhebbers, Bergrennen Borgloh (nabij Osnabruck) rijden er meer dan 200 auto's in allerlei klasses, van Golf tot Formule. en een klasse van 22 Elektrisch aangedreven auto's.
leuke van het evenement is dat het erg toegankelijk is voor publiek.
Haha heel cool!!
 
van harte met je aanwinst.
Heb net je verslag gelezen en de motor ziet er wel erg gelikt uit zeg.
Ik hoop zo dat de fiets jou gaat bevallen ten opzichte van je vorige BMW brandstof fiets.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar jouw praktijkervaringen.
Want zoals dingen op papier mooi kunnen worden omschreven hoeft het niet 1 op 1 vertaald te worden naar de dagelijkse praktijk.

Zelf rijd ik al jaren met een E-bike ( elektro fiets )
Geen doorsnee model maar de wat specialere.
Ik loop er wel eens tegenaan dat ik aan het einde van de dag tekort kom aan sap in de accu.
Dus met andere woorden: mijn fiets heeft bijvoorbeeld rond 17.00 uur in de namiddag nog voor 30% stroom in de accu zitten en ik wil dan diezelfde avond nog een eindje fietsen.
Dan loop ik dus tegen een belemmering aan.
Optie zou zijn een 2e accupakket erbij te nemen, maar die kosten flink wat centen.
In jouw geval is dat niet eens een optie.
Ik vraag me dus erg af hoe jij dit soort situaties gaat ervaren.
Tenzij je niet in die situatie komt, maar dat weet je nooit op voorhand volgens mij.
Ik blijf wel je relaas volgen, want vind het reuze interessant.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Las net dat jouw elektrische motorfiets maximaal 211km kan rijden op een volgeladen accupakket.
Dat is in elk geval al vele malen beter dan die BMW motorscooter.
Maar 211km rijd je toch zo weg op een dag?
Ik rij momenteel met een Kawa Z300 en als ik even naar een vriend rijd buiten de plaats dan ben ik bij thuiskomst zo 120km verder.
Daarbij nog wat losse kilometers en de 200km zit er dan zo op.
Kan me niet voorstellen dat je echt tot op de laatste kilometer je accu leegrijdt dus vraag ik me af, heb jij dan niet telkens dat onderbuikgevoel?
En daarmee bedoel ik datzelfde gevoel alsdat je ergens ver van huis rijdt met je brandstofmotor en al een tijdje op reserve rijdt en nog geen benzinepomp in zicht is.
De meesten kennen dit gevoel wel uit ervaring te hebben meegemaakt.
Een beetjes spannend onderbuik gevoel.
Hoe ervaar jij dan die afgeroomde 200km te kunnen rijden met jouw elektrische motorfiets?
Want een lange dag rijden in je eentje of met anderen mee, gaat het doorgaans niet redden met 200km actieradius.
Vr Gr Erwin
 
van harte met je aanwinst.
Heb net je verslag gelezen en de motor ziet er wel erg gelikt uit zeg.
Ik hoop zo dat de fiets jou gaat bevallen ten opzichte van je vorige BMW brandstof fiets.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar jouw praktijkervaringen.
Want zoals dingen op papier mooi kunnen worden omschreven hoeft het niet 1 op 1 vertaald te worden naar de dagelijkse praktijk.

Zelf rijd ik al jaren met een E-bike ( elektro fiets )
Geen doorsnee model maar de wat specialere.
Ik loop er wel eens tegenaan dat ik aan het einde van de dag tekort kom aan sap in de accu.
Dus met andere woorden: mijn fiets heeft bijvoorbeeld rond 17.00 uur in de namiddag nog voor 30% stroom in de accu zitten en ik wil dan diezelfde avond nog een eindje fietsen.
Dan loop ik dus tegen een belemmering aan.
Optie zou zijn een 2e accupakket erbij te nemen, maar die kosten flink wat centen.
In jouw geval is dat niet eens een optie.
Ik vraag me dus erg af hoe jij dit soort situaties gaat ervaren.
Tenzij je niet in die situatie komt, maar dat weet je nooit op voorhand volgens mij.
Ik blijf wel je relaas volgen, want vind het reuze interessant.
Vr Gr Erwin
Thanks! *D Op zich is het voor mij ook een test natuurlijk. Tweede accupakket is wel een optie voor mijn motor, in de vorm van een Power Tank maar die kost wel eventjes €2.728,00 :o Hoop die niet nodig te hebben. Voor nu heb ik slechts 25% verbruikt van de accu, dus ga ik het makkelijk redden. Misschien dat dat 's winters nog anders wordt...
 
....Yess gisteren de SR opgehaald! *O* ...

Gefeliciteerd ! Ik wens je veel fijne en stille megameters.

Zo te zien heb je normale spiegels, heel goed; die gegoten metalen spiegelstelen met dat rare scharnierpunt had ik weinig aan.

Je bent al met die App in de weer geweest las ik; er is ook een instelling "Custom", mij is verteld dat je de motor daarmee op je eigen smaak kunt instellen, zoals de acceleratie en de mate van regeneratie. Ik ben benieuwd hoe dat werkt voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Las net dat jouw elektrische motorfiets maximaal 211km kan rijden op een volgeladen accupakket.
Dat is in elk geval al vele malen beter dan die BMW motorscooter.
Maar 211km rijd je toch zo weg op een dag?
Ik rij momenteel met een Kawa Z300 en als ik even naar een vriend rijd buiten de plaats dan ben ik bij thuiskomst zo 120km verder.
Daarbij nog wat losse kilometers en de 200km zit er dan zo op.
Kan me niet voorstellen dat je echt tot op de laatste kilometer je accu leegrijdt dus vraag ik me af, heb jij dan niet telkens dat onderbuikgevoel?
En daarmee bedoel ik datzelfde gevoel alsdat je ergens ver van huis rijdt met je brandstofmotor en al een tijdje op reserve rijdt en nog geen benzinepomp in zicht is.
De meesten kennen dit gevoel wel uit ervaring te hebben meegemaakt.
Een beetjes spannend onderbuik gevoel.
Hoe ervaar jij dan die afgeroomde 200km te kunnen rijden met jouw elektrische motorfiets?
Want een lange dag rijden in je eentje of met anderen mee, gaat het doorgaans niet redden met 200km actieradius.
Vr Gr Erwin
Klopt.. ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij vrijwel nooit voorkomt dat ik nog even 120 km doorrijd. Ik denk dat een elektrische motorfiets echt een woon-werk fiets is bij uitstek.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd ! Ik wens je veel fijne en stille megameters.

Zo te zien heb je normale spiegels, heel goed; die gegoten metalen spiegelstelen met dat rare scharnierpunt had ik weinig aan.

Je bent al met die App in de weer geweest las ik; er is ook een instelling "Custom", mij is verteld dat je de motor daarmee op je eigen smaak kunt instellen, zoals de acceleratie en de mate van regeneratie. Ik ben benieuwd hoe dat werkt voor jou.
Ja klopt... daar ben ik nog niet aangekomen, maar ik ben van plan om max acceleratie, max snelheid EN max regeneratie in te stellen. Zodat ik dus gewoon lekker snel kan zijn (als ik dat wil) maar ook energie terugwin, EN lekker kan afremmen op de motor.
 
Ik vind de instelling 0% regen bij gas loslaten en 100% op de rem het prettigst. Dan kan je lekker lang 'coasten', dus de motor uit laten rollen zonder motorrem. Je kunt dan door licht je voorrem in te knijpen regenererend remmen. Je remt dan dus niet met je voorrem, maar op je motorrem. Als je doorknijpt rem je uiteraard wel op je voorrem, gecombineerd met je motorrem.

Als je ook regenereert bij gas loslaten grijpt de motorrem best abrupt in. Het is dan alles of niets.
 
Ik vind de instelling 0% regen bij gas loslaten en 100% op de rem het prettigst. Dan kan je lekker lang 'coasten', dus de motor uit laten rollen zonder motorrem. Je kunt dan door licht je voorrem in te knijpen regenererend remmen. Je remt dan dus niet met je voorrem, maar op je motorrem. Als je doorknijpt rem je uiteraard wel op je voorrem, gecombineerd met je motorrem.

Als je ook regenereert bij gas loslaten grijpt de motorrem best abrupt in. Het is dan alles of niets.
Ahhh OK wist niet dat dat ook mogelijk was. Klinkt wel zinnig inderdaad, al ben ik op zich wel wat gewend na een 1 en 2 cilinder. Goeie tip!
 
Vamorgen ontdekt dat de power van een elektrische motorfiets toch wat anders is dan die van mijn vorige BMW.. bij het invoegen op de snelweg tot twee keer toe een wegslippend achterwiel wegens iets te veel gas geven op een nat wegdek :X
 
Dat heb ik ook gehad, zelfs met mijn DS. Nu ik een high torque kit heb, is het zeker oppassen. Er zit nog geen traction control op de Zero
 
Vanmorgen ontdekt dat de power van een elektrische motorfiets toch wat anders is dan die van mijn vorige BMW.... Bij het invoegen op de snelweg tot twee keer toe een wegslippend achterwiel wegens iets te veel gas geven op een nat wegdek :X
Wel een serieus probleem voor een woon/werk motorfiets.... Wat gebeurt er als je met nat wegdek kiest voor de rijdmodus "Eco" ?
 
Laatst bewerkt:
Als het regent zou ik de fiets inderdaad gewoon lekker op de eco stand laten.

Ik heb trouwens een Super Charger besteld *O*
 
Als het regent zou ik de fiets inderdaad gewoon lekker op de eco stand laten.
Heb ik ook overwogen inderdaad. Als het straks weer wat frisser gaat worden, ga ik dat ook zeker doen. Vanmorgen wel gewoon op "sport" gereden, maar rustig aan. Kan natuurlijk ook :P
Ik heb trouwens een Super Charger besteld *O*
*O* is dat de snellader van €664,00?
 
Laatst bewerkt:
Cool, wanneer verwacht je deze? Ga jij die op de externe poort aansluiten of direct op de regelaar?
Duurt nog wel even aangezien de vraag groter is dan het aanbod, ik verwacht hem rond september binnen te krijgen. Direct op de controller, hoe sneller hoe beter :9

De Chademo topkoffer zal dadelijk ook in de verkoop gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan