Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

2101720134.jpg
 
Zondag 29 juni om 12:00

Stadion De Wageningse Berg
Generaal Foulkesweg 108, 6703 DS Wageningen

Kaarten ... &mkt=nl-NL

De grootste meeting voor Honda brommers, georganiseerd door de Honda 4-takt bromfietsen Vereniging Nederland (HVN)

o.a.: rit, marktkraampjes, brommervoetbal, pin-up, en veel meer!!
 
Zo vaak is het de laatste tijd niet windstil. Maar als de zomer komt, zal het vast minder hard gaan waaien.
 
Zijn er hier mensen die hun skyteam 125 dax hebben geupgrade met een yx140 blokje? De filmpjes die ik zie met yx140 blokken klinken veelbelovend. Een goede carburateur erbij is bijna een verdubbeling in kosten alleen... Gebruik het ding amper, dus het is puur voor de leuk dat ik zoek naar wat nuttige upgrades.

Op dit moment staat hij op hogere/bredere banden en heeft ie een honda kitje erop wat betreft stickers en kentekenhouder en een hrc uitlaatje. Wil een paar fatsoenlijke schokbrekers en een bruter blok. Iemand hier tips wat te doen? Er is zat te koop, maar moet wel leuk blijven...
 
De YX140 had in het begin last van afbrekende krukastap aan de vliegwiel kant, als ik het goed heb is dat inmiddels hersteld/verbeterd, maar let dan wel op dat je geen "opvallend goedkoop" blokje uit 2012 koopt want dat solliciteer je naar:

407572_444163445631034_1377063917_n.jpg


Al moet ik zeggen dat dit soort breuk deels ook te maken heeft met een kleuter-achtige rijstijl (heel veel stoer gassen op nullast, van stationair naar 10K en terug, vindt de kruk niet leuk met een volwaardig vliegwiel er op).

Voor zover ik weet zijn de latere wel erg o.k, maar inmiddels heb je de "Daytona stijl" YX of Lifan 150's die heel veel extra sleurkracht en diverse andere verbeteringen bieden.
 
Ik neig het meeste naar deze of deze? Wie weet wat het verschil is behalve die 10cc?

Had een beetje rond de 300 in gedachten om uit te geven. Maar komt nog een knap spruitstuk en carburateur bij om het geheel meteen goed te doen. En dan zoek ik nog fatsoenlijke schokrekers. Iemand suggesties voor een betaalbare upgrade die er ook nog goed uit ziet?
 
Ben ook erg benieuwd. Ik zit er toch stiekem aan te denken om een sneller blok te kopen. Budget max. 500 euro incl. fatsoenlijke carburateur + spruitstuk. DIe YX150 van Daxdodo, is dat iets, en hoe hard zou dat lopen op een Dax?
 
als jullie een tijd met zo'n blok hebben gereden.

laat is weten hoe dat is.
ik wil er over een tijd ook een sneller blok onder gooien:D
 
Heb zelf vorig jaar mogen rijden met een YX150 daytona style.
Heb niet echt veel plezier mee gehad, had em netjes ingereden zoals het hoort maar toch begon hij bij 700Km al te roken.
Oorzaak hiervan was uiteindelijk de Chinese klepseals dus bij 1000km de kop eraf gehaald kleppen opnieuw ingeslepen en nieuwe seals.
Ook vond ik dat het blok echt enorm trilde en de dax leek net een tractor met Pk's.
Versnellingen wisselen ging ook al niet echt van zelf als ook het starten net al de neutraal vinden wat meestal ook niet lukte.
Het starten van de YX vergt wel oefening want je moet hem eerst rustig door de compressie drukken voor je hem echt kan aan kicken
Ook moet je er niet echt vanuit gaan dat de ontsteking je accu volledig bij laad zeker niet met de verlichting aan.
Hij laade dan zwakjes bij.
Ook is het bij sommige met het monteren van het blok dat er wat gefijld en geslepen moet worden om hem pas te krijgen.
Dit was bij mijn OT dax toen wel het geval.

voordelen waren echter wel dat hij goedkoop in aanschaf was en je toch een leuk koppel had voor je geld!

Kijk ook even bij RZ racing voor blokjes.

Inmiddels heb ik van de winter een Nice blok gereviseerd en moet zeggen dat dit echt geweldig rijd ipv een YX.
Maar deze kosten ook een berg meer!
 
RZ Racing is lekker scherp met de YX140. lijkt me een mooi blokje. Jammer dat ze niet ook een bijpassende carburateur aanbieden. Zijn zowieso beetje anoniem. Zou mooi zijn als je kunt proefrijden op wat verschillende blokjes/setups. Nu blijft het een beetje gissen.

Een echte Honda motor zal inderdaad mooier lopen, maar aangezien ik mijn dax alleen gebruik voor de fun en als paddock speeltje ligt mijn lat vrij laag. Denk ook dat het al snel een upgrade is ten opzichte van het skyteam blokje. lichter vliegwiel en koppeling op de bak zal al flink helpen in de gasreactie. En dan icm. een flatslide carburateur gaat de dax klinken als een supermotard!

Ik wil wel de boel zelf monteren en checken en zo cheap mogelijk shoppen, ben daarom vooral op zoek naar adviezen/ervaringen/adresjes. Had RZ Racing nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
 
RZ Racing is lekker scherp met de YX140. lijkt me een mooi blokje. Jammer dat ze niet ook een bijpassende carburateur aanbieden. Zijn zowieso beetje anoniem. Zou mooi zijn als je kunt proefrijden op wat verschillende blokjes/setups. Nu blijft het een beetje gissen.

Een echte Honda motor zal inderdaad mooier lopen, maar aangezien ik mijn dax alleen gebruik voor de fun en als paddock speeltje ligt mijn lat vrij laag. Denk ook dat het al snel een upgrade is ten opzichte van het skyteam blokje. lichter vliegwiel en koppeling op de bak zal al flink helpen in de gasreactie. En dan icm. een flatslide carburateur gaat de dax klinken als een supermotard!

Ik wil wel de boel zelf monteren en checken en zo cheap mogelijk shoppen, ben daarom vooral op zoek naar adviezen/ervaringen/adresjes. Had RZ Racing nog niet gezien. Bedankt voor de tip!
RZ kan alles leveren maar heeft weinig op de site.
het beste kan je met roman even contact opnemen en je vragen stellen (meestal levert hij dan alles voor een hele mooie prijs!)
 
Ik heb hem gevraagd of hij niet bij die YX140 ook een flatslide carburateur heeft en een paar goede schokbrekers. Met de originele carburateur gaat ie niet tot zn recht komen denk ik...
 
Ik heb nog een carbje liggen voor een 125/150 cc. Zat op n lifan 140cc en die liep heeeeeel mooi.

Japans, n echte MIKUNI, mag weg voor een net bod
 
Laatst bewerkt:
Zondag 29 juni om 12:00

Stadion De Wageningse Berg
Generaal Foulkesweg 108, 6703 DS Wageningen

Kaarten ... &mkt=nl-NL

De grootste meeting voor Honda brommers, georganiseerd door de Honda 4-takt bromfietsen Vereniging Nederland (HVN)

o.a.: rit, marktkraampjes, brommervoetbal, pin-up, en veel meer!!

Leuk!!!

Ik heb nog wat filmpjes gezien op youtube van andere honda bromfiets meetings grote opkomst, zag er gezellig uit
 
gisteren een leuk ritje gereden van 68km.
dax doet het goed 1 keer kicken lopen.
maar wil geen toeren maken dus een Takegawa hyper cdi besteld.

15f14wg.jpg


20s84gj.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan