Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Wat een gevaarte is het zeg, zo'n custom Dax. Standaard zien ze er heel lief uit, custom worden ze een heel ander dier. Haha, kicke hoor.
 
De falcon velgen heb ik in Belgie gehaald bij Kimbo.
 
Laatst bewerkt:
is ook al wel een paar jaren terug, kan hem nu inderdaad niet meer vinden.
Opzich ook niet zo verwonderlijk zoals hij de laatste email reageerde naar mij toen ik 3 jaar geleden nog meer onderdelen wou bestellen.
 
Nieuwe achterbrug gemonteerd (kepspeed +4)

ec1b4c95234a9a4e9b9ccd301fd26523


5f9aaf6a60acd7adcae9e5336e6d3349


b4b7a9c31f6800cda8491c2f5222668f


Naast dat het er beter uitziet rijdt het ook echt een stuk stabieler. Upgrade is echt aan te raden voor een ieder die nog met de bami-brug rijdt....
 
Mooie dax zeg! Is dat ook een YX140 blok? Ben wel benieuwd naar je totale specs eigenlijk. Velgen zijn zelfde maat als standaard Dax maat toch? Ik heb ze ook weleens op een zwarte Gorilla gezien, daar staat het ook mooi op. Zwart en chroom/Alu is een goede combi!

Maar is hij netjes wat betreft scharnieren? Bussen? Lagers? Sommige alu bruggen hebben snel/veel speling en dan is het fijne rijden er ook wel vanaf...
 
Ik heb een lifan 140 gehad. Dat reed goed, maar het kickstart mechanisme bleek van klei te zijn. Na niet al te lange tijd de complete tandwiel constructie kapot. Daarop gezocht naar een betere vervanger en ik kwam uit bij deze YX125. Ik vond het extra vermogen nogal tegenvallen van de 140 die ik had dus ik ben maar gegaan voor betrouwbaarheid. Dit blok draait als een zonnetje.

Velgen zijn standaard monkey velgen, 10 inch inderdaad. Er zitten brede banden op. Het voorwiel past zonder problemen, het achterwiel niet. De trommelrem wordt bij een dax anders gefixeerd dan bij een monkey. Ik heb een CNC gefreesde adapter bus ertussen om dat netjes op te lossen (gekocht bij luc de bondt).

De brug zit er net op, maar ik vind 'm erg degelijk aanvoelen. Hij zit met naaldlagers en een bus in het frame geschroefd. Geen idee of dat snel slijt, maar dat gaan we wel zien. Ik hoop het niet :-)

Hij heeft ook een tijdje te koop gestaan omdat ik er weinig mee rij, maar de reacties waren zo idioot dat ik besloten heb 'm gewoon te houden ondanks dat ie veel stilstaat.

Verder heb ik een PBR stuur erop, LED achterlicht, 3,5 liter tank erin en andere schokbrekers. Die zitten nu nog verkeerdom, maar door de nieuwe brug kan ik die eindelijk goed om monteren (nu past dat wel). De uitlaat is van daxdodo waarvan ik de uitlaatdemper 5cm heb ingekort. Dat staat beter bij de korte kont.
 
Laatst bewerkt:
Mooie updates. Verkopen kan altijd nog. Als origineel verkopen en de losse leuke spullen apart verkopen zal beter gaan denk ik. Iedereen zoekt iets goedkoops om daarna naar smaak te gaan opleuken. Uiteindelijk lopen de kosten dan nog best op, maar dat merk je amper... :)

Ik heb ook een zwarte, maar wil het originele stuur en wielen wel zo houden. Heb wel de naafjes zwart gemaakt en de velgen half gepolijst en brede bandjes eronder. De Skyteam 125 loopt nog best aardig, maar het mag van mij wel wat bruter. Hoop dat de YX140 met VM26 carburateur daar wat verandering in gaat brengen. Dan de standaard schokbrekers nog eraf en een paar met demping erop en dan is het vast nog leuker rijden.
 
Licht een beetje aan het weer. Maar bij redelijk droog weer ga ik wel vanuit ede
 
Ik kom denk ik ff kijken met mijn GSXR. M'n Dax staat niet hier (in Ede :P). Is ook een beetje afhankelijk in welke staat ik verkeer (zaterdagavond heb ik een heftig feestje wss) :')
 
Mooi hoor! Die rempedaalveer met vliegroest kan alleen echt niet ;)

Helaas ben ik niet meer naar de HDD geweest, wegens maximale brakheid (ik lag gisterochtend pas om 6:00 in m'n nest :'))
 
Jaime, welke bandenmaten heb jij op je 12 inch velgen?
Als ik het goed zie zijn het maxxissen? Voor en achter dezelfde maat en dezelfde velgbreedte?

Ik zag een mooi kepspeed 12" setje met voor 2,75 en achter 3,5 breed. Nu zoek ik een mooi setje laag profiel banden, maar ik ben bang dat als ik dezelfde maat voor en achter doe de band dan door de smallere velg voor lelijk bol gaat staan. En twee verschillende maten met hetzelfde profiel vinden lijkt nog niet makkelijk....
 
Ik dacht dat mijn velgen voor 3 1/2 J en achter 4J was maar 100% zeker weet ik het niet meer.
Banden maat is 110/60/12 allebij! want in de 60 hoog heb je van maxxis geen bredere meer dan word hij 70 hoog!
En dat ziet er in mijn mening echt niet uit.
 
M'n Dax staat weer thuis, die stond tijdelijk ergens anders. Ben alleen tijdens het laatste ritje m'n achterlichtglaasje verloren. Het lipje waar het boutje ingeschroefd wordt was gewoon afgescheurd :( het is ook elke keer wat
 
Terug
Bovenaan Onderaan