Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bijna over m'n kl*ten gereden door ne paljas die achteruit van zijn oprit reed. :(
Ik kwam met m'n cbr125r tegen een dikke 100km aangereden en k'moest zo hard remmen dat de smoor van de bandjes kwam.
Het was net of ik een anker uitgooide, wat een remkracht heeft dat ding. :}
Nog iemand zo een ervaring gehad?
 
Ja, ongeveer. Ik reed zo op de weg en een tegenligger die een andere tegenligger wou inhalen maar te vroeg begon met inhalen voor ik al gepasseerd was. Dus juist voor hij mij gaat passeren wijkt hij al uit, ik kon hem gelukkig ontwijken.
 
Ja de remmen van onze CBR zijn niet te onderschatten, als je alles toegooid sta je inderdaad redelijk snel stil :]
 
Laatst bewerkt:
ik heb iets grappig mee gemaakt (al een tijdje geleden hoor)

ik rij tegen een lage snelheid en lage toeren achter een auto met een oud vrouwtje in, en je hoorde me bijna niet (qua geluid)

wat verder was er een tunnel en ik schakel 2 vitesjes naar beneden en geef vol gas en steek dat oud vrouwtje in de tunnel voorbij met het nodige lawaai er bij (open demper)

man dat vrouwtje was verschoten je kon ze echt een halve meter zien springen in haar zetel en ze deed tekens van "je ben zot man"

CONCLUSIE: je bent veel veiliger met een open demper in het verkeer, zo horen je afkomen _O-




ohja en in verband met dat je van de baan word gereden
heb ik ook al een paar keer voor gehad en 1 keer scheelde het maar weinig
en elke keer was ik in mijn recht!!! kl*te auto's :(
 
of zit je achterwiel in de lucht O-)

Ja, denk ik ook.
Want zo goed is die achterrem niet, zeker bij die van mij niet.
Zou er ook nog een grotere remschijf, incl. klauw te koop zijn voor
de voorrem? :?

Nog wat anders.
Het lijkt wel of dit forum alleen maar volgeschreven wordt door:
MeXion, Cloin,JK,Drommy en ondergetekende.
Waar zijn al die andere CBR rijders? :?
Wat weten of vinden jullie hiervan?
Grtz. :W :]
 
Ja, denk ik ook.
Want zo goed is die achterrem niet, zeker bij die van mij niet.
Zou er ook nog een grotere remschijf, incl. klauw te koop zijn voor
de voorrem? :?

Nog wat anders.
Het lijkt wel of dit forum alleen maar volgeschreven wordt door:
MeXion, Cloin,JK,Drommy en ondergetekende.
Waar zijn al die andere CBR rijders? :?
Wat weten of vinden jullie hiervan?
Grtz. :W :]

Ik lees hier ook wel eens mee, ben alleen een rs rijder
 
Nog wat anders.
Het lijkt wel of dit forum alleen maar volgeschreven wordt door:
MeXion, Cloin,JK,Drommy en ondergetekende.
Waar zijn al die andere CBR rijders? :?
Wat weten of vinden jullie hiervan?
Grtz. :W :]

Ja en het ergste is dat ik niet meer op een CBR125 rijd.
Dus er zijn nog maar weinig CBR rijders.... van de week nog wel op een YBR125 gezeten in een motorzaak... ook een leuk ding. Oogt net wat groter dan de CBR125, is een stuk goedkoper maar wordt in NL helemaaaaaaal niet verkocht dankzij die mooie overheid hier. Achterbandje was een 90 band... was die van de CBR nou ook 90 of 100 ? Ook lekker smal dus... heb er niet op kunnen rijden omdat er echt 0km op de klok stond. Voor 2190 issie te koop (ze waren in het begin zelfs 1990), maar ik weet zeker dat je er een aardige korting op kan los praten, omdat ze ze hier echt niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Leuk als 2e fietsje zeg ik altijd, maar een 2e fiets kost ook geld en je moet wel tijd hebben om op beide te kunnen rijden als je ook nog een koekblik hebt met de nodige onderhoudskosten :(
 
Ja en het ergste is dat ik niet meer op een CBR125 rijd.
Dus er zijn nog maar weinig CBR rijders.... van de week nog wel op een YBR125 gezeten in een motorzaak... ook een leuk ding. Oogt net wat groter dan de CBR125, is een stuk goedkoper maar wordt in NL helemaaaaaaal niet verkocht dankzij die mooie overheid hier. Achterbandje was een 90 band... was die van de CBR nou ook 90 of 100 ? Ook lekker smal dus... heb er niet op kunnen rijden omdat er echt 0km op de klok stond. Voor 2190 issie te koop (ze waren in het begin zelfs 1990), maar ik weet zeker dat je er een aardige korting op kan los praten, omdat ze ze hier echt niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Leuk als 2e fietsje zeg ik altijd, maar een 2e fiets kost ook geld en je moet wel tijd hebben om op beide te kunnen rijden als je ook nog een koekblik hebt met de nodige onderhoudskosten :(

Ik heb zo een YBR 125 gehad als "vervangmoto", wel een leuke motor hoor, alleen die dunne bandjes geven een erg onveilig gevoel vind ik.
 
Ik heb zo een YBR 125 gehad als "vervangmoto", wel een leuke motor hoor, alleen die dunne bandjes geven een erg onveilig gevoel vind ik.

Ja maar de CBR125 heeft ook dunne bandjes. Leek mij eerst ook eng en onveilig, maar die dingen lopen toch niet harder dan 120km/u (ja die CBR Kan het wel, maar meestal is 100km/u mooi zat) en das prima voor die bandjes... en voordeel dat ze echt goedkoop zijn.. een setje incl. monteren, balanceren enz. voor nog geen 80 of 90 euro.


Heb jij trouwens foto's van je XT ?
 
Laatst bewerkt:
Nog wat anders.
Het lijkt wel of dit forum alleen maar volgeschreven wordt door:
MeXion, Cloin,JK,Drommy en ondergetekende.
Waar zijn al die andere CBR rijders? :?
Wat weten of vinden jullie hiervan?
Grtz. :W :]
bwa ik vind het hier best gezellig *O*



en sinds men schuiver in augustus heb ik men schrik overwonnen *O*
ik heb gisteren men voet steuntje weer tegen de grond gekregen :]
wat voelde dat goed 8-)

greetz
 
Laatst bewerkt:
Heb jij trouwens foto's van je XT ?
Mijn XT met ik erop :]
x1pjzF2-RYhxRXEPi5KqKnGBkCHVSaw3uCrlXNAgwocAL7fw-vowUCxvW4xUMwY50MXJoz9hQ8FXSlG9Hxynresf5CwG2cf7_SRfAd9J80CmoI
 
Ja en het ergste is dat ik niet meer op een CBR125 rijd.
Dus er zijn nog maar weinig CBR rijders.... van de week nog wel op een YBR125 gezeten in een motorzaak... ook een leuk ding. Oogt net wat groter dan de CBR125, is een stuk goedkoper maar wordt in NL helemaaaaaaal niet verkocht dankzij die mooie overheid hier. Achterbandje was een 90 band... was die van de CBR nou ook 90 of 100 ? Ook lekker smal dus... heb er niet op kunnen rijden omdat er echt 0km op de klok stond. Voor 2190 issie te koop (ze waren in het begin zelfs 1990), maar ik weet zeker dat je er een aardige korting op kan los praten, omdat ze ze hier echt niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Leuk als 2e fietsje zeg ik altijd, maar een 2e fiets kost ook geld en je moet wel tijd hebben om op beide te kunnen rijden als je ook nog een koekblik hebt met de nodige onderhoudskosten :(

OK JK, maakt niet uit.
Jij was ooit een CBR rijder.
En nog belangrijker , jij schrijft regelmatig op dit forum.
En dat maakt het pas leuk.
Alleen ik vindt, dat dit maar dus door een paar mensen nu wordt gedaan
en dus levend wordt gehouden.

Voor de mensen die dit forum alleen maar lezen, volgens mij mogen jullie ook
uiteraard reageren. :Y
Grtz. :W :]
 
Ziet er leuk uit idd. Zie alleen liever het achterkantje van een DT erop, maar dit is gewoon de XT... klaar ;) Hij oogt idd niet zo groot, ik heb een keer op een XT gezeten (weet niet de X of de R). Klapte die jiffy/standaard nou automatisch in ?
 
Hallo
Ik kom hier ook regelmatig kijken maar ik rij me nen yamaha dragstar xvs 125.
Ik ben aan het overwegen om ook een cbr-ke aan te schaffen als tweede moto,die gaat toch wa sneller dan men dragstar(max90km/h)alhoewel dat ik er zeer graag mee rij.
Doe zo verder gasten, ik hoor jullie graag bezig
 
@ Pluf: Mijn nick-name is eigenlijk Gloin met een G, niet Cloin ;)

Het is hier idd beetje minder levendig als vroeger maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer winter is en ook omdat er een paar vroegere cbr-rijders nu niet meer met een cbr rijden.

ff over die banden: Vroeger vond ik de standaard cbr banden redelijk goed maar eigenlijk moet ik daar op terugkomen. In de zomer heb ik er niets op aan te merken, dan hebben ze voldoende grip. Maar o wee als het regent, dan glibberen m'n banden alle kanten op. Als het droog is kan ik gerust m'n stepjes aan de grond rijden maar nu het regent is het echt opletten wanneer ik een rotonde neem. Je voelt zo constant die achterband verplaatsen.

Ben vanmiddag door diezelfde reden bijna onderuit gegaan. Ik moest zo een bocht nemen naar links en die liep een beetje omhoog. In de zomer kan je daar echt doorvlammen, net zo'n cork-screw in de motoGP :) maar nu had het geregend dus ik had al extra snelheid teruggenomen en ik draai in aan 40 kmh ofzo en opeens begint heel m'n achterwiel weg te schuiven. Ik heb dan direct gas teruggenomen en toen kreeg ik weer grip. Ik ging nochtans echt niet snel. Voorlopig heb ik dus weinig vertrouwen in die banden en als er nieuwe op moeten zal ik zeker kijken voor dikkere en betere banden. Een ander probleem is dat ze nogal smal zijn; hier aan de kust heb je zo veel van die tramsporen in de weg en als je daar in rijdt is het soms wel lastig om er uit te geraken. Ook als je zo over een zebrapad rijdt durven ze wel eens een stapje opzij te zetten, ook al rij je in rechte lijn.

Over die remschijven: Wat dacht je van deze 8-)

bikepics-592331-800.jpg


bikepics-592334-800.jpg


Nog even iets anders. Als ik hier zo op mf een reactie wil typen en ik wil bv terug een stukje tekst hertypen, dan delete ik dat maar als ik dan terug verder typ, dan vervangt dat de tekst die ik al getypt heb. Enorm lastig, en de ene keer is het wel en de andere keer niet. Hebben jullie dat ook soms en is dat uit te schakelen? Want als ik bv een tekstje getypt heb en ik wil in het begin van dat tekstje iets vervangen, dan gaat dat niet want dan moet ik heel m'n tekst opnieuw typen.

grtz
 
Laatst bewerkt:
~~
@ Pluf: Mijn nick-name is eigenlijk Gloin met een G, niet Cloin ;)

Het is hier idd beetje minder levendig als vroeger maar dit komt waarschijnlijk omdat het weer winter is en ook omdat er een paar vroegere cbr-rijders nu niet meer met een cbr rijden.

ff over die banden: Vroeger vond ik de standaard cbr banden redelijk goed maar eigenlijk moet ik daar op terugkomen. In de zomer heb ik er niets op aan te merken, dan hebben ze voldoende grip. Maar o wee als het regent, dan glibberen m'n banden alle kanten op. Als het droog is kan ik gerust m'n stepjes aan de grond rijden maar nu het regent is het echt opletten wanneer ik een rotonde neem. Je voelt zo constant die achterband verplaatsen.

Ben vanmiddag door diezelfde reden bijna onderuit gegaan. Ik moest zo een bocht nemen naar links en die liep een beetje omhoog. In de zomer kan je daar echt doorvlammen, net zo'n cork-screw in de motoGP :) maar nu had het geregend dus ik had al extra snelheid teruggenomen en ik draai in aan 40 kmh ofzo en opeens begint heel m'n achterwiel weg te schuiven. Ik heb dan direct gas teruggenomen en toen kreeg ik weer grip. Ik ging nochtans echt niet snel. Voorlopig heb ik dus weinig vertrouwen in die banden en als er nieuwe op moeten zal ik zeker kijken voor dikkere en betere banden. Een ander probleem is dat ze nogal smal zijn; hier aan de kust heb je zo veel van die tramsporen in de weg en als je daar in rijdt is het soms wel lastig om er uit te geraken. Ook als je zo over een zebrapad rijdt durven ze wel eens een stapje opzij te zetten, ook al rij je in rechte lijn.

Over die remschijven: Wat dacht je van deze 8-)

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog even iets anders. Als ik hier zo op mf een reactie wil typen en ik wil bv terug een stukje tekst hertypen, dan delete ik dat maar als ik dan terug verder typ, dan vervangt dat de tekst die ik al getypt heb. Enorm lastig, en de ene keer is het wel en de andere keer niet. Hebben jullie dat ook soms en is dat uit te schakelen? Want als ik bv een tekstje getypt heb en ik wil in het begin van dat tekstje iets vervangen, dan gaat dat niet want dan moet ik heel m'n tekst opnieuw typen.

grtz

Sorry Gloin.
Gaaf die grotere schijf. :Y
En ik zie ook, dat er een schetsplaats bijzit voor de remklauw.
Weet jij waar je deze kan aanschaffen. :?
Grtz. :W :]
 
Laatst bewerkt:
Sommige banden presteren slecht in de regen, maar als je achterband echt zo wegglijd bij lage snelheid en weinig koppel wat er op de band wordt gezet, denk ik dat er olie op de weg heeft gelegen. De meeste rotondes liggen vol met olie. Zelfs met de auto glijd ik wel eens weg en bij sommige rotondes speel ik er dan ook mee met de auto om een uitbreker te krijgen ;) Maar dat lukt met een achterwielaangedreven auto een stuk makkelijker . Ik heb met de CBR125 dus nooit rare dingen gevoeld maar ik heb er nooit zoveel op gereden als jullie doen. Maar als het regent, rij ik altijd al een stuk voorzichtiger in bochten enz...


Wat betreft je klacht over dingen hertikken, delete hij dan woorden terwijl je aan het tikken bent? Want dan moet je even op de knop Insert drukken, die staat dan aan en dan vervangt ie alles terwijl je typt.
 
@ Pluf: Ik weet niet waar deze remschijven te koop zijn, sorry. Maar ik denk dat ie dezelfde grootte heeft als de originele schijf. Dus ik denk niet dat de klauw zelf moet aangepast worden ofwel zie ik dat verkeerd.


Wat betreft je klacht over dingen hertikken, delete hij dan woorden terwijl je aan het tikken bent? Want dan moet je even op de knop Insert drukken, die staat dan aan en dan vervangt ie alles terwijl je typt.

Het was idd de "insert" toets, ik wist zelfs niet dat dit bestond :z
 
ff laten horen:

Hallo allemaal, ik spring uit het donker.
ik lees regelmatig dit topic en ben zelf sinds de zomer cbr125 rijder.
ik ben zeer tevreden van 't motortje. ook al heb ik nog geen 3000 kilometertjes gereden.
wegens tijdgebrek dankzij een zoontje van negen maanden en nummertje 2 op 1 februari op komst, gebruik ik m enkel maar voor woon-werk verkeer en dat is spijtig genoeg maar 7 km.
ik zal dus nog niet al te veel ervaringen met jullie kunnen delen, maar heb zelf al wel wa bijgeleerd.
voila, nu weet ge wie da die anonieme lezer is hé
greetz aan iedereen.

Pully

Ja, denk ik ook.
Want zo goed is die achterrem niet, zeker bij die van mij niet.
Zou er ook nog een grotere remschijf, incl. klauw te koop zijn voor
de voorrem? :?

Nog wat anders.
Het lijkt wel of dit forum alleen maar volgeschreven wordt door:
MeXion, Cloin,JK,Drommy en ondergetekende.
Waar zijn al die andere CBR rijders? :?
Wat weten of vinden jullie hiervan?
Grtz. :W :]
 
ff laten horen:

Hallo allemaal, ik spring uit het donker.
ik lees regelmatig dit topic en ben zelf sinds de zomer cbr125 rijder.
ik ben zeer tevreden van 't motortje. ook al heb ik nog geen 3000 kilometertjes gereden.
wegens tijdgebrek dankzij een zoontje van negen maanden en nummertje 2 op 1 februari op komst, gebruik ik m enkel maar voor woon-werk verkeer en dat is spijtig genoeg maar 7 km.
ik zal dus nog niet al te veel ervaringen met jullie kunnen delen, maar heb zelf al wel wa bijgeleerd.
voila, nu weet ge wie da die anonieme lezer is hé
greetz aan iedereen.

Pully
WELKOM :}
met hoeveel cbr 125 rijders zijn we hier????

ik, Glion, Pully, Pluf, drommy vergeet ik er???

mss deze zomer een cbr 125 meeting/cruize tocht houden???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan