Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.


Hè,hè,

Voor de zoveelste keer een nieuw wachtwoord aan moeten vragen. :X
Maar ik ben er weer.
Dan nog maar één keer over die tandwielen materie. :Y

1. Topsnelheid van 140 km. ben ik nog steeds zeer verbaast over.
Kan bijna niet, dat blokje klapt al zowat met 120 km. uit elkaar van de toeren
die het dan al maakt. En volgens mij kan je dit al helemaal niet lang achter elkaar
doen/volhouden.

2. Heeft iemand ervaring meet een tandje HOGER :?
Dus 16 T of 17. Ben zeer benieuwd.

3. @Mex. Gaat ie met die 14 T nu wat vlotter trekken, of zeg je , hij gaat echt veel
sneller met optrekken. Je praat n.l. in een eerder bericht over wat(veel)votter.
Wat is de juiste omschrijving?

Grtz. :W :]
 
@Mex. Gaat ie met die 14 T nu wat vlotter trekken, of zeg je , hij gaat echt veel
sneller met optrekken. Je praat n.l. in een eerder bericht over wat(veel)votter.
Wat is de juiste omschrijving?

Grtz. :W :]
je voelt een duidelijk verschil! maar echt gigantis verschil? NEEN!
hij trekt wel door naar zen 100km/h i.p.v te blijven hangen aan zijn 85-90km/h
hij trekt wel beter op maar ja hoe kan ik dit hier uitleggen :?

ik zou eens naast een standaard cbr moeten staan en een sprintje doen,
iemand? :+

het enige nadeel dat ik hier over te zeggen heb is de eerste vitesse, die is NOG korter geworden en ze was al zo kort, maar voor de rest valt het goed mee van het schakelen

als er nog vragen zijn? ik probeer alles zo goed mogelijk uit te leggen.
 
Hè,hè,

Voor de zoveelste keer een nieuw wachtwoord aan moeten vragen. :X
Maar ik ben er weer.
Dan nog maar één keer over die tandwielen materie. :Y

1. Topsnelheid van 140 km. ben ik nog steeds zeer verbaast over.
Kan bijna niet, dat blokje klapt al zowat met 120 km. uit elkaar van de toeren
die het dan al maakt. En volgens mij kan je dit al helemaal niet lang achter elkaar
doen/volhouden.

2. Heeft iemand ervaring meet een tandje HOGER :?
Dus 16 T of 17. Ben zeer benieuwd.

3. @Mex. Gaat ie met die 14 T nu wat vlotter trekken, of zeg je , hij gaat echt veel
sneller met optrekken. Je praat n.l. in een eerder bericht over wat(veel)votter.
Wat is de juiste omschrijving?

Grtz. :W :]

Over de snelheid kan ik je verzekeren dat m'n cbr dat wel een heel eind kan volhouden.
Laatste keer van leopolsburg naar brasschaat (antwerpen) tegen 140km/u naar huis gereden en m'n beestje deed het met plezier...
Ik zal hem goed hebben ingereden zeker... :)
Geef me nog een paar maandjes en hij zal nog sneller gaan :P
:P :P
 
Ik ben ook van mening dat het inrijden belangrijk is, het is nu eenmaal een machine en ik denk dat het niet slecht is om er af en toe eens voluit mee te gaan :]
 
@ gloin met wat heb jij je letters van je banden gekleurt?
Ben namelijk redelijk gefrustreerd geraakt omdat ik dit ook heb geprobeerd :( :P
Heb een stiftje gekocht die hier speciaal zou voor gemaakt zijn dus dacht leuk ff vlug lettertjes kleuren :N Die kl*te stift werkt langs geen kanten |( (punt v/d stift is keihard en er komt nooit inkt uit ;( )
Heb de stift dan kapotgesneden om zo te kleuren met een nagellak dinges en dan een heleboel laten uitlopen :X en met die nagellak penseel ging da ook langs geen kanten dan wattenstaafje geprobeert ging ook niet al te goed -O- dan had ik bijna geen inkt meer over en had nog maar 1 kant v mijn achterwiel gedaan B| _O- de rest er met mijn vingers opgesmeerd maar er is meer naast de letters dan erop en als ik hetgene ernaast wil afwrijven heb ik altijd boordjes mee v/d letters :(
Pff meer dan 1 u bezig geweest en heel mij moto verkl**t _O-
Iemand help mij!!! :+
 
@ gloin met wat heb jij je letters van je banden gekleurt?
Ben namelijk redelijk gefrustreerd geraakt omdat ik dit ook heb geprobeerd :( :P
Heb een stiftje gekocht die hier speciaal zou voor gemaakt zijn dus dacht leuk ff vlug lettertjes kleuren :N Die kl*te stift werkt langs geen kanten |( (punt v/d stift is keihard en er komt nooit inkt uit ;( )
Heb de stift dan kapotgesneden om zo te kleuren met een nagellak dinges en dan een heleboel laten uitlopen :X en met die nagellak penseel ging da ook langs geen kanten dan wattenstaafje geprobeert ging ook niet al te goed -O- dan had ik bijna geen inkt meer over en had nog maar 1 kant v mijn achterwiel gedaan B| _O- de rest er met mijn vingers opgesmeerd maar er is meer naast de letters dan erop en als ik hetgene ernaast wil afwrijven heb ik altijd boordjes mee v/d letters :(
Pff meer dan 1 u bezig geweest en heel mij moto verkl**t _O-
Iemand help mij!!! :+

:+

Ik heb dat inderdaad met zo'n stiftje gedaan. Normaal moet je de punt van dat stiftje kunnen indrukken. Dus eerst eens goed schudden, en dan de punt half in de behuizing drukken zodat de verf de punt goed doordrenkt. Op mijn band zijn de letters te klein maar er stonden wel pijltjes op die ik heb ingekleurd :9 Hiervoor heb ik wel schilderstape gebruikt en ieder pijltje zorgvuldig afgeplakt ( een klotewerkje, dat kan ik je verzekeren ;) ) Het staat wel mooi, maar na verloop van tijd begint de verf vuil te worden en zal die kraken zoals je kan zien op de foto hieronder. Daarom zal ik het niet meer aanbrengen op m'n banden in het vervolg.

PC070056.JPG


In het totaal heb ik er zo'n 5 uur aangezeten :X
 
Laatst bewerkt:
:+

Ik heb dat inderdaad met zo'n stiftje gedaan. Normaal moet je de punt van dat stiftje kunnen indrukken. Dus eerst eens goed schudden, en dan de punt half in de behuizing drukken zodat de verf de punt goed doordrenkt. Op mijn band zijn de letters te klein maar er stonden wel pijltjes op die ik heb ingekleurd :9 Hiervoor heb ik wel schilderstape gebruikt en ieder pijltje zorgvuldig afgeplakt ( een klotewerkje, dat kan ik je verzekeren ;) ) Het staat wel mooi, maar na verloop van tijd begint de verf vuil te worden en zal die kraken zoals je kan zien op de foto hieronder. Daarom zal ik het niet meer aanbrengen op m'n banden in het vervolg.

[afbeelding]

In het totaal heb ik er zo'n 5 uur aangezeten :X


Met andere woorden, waardeloos spul dus :Y :X
Had deze ervaring al reeds enkele jaren geleden opgedaan.
Was ook ooit een stift op de markt, welke werkte als een soort vetkrijt.
Maar ook waardeloos, hechte niets eens op rubber, waar het voor bedoeld was.
Kortom deze zooi gewoon niet meer kopen, houden die fabrikanten er zelf ook mee op.
Mooie uitlaatdemper trouwens, Gloin :Y
Grtz. :W :]
 
Over de snelheid kan ik je verzekeren dat m'n cbr dat wel een heel eind kan volhouden.
Laatste keer van leopolsburg naar brasschaat (antwerpen) tegen 140km/u naar huis gereden en m'n beestje deed het met plezier...
Ik zal hem goed hebben ingereden zeker... :)
Geef me nog een paar maandjes en hij zal nog sneller gaan :P
:P :P

Wat was je ook weer verder van plan , om hem sneller te maken:?
Grtz. :W :]
 
:+

Ik heb dat inderdaad met zo'n stiftje gedaan. Normaal moet je de punt van dat stiftje kunnen indrukken. Dus eerst eens goed schudden, en dan de punt half in de behuizing drukken zodat de verf de punt goed doordrenkt. Op mijn band zijn de letters te klein maar er stonden wel pijltjes op die ik heb ingekleurd :9 Hiervoor heb ik wel schilderstape gebruikt en ieder pijltje zorgvuldig afgeplakt ( een klotewerkje, dat kan ik je verzekeren ;) ) Het staat wel mooi, maar na verloop van tijd begint de verf vuil te worden en zal die kraken zoals je kan zien op de foto hieronder. Daarom zal ik het niet meer aanbrengen op m'n banden in het vervolg.

[afbeelding]

In het totaal heb ik er zo'n 5 uur aangezeten :X
rim striping vind ik persoonlijk mooier :X

maar kheb er ook al aan gedacht om mijn letters wit te maken, maar nog nooit van gekomen en nu komt het er zeker niet meer van :+
 
De Chinezen rukken op !
Check onderstaande foto's.. het ademt gewoon CBR125 uit.. behalve dan dat het 150cc en volgens mij luchtgekoeld is (gezien de koelribben, al zegt dat nog niets), kickstarter etc.. kosten : 1250 euro ex btw.

Foto's (en waar ik de info vandaan heb) komen van www.motorblaadje.nl !!
Meer info op http://www.xgjao.nl

400x300-Afbeelding%20002.jpg


Afbeelding%20004.jpg


Afbeelding%20008.jpg


Afbeelding%20006.jpg


Afbeelding%20007.jpg




Het is dat de onderdelen lastig tot niet verkrijgbaar zijn en de betrouwbaarheid nog ver beneden peil is, maar anders had het een leuk ding geweest ;)
 
De Chinezen rukken op !
Check onderstaande foto's.. het ademt gewoon CBR125 uit.. behalve dan dat het 150cc en volgens mij luchtgekoeld is (gezien de koelribben, al zegt dat nog niets), kickstarter etc.. kosten : 1250 euro ex btw.

Foto's (en waar ik de info vandaan heb) komen van www.motorblaadje.nl !!
Meer info op http://www.xgjao.nl

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



Het is dat de onderdelen lastig tot niet verkrijgbaar zijn en de betrouwbaarheid nog ver beneden peil is, maar anders had het een leuk ding geweest ;)
ik heb juist dezelfde zien rijden in turkije als ik daar op vakantie was,
lijkt heel goed op de cbr 125, heeft het zelfde geluid
MAAR je ziet dat het (bijna) niets waard is t.o.v de echte cbr 125 van honda
 
De Chinezen rukken op !
Check onderstaande foto's.. het ademt gewoon CBR125 uit.. behalve dan dat het 150cc en volgens mij luchtgekoeld is (gezien de koelribben, al zegt dat nog niets), kickstarter etc.. kosten : 1250 euro ex btw.


AAAARRRRGGGGGGGGG put it away, put it away !!!

JK, beloof me dat je me nooit meer ZO laat schrikken?

Wat een MISBAKSEL die "cbr" :r

( Just my opinion O-) )

Kun je je al voorstellen als ze vragen wat voor merk je rijd?: " Tjah, ....euh, ik rij XJAGO...XGOA.....JaXoa.....whatever, een chinese! "
 
Laatst bewerkt:
AAAARRRRGGGGGGGGG put it away, put it away !!!

JK, beloof me dat je me nooit meer ZO laat schrikken?

Wat een MISBAKSEL die "cbr" :r

( Just my opinion O-) )

Kun je je al voorstellen als ze vragen wat voor merk je rijd?: " Tjah, ....euh, ik rij XJAGO...XGOA.....JaXoa.....whatever, een chinese! "

Ja maar over 10 a 20 jaar zijn ze een stuk beter... en dat je 'm lelijk vind, dan vind je je eigen CBR125 dus ook lelijk? Ik vind het namelijk een zeer goede kopie. De spiegels hebben die Chinezen in elk geval beter voor elkaar dan Honda. De cockpit is bijna een rechtstreekse kopie, zelfs de positie van de waarschuwingslampjes enz. Niet 100% kopie, maar toch wel 80 a 90 % gejat van de CBR125.

Voor 1250 niet duur, maargoed het blijft rommel.
Dat je het merk niet uit kan spreken boeit niet, vind het in elk geval geinig dat er een replica te koop is en ik vind 'm echt redelijk goed lijken. ZEker van de zijkant en zeker van een afstandje ! Voorkant is lelijk en echt Chinees, maar daar moet je even niet naar kijken. Kwaliteit van het blok zal matig zijn, toch wil ik er wel een keer op rijden ;) Maarja dan moet ik naar Oost-Nederland.



Ohja, vermogen op kentekenbewijs (net even gechecked) is 8kw... schiet niet op dus, als de 125cc van Honda al meer heeft ;)
 
Laatst bewerkt:
Tachtig is haalbaar.. dat is wel jammer. :+

Was het maar een 250 cc voor 500 euro meer. :9
En qua materiaal kunnen ze het ws bijna voor dezelfde prijs. O-)
 
Laatst bewerkt:
Wel laat ik het zo stellen:

Mooi van ver, maar ver van mooi...

En nee, ik vind m'n eigen cbr niet lelijk. M'n eigen cbr vind ik echt een mooi ding ( zeker nu hij beetje getuned is :Y ) Je moet het zo zien: Als je een meisje niet mooi vindt (in dit geval een wel heel erg lelijk chinees meisje genaamd Xgjao :9 ), vindt je daarom dan geen enkel meisje mooi? Think about it *D

Het probleem zit hem in de details. De stickers, het goedkope plastiek, de kickstart, alles ziet er gewoon zo goedkoop uit....

Ik ben gewoon niet aan imitaties. Als ze een imitatie doen, dat ze dan op z'n minst nog een beetje het originele in ere laten. Het is net een soort van parodie op de originele cbr :N

Wat kan ik nog zeggen: Smaken verschillen........
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat dan alle meisjes lelijk zijn, maar hij lijkt wel verdacht veel op een CBR125. Dus daarom vind ik het gek dat je 'm erg lelijk vind. Hij lijkt er namelijk heel erg veel op. Op de CBR125 lijkt het plastic ook goedkoop. Ik ben ook niet van imitaties, geef mij maar het echte, maar ik vind 'm voor een Chinese motor helemaal niet lelijk, maar dat komt omdat ze weer eens aan het kopieren zijn geslagen. Eigen Chinese ontwerpen zijn namelijk vaak wel lelijk (vergeleken met wat al te koop is in Europa).

Een kickstart vind ik wel gaaf, mits er ook maar elektr. start is, als je onderweg stil komt te vallen. En zo'n 150 trap je zo aan.

Maar hoe dan ook, jij kan toch wel toegeven dat het een redelijk goede kopie is van een CBR125? Een parodie is heel wat anders, dan overdrijf je bepaalde dingen, dan zou het achterbandje nog smaller zijn en dan zou de teller tot 300km/u gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan