Honda SW-T 400 2009

sorry maar je hoeft toch niet perse ergens belang voor te hebben om informatie te delen.
wie weet is er wel iemand die die website/test helemaal niet kent hier.
het is toch fijn te weten dat mensen ook betrokken met het onderwerp kan zijn en graag een hand wilt uitsteken zonder er gelijk maar belang bij te hebben.

bijv er is iemand op het forum die veel verstand heeft van werkplaats handboeken.
vaak weet hij ze ook te vinden en plaats hij het overal.
dus wphb van suzuki burgman 650 bij het 650 forum de tmax bij de tmax enz.
word het hem gevraagt nee heeft hij er belang bij nee want hij rijd geen 20 motorscooters.
toch zijn er een hoop mensen er blij mee want het valt niet mee om een wphb voor jouw type motor te vinden en dan is er ineens iemand die zomaar zonder belang hulp bied.
ieder zit hier toch op het forum met zijn eigen reden.
ik rijd op de suzuki burgman 650 betekent dit dan dat ik me alleen op het onderwerp 650 moet concentreren?
heb ik dan automatiche geen recht om gezellig met anderen van gedachten te wisselen en kennis te delen en krijgen?
is dit niet juist het sterke punt van het forum de diversiteit die er heerst zonder elkaar af en aan te vallen maar het juist te verwelkomen?

Sossa, je slaat, zoals altijd, de spijker op z'n kop en Vox, trek het je niet aan, wij weten wel beter.
 
White Pearl is zo verblind geraakt door de parelglans van zijn parelwitte SW 400T dat hij er een zonnesteek van heeft opgelopen! :W VOX, keep up the good work! :}

Ik lees als tevreden Burgman rijder ook graag allerlei informatie over andere scooters, hoewel White Pearl het wel een schande zal vinden dat ik niet direct met al die scooters waar ik over lees ga proefrijden. :N
 
Vox, voor de echt geïnteresseerden en dat zijn er veel doe je maar verder zoals je bezig bent.
 
@Vox, nog bedankt voor het plaatsen en gewoon blijven plaatsen wat je zoal tegenkomt.
 
@vox: doe zo voort en aan de anderen: het is niet dat iemand eens een slechte dag heeft, dat hij geen recht heeft op een rechtzetting
maar dan is het nu wel aan white pearl om dat ook te doen
ik moei me niet graag, maar dit zijn we niet gewend in het scootergedeelte in dit wil ik ook proberen zo te houden
grtz
tom
 
Hoewel ik geen Silverwing heb toch het volgende. ;)
.... http://picasaweb.google.nl/451.com/SWT400?feat=directlink

Prachtig jullie fotootjes ik heb er ook al onder en opgelegen deze dagen...
Op één van die foto's vond ik iets interessants... Je kijkt tegen de onderkant van het blok, vanaf linksvoor.
Wat opvalt is de carterbeschermer en dat goudkleurige ding links boven op de foto. Misschien dat meer scooters dit hebben, toch wil ik het noemen.

full


Helemaal voor op het blok zie je het oliefilter, bij deze Silverwing zit die gemonteerd op dat goudkleurige potje... De olie loopt door dunne buisjes in dat potje van het blok naar het filter en terug; om die dunne buisjes stroomt koelvloeistof die wordt aan- en afgevoerd door slangen waarvan er één is te zien op de foto. Het is dus een indirecte oliekoeler maar hij doet meer...

Het slimme is dat in de opwarmfase de koelvloeistof -die eerder warm is dan de olie- zijn warmte afgeeft aan de olie en er zo voor zorgt dat het blok sneller opwarmt. Dat potje is dus meer dan een koeler, het is een warmtewisselaar.
De warmte die anders wordt weggegooid in de radiateur wordt nu gebruikt om de olie voor te verwarmen.
Best wel slim dacht ik...
 
Laatst bewerkt:
Nou, mensen bedankt voor jullie steunbetuigingen...Ik word er stil van...

Ik wil er wel nog iets over kwijt, namelijk het volgende: Ik weet van mezelf dat ik soms hier en daar best wel eens té kritisch kan zijn. Niet altijd gemakkelijk voor anderen en af en toe ook niet voor mezelf. Dat dat bij sommige mensen wel eens verkeerd valt(of zou kunnen vallen) besef ik ook. Natuurlijk zijn ook mensen die geen enkele kritiek dulden.

Als mensen daar over vallen en daar iets over zeggen weet ik dat gek genoeg eigenlijk erg te waarderen(ook al is dat soms moeilijk). Soms weet men zelf niet goed waar nu de grens ligt in kritisch zijn/zelfkritiek. Helaas mist men hier de gezichten/reactie's achter het scherm dus dan is het lastiger om de grenzen van iemand te zien.

In dit geval had ik echter helemaal geen kritiek gegeven en had even zoiets van: Wat is dit dan nu :? . Maar schijnbaar is dat jullie ook opgevallen, gezien jullie reactie's.

Het kan ook zijn dat Whitepearl gewoon een slechte dag/ periode heeft gehad. Dan kan iedereen overkomen. Ik hoop niet dat hij zich nu helemaal terugtrekt, dat zou nergens voor nodig zijn, toch? Of hij is een stevige rit gaan maken op zijn Honda SW 400T en verdorie, daar moet ik hem gelijk in geven! })

(mijn reactie komt wat laat, daar ik een lange werkdag had vandaag)
 
Of hij is een stevige rit gaan maken op zijn Honda SW 400T en verdorie, daar moet ik hem gelijk in geven! })
Als Whitepearl ons niet kwalijk neemt dat wij het opnemen voor een gewaardeerd mede-forumlid, zou ik hem zelfs willen uitnodigen om mee te gaan op de Ardennen rit. Hoe meer SW400T's om mee proef te rijden danwel ervaringen mee uit te wisselen, hoe beter!
 
Gefeliciteerd!

Ook ik heb vrijdag zo,n oogverblindende SW-T400 proefgereden en ...........................
Juist het gevoel was zoooo goed dat ik ook een handtekening heb mogen zetten,
En verwacht m,n Free-Willy uitvoering over circa 2 weken.

http://picasaweb.google.nl/451.com/SWT400?feat=directlink

Prachtig jullie fotootjes ik heb er ook al onder en opgelegen deze dagen,
En ben helemaal overtuigd dat Honda hiermee een SUC6 zal hebben.

Prettig te horen dat jullie verbruikcijfers best gunstig zijn tegenover de testen,
Ik verwacht toch ook wel 1 op 25 te kunnen halen bij een licht sportieve rijstijl.

Bij moto 73 van juni kan je je inschrijven voor een proefrit om daarna je bevindingen te doen ik ben benieuwd wat daar uit komt !
Ook vragen ze juist de motorrijder te reageren die (Nog) niet in motorscooters geloofd!!

Ik ben na jaren b.v VTR Firestorm en YZF750 en GSX en GS machines
na inkeer op een Heerlijke 400 Burgman best aardig OM.

Het rijd gewoon heerlijk ontspannen op zo,n grote scoot en als die dan ook nog wat Bottompower heeft zoals de SW-T400 met een prima onderstel en veel souplesse,
en hoog level afwerking ,tja dan ben zoals ik snel om.

Groetjes Arie.
Ik heb me daar dus voor ingeschreven, en mag op 1 juli een SW ophalen bij Moto73 en die moet op 3 juli weer terug. Ik ben echt heel benieuwd hoe het rijdt! *D

Zal eens de zoekfunctie gebruiken om de belangrijke voordelen van een motorscooter te ontdekken...
 
Had dus een hoge Givi ruit besteld bij motoport,gisteren binnen gekregen.
Bij controle in het magazijn bleek dus dat weer eens de verkeerde besteld was,nl.eentje voor het vorige model Silverwing. :(
Is normaal niet zo erg als Givi enigzins normale leveringstijden kent maar het gaat op z'n Italiaans,dus 5-6 weken wachten is normaal.(als ik hem kruipend ga halen in Italië heb ik hem sneller thuis) :+
Dus weer anderhalve maand wachten. :z
Ik weet niet hoe met de andere SW-T bezitters zit,maar ik heb dus ondanks mijn gehoorbescherming na een paar uur rijden hoofdpijn van het lawaai en de turbulentie achter het standaard scherm.(ben 1.80meter)
Aangezien ik over 3 weken een week in het Schwarzwald zit en geen zin heb om 2500 km te rijden met dat lawaai om mijn hoofd heb ik me dus maar een Burgman 650 met verstelbaar scherm geregeld bij mijn dealer.
Hoe zit het met jullie qua lawaai?


P.s,heb hem afgelopen maandag in de Eifel nog niet aan de grond gereden hoewel ik toch behoorlijk mijn best gedaan heb O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me daar dus voor ingeschreven, en mag op 1 juli een SW ophalen bij Moto73 en die moet op 3 juli weer terug. Ik ben echt heel benieuwd hoe het rijdt! *D

Zal eens de zoekfunctie gebruiken om de belangrijke voordelen van een motorscooter te ontdekken...
Je vergeet hopelijk ook dit forum niet bij het verslag van jouw ervaringen, he?! We zijn erg benieuwd! De SW400T is een erg interessante "new kid on the block"!
 
Had dus een hoge Givi ruit besteld bij motoport,gisteren binnen gekregen.
Bij controle in het magazijn bleek dus dat weer eens de verkeerde besteld was,nl.eentje voor het vorige model Silverwing. :(
Is normaal niet zo erg als Givi enigzins normale leveringstijden kent maar het gaat op z'n Italiaans,dus 5-6 weken wachten is normaal.(als ik hem kruipend ga halen in Italië heb ik hem sneller thuis) :+
Dus weer anderhalve maand wachten. :z
Ik weet niet hoe met de andere SW-T bezitters zit,maar ik heb dus ondanks mijn gehoorbescherming na een paar uur rijden hoofdpijn van het lawaai en de turbulentie achter het standaard scherm.(ben 1.80meter)
Aangezien ik over 3 weken een week in het Schwarzwald zit en geen zin heb om 2500 km te rijden met dat lawaai om mijn hoofd heb ik me dus maar een Burgman 650 met verstelbaar scherm geregeld bij mijn dealer.
Hoe zit het met jullie qua lawaai?

P.s,heb hem afgelopen maandag in de Eifel nog niet aan de grond gereden hoewel ik toch behoorlijk mijn best gedaan heb O-)
Als je nog gelegenheid hebt om mee te doen aan de Ardennentocht, zou je een keer op mijn Burgman met verhoogde fliptop (zie Burgman-topic) kunnen rijden. Ik weet zeker dat jouw mond open zal vallen van verbazing! 140km/u, met jethelm, zonder oordoppen! Ongelogen waar! Ik snap niet dat de maxi-scooters hier niet allemaal standaard mee worden uitgerust. De extra productiekosten zijn hooguit 50 Euro en een van de grote klachtenpunten is verholpen. :Y

Dat tijdelijk ruilen van scooter zou overigens een tweesnijdend zwaard zijn, omdat deze jongen ook best graag eens kennis zou willen maken met de SW400T! })

P.S. Een MRA-fliptop op je huidige scherm monteren en eventueel nog zo'n verhoogde fliptop maken lijkt mij veel goedkoper dan het huren van een Burgman 650, zeker als je het GIVI scherm dan kunt afbestellen. Ik zou je daar tijdelijk mee uit de brand kunnen helpen. Want ik heb nog functionele mechaniekjes (met een niet wezenlijke beschadiging) liggen met fliptops in 2 hoogtes. Die zou je mogen lenen tot je tijd hebt voor de definitieve oplossing. Als je daar interesse in hebt moet je even een privé-berichtje sturen. In dat laatste geval kun je gewoon ook een keer bij mij langskomen in de regio Eindhoven i.p.v. die Ardennentocht (die wel erg mooi wordt!!!).
 
@Stradje,

Het Givi scherm zat bij de prijs in,dus dat maakt niets uit.
De Burgman hoef ik niet te huren. ;)
En wat betreft het ruilen van scooter,daar ben ik heel gemakkelijk in,kan ik zelf ook wat anders proberen.(hoewel ik zelf ook Burgman,Majesty,Atlantic en nog ettelijke andere modellen heb gehad)
Kan misschien wat experimenteren met het originele scherm,dat is dadelijk toch over.


P.s, Pb is onderweg.
 
Laatst bewerkt:
@stradje: over twee weken mag jij van mij op de SW-T400 hoor!

Dan over het geluid achter het standaard scherm. Ik ben zelf maar een kabouter van 1.70 m., dus ik heb daar niet zo'n last van. Ik heb in ieder geval geen last van turbulentie. Wel heb ik eerder geklaagd over het geluid van mijn nieuw aangeschafte Schuberth C3 helm. Misschien houdt één en ander toch wel verband met elkaar. Ook mijn oude Shoei maakt meer geluid op de Honda dan bij de Yamaha. Op de Majesty had ik wel de hogere en bredere ruit van Yamaha en dat beviel prima in de praktijk. De ruit van de Honda is ongeveer even hoog, maar wel een stuk smaller.
 
Ik heb me daar dus voor ingeschreven, en mag op 1 juli een SW ophalen bij Moto73 en die moet op 3 juli weer terug. Ik ben echt heel benieuwd hoe het rijdt! *D

...

Jethro, ik word groen van jalouzie , De vraag van Moto73 was dan ook ..."wie wil er nog niet dood gevonden worden op een scooter "............. Ik wel dus ...............en
daar prikken ze zo doorheen ,dus heb ik me daar maar niet voor opgegeven .
hou ons op de hoogte .......................please,smeek .
T'ís toch wel een van de mooiste op dit moment (zonder anderen te beledigen)

ps welkom op dit Forum

Ed
 
Wat schermen betreft is het adagium toch wel vaak: Visueel mooi, gestroomlijnd en aantrekkelijk. Wil je echter een echte praktijkoplossing ervan maken, wordt het "meestal" iets minder mooi. Dat is voor heel veel motoren zo, de echte veelrijders hebben meestal de minst aantrekkelijke schermen voor het oog, het uiterlijke is dan van ondergeschikt belang voor die mensen.

Daarnaast valt me op dat veel sofascooters vaak een scherm hebben wat de handen niet mee afdekt. Eigenlijk ook wel wat vreemd als je bedenkt dat deze voertuigen geschikt zijn om veel en lange afstanden mee te rijden.

Ik zou graag een oplossing zien dat je het scherm er zo op en af kunt klikken. Nu is dat vaak nèt even te lastig om er gauw op en af te halen. Vooral in een land als Nederland met z'n wisselvallige klimaat.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ALLEN :
Ben ook reuze benieuwd naar de ervaringen van de MOTO73 TEST SW-T,
En ook naar de bevindingen met de scherm spoilers en/of andere ruit ervaringen.

Heb zelf pas circa 300km gereden en niet harder als circa 110 max (binnenwegen)
En heb met m,n oude AGV Rossi helm en nieuwe Nexo pothelm wel een beetje windgeruis
/gerommel maar niet erstig storend (177CM LENGTE) achter het scherm.
In de luie sofa iets naar achter hangend blijf ik helemaal achter het scherm verscholen.
Ik voel wel wat resonanties door m,n lijf gaan door de motor zelf (alles moet natuurlijk nog inslijten...)

Wat voor de rest opvalt dat tijdens recht-uit rijden bij circa 60-80km p/u als je handen los rijden de motor enigsins naar rechts uitwijkt ipv rechtdoor...?? (gewicht van de abs misschien)
Misschien heeft een van jullie dit voorzichtig getest?

Ik heb mij aangemeld op het Duitse spritmonitor.de misschien wat voor jullie om je kosten bij te houden.
Zie LINK:
http://www.spritmonitor.de/de/ueber...rt=7&vehicletype=2&minkm=0&exactmodel=sw-t400


Voorlopig ben ik zeer tevreden over de SW-T in vergelijk m,n oude Burgman AN400(2003)
Vooral het fahrwerk cq onderstel voelt superstrak aan! :]
Ook een heerlijk gevoel is het GELUID dat donker brommend klinkt bij afremmen op de motor! (Dat is bijna net zo fijn als GASGEVEN...)
 
Laatst bewerkt:
Prachtige techniek te zien op die foto,s van VOX !! Bedankt daarvoor,

Ben zeer benieuwd naar de langeduur (TEST) reacties van jullie

Helaas is het pas vanaf circa 15.00-16.00u droog volgens buienradar om verder ,
zonder gelijk al die witte tupperware en al dat mooi glanzend framewerk(kijk maar eens onder het balhoofd /radiator) te moeten schoonmaken haha.

Die gedachte zal wel overgaan maar met nog minder al 300km gaat tie nog op.
Mooie dag om dat framewerk eens van een dun niet plakkend transparant coating laagje
te voorzien. (WD40 of waxoyl doet wonderen dan blijft het nieuw)
Zodat vuil en nat er minder aanslag op kunnen maken.
(m,n burgman had een grijskleurig frame maar was bruin gespikkeld met oppervlakte roest met enig polijstpoetswerk ging het eraf gelukkig (leuk voor de nwe eigenaar)

Als je het leuk vind om JOU SW-T400 ook op spritmonitor te zetten :
Zoek dan naar sw-t400 en vul 0 km in gezien je dan pas een overzicht krijgt,
Dat komt omdat er nog niemand boven de 1500km met z,n SW-T400 op staat
Heb je vragen omdat je duits niet alles is stuur je maar een pb tje,

Ook kan je er zoeken naar verbruiken van alle andere scooter/motor/auto etc
best leuk om inzichten te krijgen en je eigen verbruik en kosten bij te houden.

Ik heb even een detailaangezicht van de oude silverwing (2007)opgezocht
dan kan je zien hoe die grafiek die je zelf ook aanleggen kan JOU verbruik en kosten ETC
aangeven (zie voorbeeld van een FJS400 uit 2007)

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/233871.html

Mijn 1e verbruiksgemiddelde staat hieronder:


343052_3.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan