Info gezocht over Harley Davidson 350 ss 1976

J@@ST

MF veteraan
13 mei 2003
1.821
33
Best
Hallo.

Ik heb op het net een ééncilinder harley Davidson 350 ss gevonden.
Volgens mij vervaardigd indertijd in een fabriek in Italie in 1976.
Ik heb op het net rondgeneusd maar nog niet alle info gevonden die ik zoek, te weten:
Kan deze bike op gewone euro 95 ?
Iemand een idee of het vermogen meer of minder dan 25kw is? ( kan later m'n dochter er ook op) ;)
Rijd er iemand op zo'n ding, en zo ja, gaat ie een beetje?
Deze motor zou helemaal oorspronkelijk moeten zijn.

Info is welkom, of een verwijzing naar een site van een ss350 freak :W


Oh ja, op de tank staan de letters amf voor de naam Harley Davidson.
 
Laatst bewerkt:
Uit de voor Harley-Davidson beroerde tijd, die "samenwerking" met Aermacchi en American Machine & Foundry Inc.
Aermacchi – Aermacchi HD Motorclub Nederland
Met de Ala Rosso werd door een aantal nederlanders geraced in de jaren '60.
Een eigenwijs machientje, zoals engelse moto's RECHTS schakelen.
Veel succes ermee.


Hier gaan we eens kijken, alvast bedankt.
 
Dat motortje heeft niks met een Harley Davidson te maken ,
Het is een Aermacchi ,...een ingelijfd fabriekje uit het AMF-tijdperk destijds,.....geen bijzonder ding.
Ik zou eerst maar 'ns informeren bij de harley dealer of er nog onderdelen voor te koop zijn,...ik betwijfel 't...
 
4 takt aermacchi's zijn wel aardig wat mensen mee bezig (zwakste punt van die dingen is het bigend, de olie toevoer slipt dicht..................)
in de classic races knallen er wel een paar rond.

2 takt aermacchi's zijn er ook in nederland maar word bijna niks mee gedaan.

onderdelen via de dealer? vestig je hoop op de aermacchi club en op diverse verkoopsite's
 
Dit is dus wel een fiets waar je regelmatig aan moet knutselen.
Weet niet of dat iets voor mij is :?

Ik heb nog even en zoek zoveel mogelijk info bij elkaar.

In ieder geval al bedankt
 
zat wat te surfen op internet en kwam aermacchi tegen. wat zijn nu de bekende mankementen van aermacchis, 2 en 4 takt?? las al wat over het bigend en de olie toevoer.

zou graag een leuke oude cross/off road motor vinden, liefst harley of aermacchi.
 
Met de twee takt blokkies waren er veel problemen met de slechte oliepompjes(brandstof en olie in aparte tanks) oplossing die veel aermacchi / harley rijders met 2 takt blokjes maakte was de oliepomp er tussen uit halen en gewoon mengsmering(zelf mengen voor de juiste verhouding) in de tank gooien.

Onderdelen zijn via de dealer niet te verkrijgen, been there done that: no t shirt :) via de club, ebay.com of aermacchi-racing (veel 4 takt) is wel wat te koop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan