Isle of Man TT 2024

En een spanband over het zadel. :o
Ik had al wat gelezen over de bijzondere sjorders op de boot.
Maar dit gaat bij mij niet werken.
Waarom trekken ze die dingen niet gewoon in de veren via de onderste kroonplaat. :P
 
En een spanband over het zadel. :o
Ik had al wat gelezen over de bijzondere sjorders op de boot.
Maar dit gaat bij mij niet werken.
Waarom trekken ze die dingen niet gewoon in de veren via de onderste kroonplaat. :P
Dit was op de boot van IJmuiden naar Newcastle. Je moest het zelf vastzetten. Niet ideaal, maar staat prima
 
Dit was op de boot van IJmuiden naar Newcastle. Je moest het zelf vastzetten. Niet ideaal, maar staat prima
Mijn motor staat extreem schuin op de standaard.
Ik dacht eerst dat het door de lagere 150/60 kwam (reed ook overal de voetsteunen aan de grond) maar mijn andere set velgen met de OEM band 140/70 gaf voor deze winter geen verbetering.

Maar ze gaven wel spanbanden?
Ik zet regelmatig de motor op de aanhanger @ circuit dus vandaar mijn kippenvel. ;)
 
Maar ze gaven wel spanbanden?
Ik zet regelmatig de motor op de aanhanger @ circuit dus vandaar mijn kippenvel. ;)
Vorig jaar waren er spanbanden. Maar ik neem voor de zekerheid altijd zelf een setje mee

Op de boot naar IoM gaat ie ook op de standaard en vastgezet tegen een railing 20230611_071051.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je niet vlug genoeg bent, spannen ze je er zelf erbij op..
En
Middels Kroonplaat gaat niet lukken, bootjes hebben geen inrijklemmen ed.. van de spanbanden is normaal. Vele
Keren de oversteek gemaakt, maar gaat altijd zo ongeveer op de bootjes.. maakt niet uit IJmuiden of Europoort, Calais of Duinkerken doen het allemaal zo..
 
Ik heb ook geen inrijklem meer tegenwoordig want die sloopt de onderkuip.
Maar kan nog steeds wel alles vastzetten via de onderste kroonplaat. :)
En de duosteunen zijn vervangen voor spanogen.
 
We gaan via Calais of Duinkerken, was mijn "harde eis" dat we via "the long road" naar Liverpool rijden.

( Via Schotland bleek wat ver om ;p )

Daarnaast, ging zowat huilen als je tegenwoordig de overtocht prijzen zien van Ijmuiden ;p
Via Duinkerken of de trein is t een stuk goedkoper, zuip het verschil dan liever op met die dag dat we langer onderweg zijn.
 
Daarnaast, ging zowat huilen als je tegenwoordig de overtocht prijzen zien van Ijmuiden ;p

op de website van DFDS zeggen ze ook nog doodleuk het onderstaande

IJmuiden – Newcastle
Vanaf €55 p.p. enkele reis + auto*

Vervolgens klik je op boek nu en zie je binnen 1 klik dat de prijs 1500euro is :')

De boot naar Dover zou voor mij een uitputtingsslag zijn. Na 2 uur snelweg op een racemotor weet ik al niet meer hoe ik moet zitten qua ongemak. Naar dover zou +5 uur snelweg zijn, dan 2 uurtjes rust op de boot en vervolgens nog 6 uur snelweg naar Liverpool. Maar dat scheelt dan wel 400euro qua prijs (als je de annuleerbare optie kiest).

Dit jaar voor poferries gekozen. Heenweg een 2 persoonkabine en terugweg een 4persoonkabine, en dat voor in mijn 1tje :') was goedkoopste optie

Als ik na dit jaar weer het idee krijg om naar IoM te gaan in 2025, dan ga ik kijken of ik op het eiland zelf een motor permanent kan stallen zodat ik alleen nog maar een vliegticket hoef te boeken
 
Laatst bewerkt:
Retourticket boot Europoort-Hull (P&O) kost mij dit jaar (1 pers/1 motor) 480,- , incl. alleen slapen in buitenhut (en dus luxere variant) + ontbijtbuffet 's morgens. Al wel vorig jaar (september) geboekt en uiteraard is het goedkoper als je eerder boekt, maar voor dat geld ga ik niet lopen k*tten om vanuit Duitsland (hoogte van omg. Twente) naar Duinkerke/Calais te rijden (ca. 5u) en dan nog weer eens 6 uur hersendood op de snelweg te rijden aan de andere zijde van de plas.. Ga laatste jaren mooi binnendoor vanaf Hengelo, het laatste stuk langs o.a. de lek over de dijkjes tot aan Kinderdijk/Alblasserdam en dan het laatste stukkie snelweg, bevalt prima.
Vanuit Hull is het ook 'maar' 3 uur snelweg richting oversteek via Heysham, dus Liverpool zal wel iets minder zijn zelfs..

Heb het wel meerdere keren gedaan in het verleden via Duinkerke, maar dat was dan meestal omdat ik (werk gerelateerd) de tijd niet kon vrijmaken voor extra dagen verlof en een weekend naar een BSB evenement (Donington Park/Oulton Park/Silverstone e.d) niet wou missen. Wellicht volgend jaar wél weer, maar dan staat (Noord-)Ierland op de voorlopige planning (NW 200). De trein is voor mij dan een nog mindere optie dan de boot..
 
Retourticket boot Europoort-Hull (P&O) kost mij dit jaar (1 pers/1 motor) 480,- , incl. alleen slapen in buitenhut (en dus luxere variant) + ontbijtbuffet 's morgens. Al wel vorig jaar (september) geboekt en uiteraard is het goedkoper
Ik heb twee weken terug geboekt. Zit op 660 voor binnenhut 1pers/1motor. 2x ontbijt en 1x dinner bij PO ferries. Dan wel de variant die te annuleren is (volledig flexibel), de goedkoospte variant zal ongeveer 100euro goedkoper zijn. Beetje laat geboekt. Vorig jaar augustus wilde ik In eerste instantie boeken via DFDS ijmuiden newcastle, echter kon je pas vanaf halverwege september boeken. Helaas door drukte het compleet vergeten :p
 
Ik woon letterlijk aan de voet van de Stena Line in Hoek van Holland.
Maar ik begreep dat Motortoers de laatste jaren via IJmuiden gaat. :')
 
Ik woon letterlijk aan de voet van de Stena Line in Hoek van Holland.
Maar ik begreep dat Motortoers de laatste jaren via IJmuiden gaat. :')

Van wat ik begrepen heb accepteert de route rotterdam-hull (poferries) geen grote/bulk boekingen meer. Denk dat ze liever een reeks individuen hebben die korter op de vertrek datum, zoals ik :'), een overtocht inboeken voor een hogere prijs.
 
Van wat ik begrepen heb accepteert de route rotterdam-hull (poferries) geen grote/bulk boekingen meer. Denk dat ze liever een reeks individuen hebben die korter op de vertrek datum, zoals ik :'), een overtocht inboeken voor een hogere prijs.
Ride-On vertelde dat ze een leukere route konden rijden via IJmuiden.
Maar misschien spelen er meer belangen. :Y
 
Weet iemand of je met de motor van de binnenkant van het circuit naar de buitenkant kan tijdens de race? Vernam van iemand dat vlakbij douglas iets zit, maar kan het niet zo gauw vinden
 
Jep, kan idd.
Stukje parallelweg aan de hoofdweg, en dan onder een brug door, de woonwijk in. Parallelweg ligt tegenover de ingang van de Douglas rugby club..
Maar dan kom je (max) tot ballaugh bridge..
 
Jep, kan idd.
Stukje parallelweg aan de hoofdweg, en dan onder een brug door, de woonwijk in. Parallelweg ligt tegenover de ingang van de Douglas rugby club..
Maar dan kom je (max) tot ballaugh bridge..
Top:) Dan Kan ik mn accommodatie gewoon bereiken iig.

Net nog een brainfart en naar de ferry richting IoM gekeken en toevallig was er nog een betere tijd beschikbaar. Ipv van 23:30 arriveren kom ik nu om 17:30 aan. Dat is die 7€ omboeken wel waard :p wel vanaf hull een rechte lijn richting heysham, maar moet lukken. nu al zin aan
 
Ah, de 13.30u vanuit Heysham?.. Gaat lukken @Dark0z .. Is mij zowel met auto als ook motor nog niet misgegaan.. (en heb op de heenweg ook al files gehad rond Manchester). Maar je zit idd wel even een paar uurtjes op de snelweg idd..

En let op in Heysham, politie wil er nog wel eens laseren!..
 
Top:) Dan Kan ik mn accommodatie gewoon bereiken iig.

Net nog een brainfart en naar de ferry richting IoM gekeken en toevallig was er nog een betere tijd beschikbaar. Ipv van 23:30 arriveren kom ik nu om 17:30 aan. Dat is die 7€ omboeken wel waard :p wel vanaf hull een rechte lijn richting heysham, maar moet lukken. nu al zin aan
Hull -Heysham is toch maar een 260 km ! Jaren lang gedaan s'morgens rond 9.00 h van de boot af in Hull en vertrek vanaf Heysham 13.30 h. Bovendien is het drukke stukje in Heysham veranderd zodat je daar niet al te veel oponthoud hebt. Wanneer jij om 17.30 h in Hull arriveert vanwaar en met welke maatschappij vaar je dan ?
 
leesfoutje @Ellan Vannin ?
Ipv van 23:30 arriveren kom ik nu om 17:30 aan

Daar lees ik uit dat hij de boot van 1330u uit Heysham neemt i.p.v. de volgende afvaart van 2000u (maar ook ik kan het fout hebben)...
 
leesfoutje @Ellan Vannin ?
Ipv van 23:30 arriveren kom ik nu om 17:30 aan

Daar lees ik uit dat hij de boot van 1330u uit Heysham neemt i.p.v. de volgende afvaart van 2000u (maar ook ik kan het fout hebben)...
Neen je hebt denk ik gelijk, met die aankomsttijd bedoeld hij aankomst in Douglas IOM. Ligt eraan wanneer hij arriveert (practise week) maar kan die nog mooi practise kijken.
 
Te vroeg gejuigt denk ik :')

Met de bevestiging kreeg ik de uiterste check in tijd en dat is 12 uur. (Hadden ze wel mogen tonen met het omboeken)

Outward
HEYSHAM to DOUGLAS
Sun 26-May-24 14:15pm Arr: 17:45pm
Check-in closes 26-May-2024 12:00pm


En van Rotterdam naar Hull zou de aankomsttijd 8 uur zijn.


Ga ik het redden in 4 uur :p?

Kan mij nog vaag herinneren dat ik in 2015 ongeveer 4 uur en 15 minuten had, dat ging ook goed, maar ff dubbelchecken
 
Zat.. en die check in time is een farce.. Komen nog zoveel motorrijders en anderen binnen ná het ‘sluiten’ en dr blijft er niet 1 staan..
Reken maar dat je tussen 830 en 9 wegrijdt uit Hull (ivm douane controles ed) en dan redt je het nog zat… tenminste als je niet uitgebreid onderweg gaat lunchen, omrijdt ed…
 
Terug
Bovenaan Onderaan