Isle of Man TT 2024

Te vroeg gejuigt denk ik :')

Met de bevestiging kreeg ik de uiterste check in tijd en dat is 12 uur. (Hadden ze wel mogen tonen met het omboeken)

Outward
HEYSHAM to DOUGLAS
Sun 26-May-24 14:15pm Arr: 17:45pm
Check-in closes 26-May-2024 12:00pm


En van Rotterdam naar Hull zou de aankomsttijd 8 uur zijn.


Ga ik het redden in 4 uur :p?

Kan mij nog vaag herinneren dat ik in 2015 ongeveer 4 uur en 15 minuten had, dat ging ook goed, maar ff dubbelchecken
De route zoals ik al eerder aangaf in/door Heysham is niet meer zo tijdrovend, bovendien heb ik het zelf al 2 keer meegemaakt dat ik de boot miste een keer zelfs met een groep die met mij was. Toen van Heysham naar Liverpool gereden waar al zeker een persoon omgeboekt van was voor de ± 18.00 h reis vanaf Liverpool. De rest van de groep op de bonnefooi meegereden met de gedachte wanneer het daar niet lukt, dan maar weer terug naar Heysham voor de nachtboot om ik dacht 2.00 h. Zeker wanneer je alleen of maar met 2 motoren bent rijd je gewoon (het beste is in overleg met Steampacket) naar Liverpool en heeeeel grote kans dat je daar om 18.00 h wel mee kunt. Pas op ik heb straattuig in Liverpool al diverse malen helmen van motorrijders in het water zien gooien als afleidingsmanoeuvre om bagage en complete motoren proberen te stelen terwijl er politie aanwezig was ! Blijf bij je spullen of vraag een andere IOM ganger er even op te passen wanneer je b.v. een hotdog of burger wil halen.
 
Gemak ?
Dat ik naar IJsland ging voor een "fanfest" ook via de organisatie gedaan , 1x aftikken.. t enige wat ik moest doen
was op tijd op Schiphol zijn en kiezen welk hotel ik wou, want dat regelde hun ook.

Wij komen nu aan ruim voor de races beginnen, en gaan weg als de meeste al naar huis zijn , maar de camping zoeken
was vrij makkelijk.. we gaan gewoon naar de camping waar ze eerder al stonden :)

Grappige was, ook tegen betaling mochten we niet "meedoen" met de organisatie want we boekte via hun de overtoch niet.

Ok .. dan niet.. hebben we zelf geboekt, en beduidend lagere prijs meteen ook , wat jullie willen :)
 
Die gasten waarmee ik nu ga zijn eerder met hun over Ijmuiden gegaan, en er werd geen "leuke route" gereden
maar t was letterlijk "blazen" naar de volgende boot bij Liverpool .
Ok, ik woon letterlijk aan de voet van de Stena Line waar ze vroeger vertrokken.
De schoorsteen steekt hier fier boven de tuin uit.
Maar dan moet ik toch naar IJmuiden. :')
Bij die andere belangen kan ik me wel iets voorstellen, begrijp niet dat er nog mensen zijn die deze reis niet zelf kunnen regelen.
Eerst ervaring op doen en ik heb na een verkeersongeval moeite met cognitieve taken. :)
 
Moet zeggen , bij deze trip heb ik wel redelijk m'n poot stijf gehouden met "marge" inbouwen tussen overtochten ,
want de tering dat ik me ga lopen haasten op vakantie.
Ik begin er gewoon niet aan.

We overnachten nu ergens op de heenweg in "de bossen" van Engeland.. een of ander B&B , en op de terugweg ergens
vlakbij Liverpool bij een kennis.


We zijn er nog niet helemaal over uit, of we gaan met de trein naar de overkant, of met de boot die er boven vaart.
Die knakkers komen de dag ervoor eerst naar mijn plaggenhut toe om hier in te ... drinken :)
Want hun komen zo ongeveer uit Ijmuiden ;p

( maar we vonden allemaal die overtocht veel te duur, veel leuker om dat uit te geven onderweg aan wat te eten / drinken )
 
Maar ik weet wel dat ik er erg veel zin in heb :)

van de week effe om een paspoort, want met m'n ID kaart gaat t toch niet lukken daar te komen.

oh, en nog ergens een data kaart bestellen , of ik haal op t eiland daar wel iets.
Anders worden het dure app'jes en MF surfen met m'n zatte harses ;p
 
In ieder geval is het een korte rit van boot naar boot.
PSX_20240302_152159.jpg

Alleen doet de boot er zelf véél langer over. :+
 
Ooit eens met storm er 16 uur over gedaan om in New Castle te komen ,
Wel gaaf plan.. in November met een brommer besluiten dat je naar Schotland wilt.

En het dus gewoon doen :)

Was erg gezellig op de boot :+ Was wel rotweer daar van de boot, beetje... mistig .. :+

Zo gezellig dat ik ( wist ik veel ) , aan de andere kant van de weg hoor te rijden in Engeland..
.. en aangezien 2 wielers als eerste van de boot mogen.. en ik de enige was die zo stom was in November
naar Engeland te gaan ... op een fucking 50cc ...
Was ik de eerste van de boot..

Een Scania die tegen het verkeer inreed ( gek ! ) hielp me er even aan herinneren dat ik toch effe aan de andere kant
van de weg moest rijden :) :)
 
Ooit ging mijn NC 30 (een van de vier motoren) samen onderweg naar Hoek van Holland om aldaar de nachtboot te nemen naar Hull en vandaar richting Heysham ter hoogte van Dordrecht stuk. Ik reed als laatste en de 3 anderen waaronder mijn zoon en broer hadden niets in de gaten en doken de tunnel in ! Mijn motor stopte er ineens helemaal mee, zonder te sputteren bam in een keer helemaal niets meer. Vluchtstrook op onder de overkapping bij Dordrecht en ff een en ander checken: Accu zo plat als een dubbeltje, spanningsregelaar / dynamo waarschijnlijk stuk. Nu had ik wel een reserve spanningsregaar bij me, maar goed gezien de tijdsdruk en de plaats waar ik stilviel geen optie. We hadden afgesproken bij H.I. Ambacht de laatste kroketten en worstenbroodjes op te kopen en daar dus te stoppen. Een tijdje gewacht totdat volgens mijn inschatting de anderen inmiddels wel bij het tankstation H.I. Ambacht aangekomen zouden zijn en mijn maat gebeld, wacht maar zei hij ik kom eraan en dan regelen we wel iemand met een aanhanger !!!????? Aangezien het al een tijdje geleden was dat ik een kleine boodschap had gedaan dacht ik ff lozen ! Nu wilde ik dat niet langs de drukke snelweg zonder grasstrook of struiken doen dus via een "nooddeur" in de overkapping/geluidswand naar de achterzijde daarvan, dat was hard nodig en een heerlijk leeg gevoel, TOTDAT ik terug wilde gaan en er toen achter kwam dat die deur vanaf die zijde niet open kon 8)78)78)78)7 Rugzak met ALLES (ook telefoon) lag aan de snelwegkant op de verhoging ! En maar wachten dat maat terug was. Op een gegeven moment moest ik inschattend waar mijn motor en spullen stonden aan de achterkant erachter komen dat ik een telefoon (mijne) hoorde overgaan. Al timmerend met een stuk hout op de geluidswand slaande moet mijn maat toen gedacht hebben waar is die vent nou en wat hoor ik toch maar. Uiteindelijk ben ik naar de deur gelopen en ben daar tegen beginnen te bonken, maar ondertussen tikte de klok rustig maar gestaag verder. Ik heb mijn maat toen maar duidelijk gemaakt om zsm naar de andere twee terug te gaan en hun reis verder te zetten. De optie van iemand met een aanhanger heb ik van de hand gewezen omdat m.i. het probleem alleen maar groter werd wanneer ik de volgende ochtend in Hull zou staan met een defecte motor. Inmiddels was Rijkswaterstaat ook gearriveerd en hadden ze een rijbaan afgesloten en een bergingswagen besteld. Toen die arriveerde heb ik de beste man gevraagd om mij niet bij de eerste afrit (Dordrecht) af te zetten maar bij het eerste tankstation nadat de afrit genomen was. Inmiddels had ik een vriend gebeld om bij mijn vriendin de sleutels van mijn VW bus op te halen en mij te komen ophalen in Dordrecht wat met wat moeite (vriendin was onderweg ergens naar toe) uiteindelijk ook lukte. Na enkele uren (boot was inmiddels al lang weg) arriveerde hij en met behulp van een oude binnendeur die daar achter het tankstation lag, de motor in de bus geladen. Terugrijdend richting Tongeren (Belgie) bij Maastricht een plan bedacht: Ik had nog een Suzuki DR 650 omgebouwd tot supermotard, maar die had ik aan een Belgische politieagent uitgeleend en ik had geen telefoonnummer van die gast. Tegen de tijd dat ik terug thuis was, was het bijna middernacht en sliep die gast al. Die heb ik dus wakker moeten bonzen / deur bellen om hem te zeggen dat ik de Suzuki DR zelf met spoed nodig had. Tijdens de terug weg van Dordrecht naar huis had ik inmiddels al een overtocht geboekt van Calais naar Hull met de motor om 06.00 h s'morgens. Ik dacht ferry Heysham vertrekt rond 14.00 h (in UK is het een uur vroeger) dan heb ik dus vanaf de aankomst in Dover ± 7.15 h bijna 6 uur de tijd om in Heysham te geraken. Thuis de motor een beetje aangepast (bandenspanning) oliecontrole en achterin de VW bus geladen want ik had inmiddels een andere vriend zo gek gekregen om mij om 2.30 h met mijn bus naar Calais te brengen. Zo gezegd zo gedaan ware het niet dat dichterbij Calais komende het weer zeer slecht begon te worden. Nou ja voor het moest ik natuurlijk uit de bus de wind en regen in, motor eruit en dan het haven terrein op (nog heel even dacht ik : NEEN ik ga naar huis want ik was inmiddels al van 8.00 h s'morgens wakker en in de weer, maar goed toch maar doorgegaan en toen begon de ellende pas echt ! Storm op zee en vertraging ! Nadat we dan uiteindelijk de boot op mochten en ik me me een plekje in de bar had gezocht begon het ferry personeel aan iedereen kotszakjes uit te delen !!!!!!! DE reis op de boot laat ik hier even in het midden en ga verder bij de aankomst in Dover. Beestachtig weer aldaar, zonder navigatie of kaart de weg op en wanneer de beschutting van struiken/bomen/omheinigen langs de weg er niet meer waren werd ik met mijn motor ongeveer een meter naar rechts geblazen op die omgebouwde DR die überhaupt niet geschikt was om in dit soort weer toch maar snel proberen te rijden. Na enkele uren, het was inmiddels licht geworden waren de weersomstandigheden verder weg van de kust een stuk beter geworden. Alleen stoppen om de tank weer te vullen en inmiddels op de kaart te kijken hoe verder te rijden en hoever/lang nog, trof ik een Engelse motorrijder die tevens onderweg was naar Heysham. Een zorg minder want ik hoefde maar achter hem aan te rijden, maar dat was het probleem want die gast keek ook regelmatig op zijn horloge en knalde flink door op zijn Ducati. Echter was dat voor mij op de DR niet te doen want de DR kon dat gewoon niet aan. Nou ja het einde nadert ik had het gered kwam in Heysham aan en waarachtig de boot lag er nog. Helaas was de laadklep al gesloten en dus dikke PECH ! Kunnen jullie je de gezichten van mijn zoon, mijn broer en mijn maat die inmiddels op het dek stonden te kijken en mij op een gegeven moment zaken voorstellen ?????? Ik had hun n.l. niet meer gesproken sids de avond er voor, en op de Noordzee hadden ze geen verbinding en gedurende de dag had ik geen tijd om ze in te lichten. Het einde van het verhaal is dat ik van 14.00 h s'middags tot 02.00 h in Heysham heb moeten wachten op de volgende boot. Mijn uiteindelijke aankomsttijd in Douglas was rond de klok van 6.00 h s'morgens, naar ons vertrouwde adres de homestay gereden en hartelijk ontvangen. Toen ik ben gaan slapen was ik inmiddels ± 48 uur in de weer geweest. Zal ik nooit meer vergeten, MAAR ook nooit meer doen. Ellan Vannin.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is élke reis zelf te regelen. Maar zoals Stefan al zei, gemak en daar wil ik best wat voor betalen. Ik ben te druk met racen en thuis alles in mijn eentje voor elkaar te krijgen om dingen uit te zoeken.
 
Heerlijk verhaal @Ellan Vannin ! Soort van mini flashback naar één van mijn verhalen...

Ging alleen en met de motor naar Donington/BSB opening rond 1 april, zou met de tent. Vrijdagmorgen 6.00u weg van huis, 11.00u in Duinkerke om de boot naar Dover te halen. Stralend weer in Duinkerke, de hel die losbrak in Dover en niet ophield tot aan Donington (en 3 dagen later), tachtisch achter een vrachtwaggel gehangen omdat je door de mist/spray niets meer zag meer dan 10 mtr voor je, en door de aanhoudende regen stond mijn dure pinlock inmiddels vol water.. Heb dus vanaf London tot aan Donington lopen vloeken in de helm omdat ik door een aquarium keek, zó koud gehad, allweatherjack volgezogen, winterhandschoenen vol water, géén waterdichte laarzen bij me en als klap op de vuurpijl 20 cm modder op het kampeerterrein bij de baan in Donnington.
Spontaan besloten een (te duur) hotel te nemen in Leicester, 3 dagen en ettelijke handdoeken (!) hebben de winterhandschoenen moeten drogen, (had zomerhandschoenen meegenomen extra, ondanks dat het tegen het vriespunt was) badkuip vol water van het uitdruppende allweatherjack en als klap op de vuurpijl na de laatste races op 'bankholiday' op maandagavond terug naar een hotel in Brands Hatch gegleden omdat bij het verlaten van Donnington Park het begon te sneeuwen.. En toen was de BT016 achterband eigenlijk al glad.. |( |(
Mezelf moed in gezopen in de hotelbar op Brands Hatch, het 'all you can eat buffet' zo blauw als een tientje gezien en enkel één glaasje sinaasappelsap gehad omdat ik bijna te laat was voor de boot en alles eruit zou kotsen.. In de spits via London naar Dover gevlogen, om daar een boot eerder (10.00u) dan gepland te halen.
D'r af in Duinkerke, getankt en gevraagd naar het toilet bij het tankstation (maar het was middag en dus was de garage gesloten, kut fransen :r|(...) in de bosjes tegenover het tankstation lopen schijten (waar iedereen het zag, het interesseerde mij geen ene reet meer) en volgas naar huis gekacheld met de ouwe cbr 1000 F.

Kleine tegenslagen houdt je toch, het gaat erom dat je mooie races gezien hebt..*D;)
 
Zie net dat Arai de nieuwe variant bekend heeft gemaakt van de IoM versie.. 😍😍😍

Heb Arai al een email gestuurd net, wellicht is deze beschikbaar vóór de IoM.. Mooier dan afgelopen jaren en laat ik nu net een nieuwe botsmuts nodig hebben... Wellicht dus mét de nieuwe a.s. jaar aanwezig... 🤞

Bekijk bijlage 1946095 Bekijk bijlage 1946096

Bestelde botsmuts komt KW20/2024 binnen! Schijnbaar worden die dingen al vanaf KW 15/2024 uitgeleverd/ zijn ze op voorraad bij de importeur, maar dan kan ik niet (zit ik in de huidige botsmuts, en zwerf ergens rond tussen Spanje en Duitsland (ivm de tirp naar de MotoGP in Jerez)..

Nog maar 10 weekjes wachten tot aan de nieuwe botsmuts, en 12 voor vertrek naar Man!!..
 
Bestelde botsmuts komt KW20/2024 binnen! Schijnbaar worden die dingen al vanaf KW 15/2024 uitgeleverd/ zijn ze op voorraad bij de importeur, maar dan kan ik niet (zit ik in de huidige botsmuts, en zwerf ergens rond tussen Spanje en Duitsland (ivm de tirp naar de MotoGP in Jerez)..

Nog maar 10 weekjes wachten tot aan de nieuwe botsmuts, en 12 voor vertrek naar Man!!..
Je had beter die muts in IOM gekocht ! Blijkbaar zit er op veiligheidsartikelen voor de motor dus kleding e.d. in England geen of heel lage belasting vandaar dat dit goedkoop is.
 
Scheelt niet veel t.o.v. NL hoor, @Ellan Vannin.. The visor shop biedt ze aan voor 850,- pond sterling. Middels huidige omrekenkoers kom ik dan al gauw aan ca. € 995,-
Weet de prijs nog niet eens definitief (volgens mij is € 1199,- de verkoop adviesprijs), want heb hem destijds telefonisch besteld waar ik mijn vorige Arai ook gehaald heb, maar met een beetje onderhandelen in de winkel heb ik er in het verleden ook meer dan 10% eraf afgekregen.. Stel dat het in dit geval ook zo is, dan blijft er weinig verschil tussen zitten..
En voor dat verschil wil ik niet dáár met 2 helmen liggen te klooien, want versturen van de oude is geen optie ivm belastingen e.d. en de huidige arai 'Haslam' is gepland om hier in de collectie te komen en veel te goed om daar 'in the bin' te gooien.. Daarbij komt dat ik op een camping verblijf, dus heb al genoeg rotzooi om te verslepen _O- _O-
 
Zo , date met de gemeente gemaakt voor een paspoort.

Reminder, ze verwachten topdrukte, als je ook een nieuwe nodig hebt.. wacht niet tot t laatste moment,
ze verwachten dat het tot een maand kan duren voor je hem hebt.

( was zelfs in het nieuws 2 weken terug ofzo )
 
Wij hebben met 4 man bij Roon bike travel geboekt voor 2025 op de camping bij St Johns in een huurtent. Mijn derde keer. 2000 2015 en nu 2025 . Heb toen Joey nog gesproken in 2000. ….LEGEND
 
Nog eens €75,00 euro extra voor de overtocht. Prijs omhoog en daar boven op een nieuwe
emissie- milieu toeslag
Wie verhoogt mijn inkomsten met gelijke indexering? :+
 
ik was iets van 420 ofzo kwijt voor liverpool <-> douglas , en had al wat vooruit betaald

Vond t stevig voor zo'n klein stukje varen ;p
Is ook compleet disproportioneel..
Je vaart max. 3 uur enkele reis. Als ik kijk dat je voor Europoort - Hull (12u voor het gemak gerekend) óók dat soort bedragen betaald..

Sprak vorig jaar een Engelsman, die van de Vstrom links op de foto, die was met zijn vrouw ruim 450 pond kwijt (of iets in die trant) voor een retour vanaf Heysham <-> Douglas (ivm de Manx).
Ik was in onderstaand plaatje die knakkert met de 5serie + motoraanhanger op de voorgrond, met 3 personen in de auto en was € 600,- kwijt.. (was een combi met een totale lengte van 8,5 m1)

1710347403624.jpeg
 
Nog eens €75,00 euro extra voor de overtocht. Prijs omhoog en daar boven op een nieuwe
emissie- milieu toeslag
Wie verhoogt mijn inkomsten met gelijke indexering? :+

Voor welke overtocht is dit? Naar iom, of uk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan