JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk honda'tje..
Ik ken enkel bij de 638 de schroefdraad halverwege de demper waarmee de bout via steun aan 't frame vastdingest..
 
Leuk dat ie in 'de familie' blijft. :)

Dat groene lampje hoort klemmend in de passing te zitten meen ik. Misschien blijft ie met een beetje draaien wel zitten?
 
Misschien zijn het dan wel dempers van een 638,ik heb wel foto's gezien van een 634 op internet en hier,en die zijn wat anders.Die dempers bedoel ik dan.Deze zitten met twee bouten vast,en dat draadeindje zit er een stukje voor.Ongeveer 25 cm van waar de demper begint.Burning rubber,ik mis een dik stukje plastic erboven,zit links wel op de foto,maar rechts niet.Ik ga eens kijken of ik er wat van kan vinden,het komt wel goed, :)
 
Laatst bewerkt:
Hey Coert ! Jij gaat gelijk als een speer !
Ik dacht zelf aan een rubbertje ofzo om dat vrij lampje vast te zetten van de bouwmarkt :-)
Bijzonder dat dat gat er bij de uitlaat zit, zover was ik niet gekomen, gewoon de pijpen eraf gehaald. Let wel dit zijn de 638 uitlaten maar die passen wel gewoon.
Leuk dat je gelijk los gaat ! Ik voel me kaal zonder Jawa tweetakt !!
 
Hoi Henk,ik ga zeker los,ik begin haar steeds leuker te vinden, :) Ik kom trouwens net weer terug uit de garage,die demper bleef me achtervolgen,haha.Maar het is gelukt!! Ik heb een lange krap passende ringsleutel gepakt,en voorzichtig dat draadeindje met dat plaatje weer op zijn plek gekregen,en er en moer+sluitring op gedaan,nu is ie weer dicht, :} Gelijk ook maar die andere demper gedaan,want ik wil niet nog een keertje zo pielen, ;) Het zijn trouwens inderdaad 638 dempers,ik zag een nummer er in staan,Jawa 451963801171.Dus Sammie en jij hebben gelijk,ik vind ze mooi dus ze blijven,morgen lekker aan de gang met die electra.Ik ga alles weghalen en gewoon opnieuw de bedrading doen,lijkt me het beste,heb ik met die CB450 ook gedaan. :W
 
Hoi Henk,ik ga zeker los,ik begin haar steeds leuker te vinden, :) Ik kom trouwens net weer terug uit de garage,die demper bleef me achtervolgen,haha.Maar het is gelukt!! Ik heb een lange krap passende ringsleutel gepakt,en voorzichtig dat draadeindje met dat plaatje weer op zijn plek gekregen,en er en moer+sluitring op gedaan,nu is ie weer dicht, :} Gelijk ook maar die andere demper gedaan,want ik wil niet nog een keertje zo pielen, ;) Het zijn trouwens inderdaad 638 dempers,ik zag een nummer er in staan,Jawa 451963801171.Dus Sammie en jij hebben gelijk,ik vind ze mooi dus ze blijven,morgen lekker aan de gang met die electra.Ik ga alles weghalen en gewoon opnieuw de bedrading doen,lijkt me het beste,heb ik met die CB450 ook gedaan. :W

Coert, wil je t.z.t deze motor ombouwen naar/met schijfrem??
 
Dat weet ik nog niet Sammie,ik ga eerst lekker rijden ermee,en dan maar zien hoe die voorrem zo is.Op mijn CB450 voldoet die twin-leadingshoe rem goed.Hoe die van de Jawa is weet ik niet,maar heb wel gelezen dat het te verbeteren valt,door een schijfrem voor.Weet je trouwens waar ik een pakkingset kan vinden? Heb een nieuwe voetpakking nodig,en die aluminium ringen voor de kopjes.
 
Dat weet ik nog niet Sammie,ik ga eerst lekker rijden ermee,en dan maar zien hoe die voorrem zo is.Op mijn CB450 voldoet die twin-leadingshoe rem goed.Hoe die van de Jawa is weet ik niet,maar heb wel gelezen dat het te verbeteren valt,door een schijfrem voor.Weet je trouwens waar ik een pakkingset kan vinden? Heb een nieuwe voetpakking nodig,en die aluminium ringen voor de kopjes.


Waren die nieuwe die erbij zaten niet goed dan Coert ?
 
Nee,die zijn voor een ander model,de tap einden zitten anders,zijn er ook meer,deze pakking heeft 8 tap eindgaten,en ik heb maar 6 tap einden,en die ringen zijn te groot.Er staat 639 op de verpakking.Komt goed hoor,verder.Ben lekker aan die bedrading bezig nu,alles er af en lekker nieuw! Groetjes,Coert.
 
Even een vraagje, ik heb het idee dat naarmate een Jawa ouder is de prijs stijgt ...
Zit ik goed met de volgende insteek ...
640 nette exemplaren zo tussen de 5 en 800 euro (die laatste prijs bij 3500 km gereden)
638 soms vanaf 350 - 650 euro
634 nette exemplaren 750 - 1250 ?

Ik wil een beetje houvast hebben.
Dank :-)
 
Prijsen zijn altijd moelijk , het is maar net in welke staat de motor is mooi aan de buiten kant
Vertelt niks hoe de rest is , natuurlijk het oog wil ook wat
Maar als je elkekeer met pech langs de kant staat is de lol er op een gegeven moment ook wel af,
Ik dach dat de prijzen zo wel wat kloppen ongeveer voor een goede perak zijn de prijzen nog wel hoger
Of een cal olimaster vandaag bij iemand geweest met een hele verzameling jawa s en Franse motoren
Wat mooi
 
Ik zal een foto plaatsen,niet van het missende dingetje,haha,want dat kan niet,maar het zit op de foto rechts,als ik het had, ;)
full
 
Ok dat gaat hem dus niet worden voor mij :-)
Er blijven voor mij 2 opties open ; een nagenoeg nieuwe 640 met 3500 km op de teller of een mooie zwarte 634 ...beide aankomende week bekijken. Gevoel versus ratio :-)
 
Een nagenoeg nwe 640 moet je ook op een aaantal punten nakijken.. staar je daar niet blind op.
Je wil wellicht een plug & play jawa.. kan wel maar moet je het net treffen..
 
Inderdaad, mijn eerste jawa 640 gekocht voor 100 euro en liep als een trein.
Tweede jawa gekocht voor ietsje meer maar wel met elektrische ontsteking. Liep ook als een trein. Nu staat ie stil ivm nieuw blok maar achteraf gezien bleek dat alleen de centrale moer van de koppeling was losgelopen. Dus eigenlijk was het helemaal niet nodig geweest. :z

En voor +- 40~50 euro heb je een nieuwe snelheidsmeter met km-teller die op nul begint dus als hij echt zo weinig kilometers heeft moet je goed letten op slijtageplekken of de afwezigheid daarvan.

Vergeet niet dat hij dan waarschijnlijk nieuwe banden nodig heeft want je wilt niet rondrijden op banden uit midden jaren 90 (en die hebben ze 9 van de 10 keer er nog op zitten).

Hoe dan ook, succes met de zoektocht! :Y
 
Ik ga eerst vanavond bij deze kijken, 3500 op de teller en gezien de foto's zou dat wel kunnen.
Uiteraard zal ik kijken naar slijtplekken etc. Is volledig origineel volgens zeggen en heeft nog contactpuntjes (ik dacht dat de 640 el ontsteking had ? )
Anyway we hebben er meer op de lijst staan ...
full
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerst vanavond bij deze kijken, 3500 op de teller en gezien de foto's zou dat wel kunnen.
Uiteraard zal ik kijken naar slijtplekken etc. Is volledig origineel volgens zeggen en heeft nog contactpuntjes (ik dacht dat de 640 el ontsteking had ? )
Anyway we hebben er meer op de lijst staan ...
[afbeelding]

Rechterdeksel heb je er zo af en dan zie je het meteen. Die 3500 kilometer zou ik me niet blind op staren, die van mij houdt de laatste duizend al niet meer bij, laat staan als ik er nog een paar jaar mee rond rijdt.

Nu dus ook gelijk de vraag: kan iemand mij aan een werkende 634 km-teller helpen? Als er een dagteller bij zit zou dat echt top zijn! Ik weet dat ik rond de 200 km veilig op 1 tank kan doen, maar dat moet ik dus achteraf ongeveer inschatten + een blik in de tank werpen.
 
Ik ga eerst vanavond bij deze kijken, 3500 op de teller en gezien de foto's zou dat wel kunnen.
Uiteraard zal ik kijken naar slijtplekken etc. Is volledig origineel volgens zeggen en heeft nog contactpuntjes (ik dacht dat de 640 el ontsteking had ? )
Anyway we hebben er meer op de lijst staan ...
[afbeelding]

Maar.. je HAD een plug&play jawa, veel mooier en veel beter zittend dan zo'n 640.. :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan