JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rechterdeksel heb je er zo af en dan zie je het meteen. Die 3500 kilometer zou ik me niet blind op staren, die van mij houdt de laatste duizend al niet meer bij, laat staan als ik er nog een paar jaar mee rond rijdt.

Nu dus ook gelijk de vraag: kan iemand mij aan een werkende 634 km-teller helpen? Als er een dagteller bij zit zou dat echt top zijn! Ik weet dat ik rond de 200 km veilig op 1 tank kan doen, maar dat moet ik dus achteraf ongeveer inschatten + een blik in de tank werpen.

Werkt je reservekraan niet?
 
De 640 /641heeft standaard elektronische ontsteking dacht ik ,
Bij twijfel het rechter deksel er af , maar als de verkoper het niet weet , dan hard weg lopen
Net wat ik eerder melde staar je niet blind op de buitenkant
Sammie heeft gelijk de 638 zit beter en is mooier maar smaken verschillen
Ik zou voor een Californian gaan of een jawa ohc 500 of een perak 350 ,
Kost wat meer tijd en geld maar dan heb je ook wat
,
Zo te horen hier en daar komt er een apk aan voor 2 wielers plan voor 2017 ik meende dat dat afgeketst was , hoop dat die bui over drijft en nooit
Meer terug komt , het zijn wel van die vasthoudende eikels die er elke keer weer op terug kommen,
Hebben die gasten niet wat anders te doen anders weet ik nog wel wat voor hun

Er zijn ook steeds meer verzamelaars die hun verzameling
Aan het uitdunnen zijn of verkopen
Misschien een teken dat er toch wat rommelt op de achtergrond
 
Klopt hoor, net nog even nagekeken. Ach vroeger reden Zundapps ook 60.000 km met puntjes :-)
Ik zie net trouwens dat ook niet alle 641's dat hebben .....
Ik vind het wel heel leuk me echt in Jawa te verdiepen en daarom is verschillende motoren hebben en bekijken ook wel goed :-)
 
Vonkerij kun je zelf voor weinig geld aanpassen.. let op de basis..
De importeur(s) destijds wilden voor een duppie op den eersten rang zitten.. de 640 zit ook duidelijk minder metaal aan dan de 638.. magerder kroonplaten en ket-kast etc.

Ook Russische lagers van het post-perestrojka-tijdperk en dito ketting..
dus schalmen van de ketting..laten los.. ketkast uit elkaar, nwe ket en evt nieuwe tandwielen en alle resten uit de hele ketkast vissen..

Slecht geborgde centrale moet van de koppeling is al genoemd.. uitwisselen van de rubber ring - afgelopen 3 mnd- nog niet..?

Uitboren van het midden-nokje voor de smering van de middelste lagers( ros er gerust een 6mm boor door), andere spann. regelaar en je kan rijden, rijden en rijden..
maar je moet echt dus zelf doen..

Dit zijn dus de dingen die ik proefondervindelijk heb moeten uitzoeken. Vreemd genoeg leek deze kennis niet voorradig.

Ik vertel het graag zodat je kan genieten van deze leuke motorfietsjes, zoals de ontwerper het bedoelt heeft..en met anderen wil delen..
 
Laatst bewerkt:
Vooralsnog ben ik lekker aan t kijken, ik neem de tijd. Heb ook wat gevraagd advertenties geplaatst, kijken wat daar op af komt.
Voor mij is de ultieme 634 zoiets als Jo heeft :-) glimmend en gewoon helemaal af.
 
Jo heeft nog een goud kleur jawa misschien te koop? Of is hij al weg
Of gaat nooit meer weg , want met zoveel zorg en tijd en geld in is het moeilijk om zulks weg te doen
Ik weet dat Jo met een oog kijkt naar een cal ( wie niet)
 
Goedenavond allen, :W Vandaag een pakking set besteld bij Jaap en Reny,vond ik op de site JAWA.nl.Morgen is ie binnen,gaan we weer lekker verder.Als er iemand interesse heeft in de pakking set van de 639 die ik erbij kreeg,vraag maar,stuur ik hem op.Alleen verzendkosten hoef ik ervoor.Henk,neem lekker de tijd,en koop er 1 die je echt bevalt,dat is het beste voor je.Ze zijn er denk ik wel,ondanks dat het natuurlijk wel gebruiksmotoren zijn.Groeten,Coert.
 
Werkt je reservekraan niet?

Werkt wel, maar zou graag in ieder geval een idee hebben wat voor een bereik ik heb... en welke snelheid ik ongeveer rijdt :+

Nu is het inderdaad de reservekraan gebruiken en dan hopen dat ik het volgende tankstation haal.
 
Jo heeft nog een goud kleur jawa misschien te koop? Of is hij al weg
Of gaat nooit meer weg , want met zoveel zorg en tijd en geld in is het moeilijk om zulks weg te doen
Ik weet dat Jo met een oog kijkt naar een cal ( wie niet)

ik denk dat laatste |(
Ik ga eerst lekker op vakantie en dan zien we wel weer ....in elk geval, JAWA is zo leuk daar blijf ik bij.
JAWA/CZ bedoel ik :-)
 
Laatst bewerkt:
Tijmen, ik heb nog wel een teller voor je liggen, met een barst in het scherm.
volgens mij werkt hij goed, maar garanderen kan ik het niet!

Zal ik hem op de post doen? Dan krijg ik met de Jawa-meeting wel een keer een biertje van je. :9
 
Altijd lachen met dat volk op speurders. Ik had 50 piek geboden op dit hoopje ellende. Dat was 22 mei, bijna een maand geleden. (Ik was het allang weer vergeten).

Krijg ik zojuist dit mailtje in de mailbox:

Hou aub u belachelijk bod voor jezelf of ik rapporteer je.

Daar kun je toch alleen maar om lachen. :')
 
Laatst bewerkt:
Conditie nieuw misschien de spatborden een keer gespoten
400 vaste prijs is wel wat aan de hoge kant
Buddy ziet er niet uit
Wielen een bonk roest
Klijn spul roest bende
De vraag is in wat voor staat is het motorblok
Geen kenteken
Ding is voor iemand met veel tijd en geld
 
Nauw hier ook weer wat verder.maar ik mis nog aardig wat onderdeeltjes.
Bij mij bleek dus ook mn remhendel afgebroken te zijn.dit was opgelapt door er een stukje gebogen staal ertegenaan te schroeven :o niet echt veilig dus |(
Ook zit er een andere fitting in de koplamp die met een touwtje op zn plaats werd gehouden :N en in de voorvork is een bout afgeproken die de as van t voorwiel borgd..vorige eigenaar was dus een 'beetje' een beunhaas :X
Verder zoek ik nog een luchtfilter 2 knipperlicht glaasjes.de rubbere plaatjes op de tank.het rubbere spartbordlapje achter(huidige is gescheurd)
En ik mis nog een rechter uitlaatsteun bij de achterbrug.
Verder ben ik al een beetje aan het opbouwen *O*
 
Laatst bewerkt:
Geen geld om motor te rijden dan kloten ze maar wat aan met de motor ,( ooo wat ben ik handig )

En een die zo een motor koopt en wel de boel goed wil hebben is dan de klos
Zo als ik des tijdens , ja je leert de jawa wel kennen op zo een manier , en hoe ,
Ten koste van veel geld en ergens, om de motor betrouwbaar te krijgen ,

En dan nog moet je niet verbaasd zijn dat er wat kapot gaat ,
Koop een die door een liefhebber is totaal is goed gemaakt , is duur op het eerst
Maar als het er op aan komt ben je goedkoper uit en nog dan nog teld ook , het kan kapot
 
Het lijkt wel of jawa's een aantrekkingskracht hebben op dergelijke prutsers..of wellicht heb ik er een vertekend beeld van gekregen..(kroonsteentjes etc)
Oh nee wageffe! ca een jaar geleden was ik naar een cx500 aan't kijken.. De beste man 'had hem helemaal opgeknapt'
Of ie liep wist hij niet.. maar overal met de kwast over geweest, zelfs de carburateurs! :Y
 
Arjan, als je wilt: graag! Zal ik anders een biertje terug op de post doen? :+

Jawa's zijn goedkoop dus de meeste mensen vinden het niet de moeite waard om er wat tijd en geld in te steken. Wat mij betreft ook best want wat je met je eigen spullen doet moet jezelf weten. Als je iets koopt moet je maar goed kijken of het voldoet aan je eigen standaarden.
 
Denk eerder dat het ook mensen zijn die geen weet hebben waar ze de onderdelen kunnen
Krijgen , voor de jeugd is jawa een onbekend merk , maar de jeugd kan dan weer meer opzoeken op de pc
Om aan onderdelen te komen , maar hebben dan weer geen geld

Mischien is het wel zo dat de jaren 90 niet de beste materialen werden gebruikt bij
Jawa , en er flink werd bezuinigd op matiaal wat dan weer de kwaliteit niet ten goede is gekomen,

Hopelijk zijn de hedendaagse jawas beter maar dat moet de tijd uitwijzen

Hoe wel er steeds meer dingen gemaakt wordt voor een korte levensduur , tv koelkasten , wasmachines
Bmw motoren ,en zo
 
Wat AGB zegt kan wel wat kloppen, op de 640 is duidelijk materiaal bespaard t.o.v de 638.
Kettingkast en kroonplaten zijn duidelijk dunner.
De originele kettingen waren van Russische makelij en niet zo best, de originele lagers wisselen ok van kwaliteit.

Het kan ook zijn dat de importeur voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten..
Wat Tijmen noemt kan ook zeker bij sommige fietsen aan de orde zijn..

Gelukkig zijn de zwakke punten makkelijk aan te pakken- maar je moet er achter komen welke dat zijn- en kan je van je jawa een leuk WW en vakantiemotortje maken.
plaatjes uit eigen doosch;








~
http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0096_zps60a96e3d.jpg[/IMG][/URL]
 
Heh get niet alle plaatjes doen het? Kan dat te maken hebben met te veel data in 1 post?
Als je de links aanklikt kun je ze wel zien..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan