JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dan _O-
Nauw hier staat de 634 al weer even stil.
Moet zeggen dat ik er ook niet zn zin meer in heb -O-
Weet nie of er hier iemand nog een 634 zoekt O-) :o
Zit nog wel n beetje werk in.
Gr :W
 
Ik ben al voorzien :)

Manmanman, dat stuurslot! '(

Die van mij kostte 1 euro per cc, en ik kon hem nog naar huis rijden! :] (later kwam ik erachter dat er wel een scheur in 1 van de zuigers zat, daarom liep hij waarschijnlijk niet harder dan 70 in z'n 3 :+
 
ik heb mijn jawa voor 350 euro gekocht, rijdend, en een 2de voor 150 gedemonteerd, voor het blok, en de restanten verkocht voor 100 euro :)
Groet
Sebas
 
Ik heb de mijne voor €350 gekocht, inclusief met wat onderdelen en in een vééél betere staat, maar hij gaat nog niet voor €1.000 weg!

Heeft me al aan een onschatbare waarde aan plezier opgeleverd!
 
T'zijn leuke, zeer onderhoudsarme en betrouwbare fietsjes met halfautomaat.. wat wil je nog meer?
 
Snelheid, strak sturen en scherpe remmen?
Dan koop je een RD350 ofzo.. ;)
Maar op binnenwegen is het goed toeven met de Jawa.
Ook als voorrijder bij toertochten kreeg ik immer complimentjes over het gestage tempo.
Alleen de olierestjes vonden ze wat minder. _O-
 
Vanochtend/middag heen en weer naar Gn.. onderweg licht af en toe, bij opschakelen en op hogere toeren, het laadlampje wat flikkerend op..De koolborstels onderweg vervangen maar dat gaf geen verschil.

Nog curieuzer is dat het grootlicht-lampje af en toe oplichtte :?
Voor beide verschijnselen kan ik niet zomaar een verklaring verzinnen.

Wat wel sneu was, ben een half uur binnen, kom weer buiten.. is het flesje mengolie van de valbeugel gejat! er zat nog 200cc in! :')

Dit is nu de 2de keer dat me dat gebeurd...
Pepijn heb jij nog een leeg literflaconnetje voor me?
 
Vanochtend/middag heen en weer naar Gn.. onderweg licht af en toe, bij opschakelen en op hogere toeren, het laadlampje wat flikkerend op..De koolborstels onderweg vervangen maar dat gaf geen verschil.

Nog curieuzer is dat het grootlicht-lampje af en toe oplichtte :?
Voor beide verschijnselen kan ik niet zomaar een verklaring verzinnen.
Klinkt als een typisch massafoutje.
 
Vaak als ergens een massadraad niet goed vastzit en/of geen goed contact gaat de stroom hele vreemde paden zoeken. Zelf zou ik eerst alle massapunten even een stukje los en vast draaien en kijken of het euvel verdwenen is. Dit is het eenvoudigst en simpel uit te voeren. Heb je dan succes dan is het eenvoudig opgelost.
 
Heyaa,

ik volg dit topic al een tijdje maar nu eindelijk een account aangemaakt daar dit toch wel een zeer intressant topic is.
ik ben jeroen trouwens :)
ik vroeg mij af of iemand weet waar expansieuitlaten kan krijgen voor een jawa 640 ik ga ze niet zelf maken en de orginele zijn nergens te krijgen. iemand die weet of er ergens universele zijn voor een 350cc?

weet iemand ook of er uberhaupt wel een pakking zit tussen uitlaatpoort en uitlaat? je zou verwachten van wel maar bij mij zat er niets en kan ook niets vinden op internet.

ik ben nu bezig de complete motor op te bouwen tot een mix van cafe racer/ scrambler ofzoiets.
als ik heb ondekt hoe ik foto's kan toevoegen zal ik ze er bij zetten.
 
Ha gelukt.

wat er allemaal al is gebeurt:
-compleet frame gespoten inclusief alle onderdelen (voorvork, tellers, achterbrug, vering etc)
-binnenste krukaslagers vervangen en afgesteld (wat en k*t precisie pers en meet/klop werk)
-velgen/spaken geschuurd en gepolijst en nieuwe banden
-bedrading verlegt. (zit nu onder het zadel evenals het contactslot)
-polyester zadel plankje gemaakt waar straks het foam en leer omheen komt.
-led licht rondom (led strip achter, geintregeerde knipperlichten in koplamp)
-brandblusser geschuurd en gepolijst (dit wordt de nieuwe olietank)
-carb gepolijst.

moet nog een hoop gebeuren maar als er interesse is zal ik wat foto's plaatsen van de voortgang.


2cpqhds.jpg


2v9c3dd.jpg
 
Welkom StickyHands!
Natuurlijk willen we foto's zien!!!!
Voor de expansies blijft het zoeken en marktplaats en ebay enzo in de gaten houden.
 
Ha gelukt.

wat er allemaal al is gebeurt:
-compleet frame gespoten inclusief alle onderdelen (voorvork, tellers, achterbrug, vering etc)
-binnenste krukaslagers vervangen en afgesteld (wat en k*t precisie pers en meet/klop werk)
-velgen/spaken geschuurd en gepolijst en nieuwe banden
-bedrading verlegt. (zit nu onder het zadel evenals het contactslot)
-polyester zadel plankje gemaakt waar straks het foam en leer omheen komt.
-led licht rondom (led strip achter, geintregeerde knipperlichten in koplamp)
-brandblusser geschuurd en gepolijst (dit wordt de nieuwe olietank)
-carb gepolijst.

moet nog een hoop gebeuren maar als er interesse is zal ik wat foto's plaatsen van de voortgang.
Welkom en ik ben benieuwd :)
 
Wow wat een snelle response :) bedankt!

hmolenaar32 heb je die toen de tijd gekocht? is dat de hele uitlaat (zonder bochten) dat is aardig goedkoop was het wat? ik hoef geen vermogenswinst maar ook geen verlies natuurlijk.

heb nog even gezocht op marktplaats en hou het ook in de gaten maar zag ze helaas niet meer staan ;(
toch bedankt voor de info!

iemand nog enig idee over de uitlaat pakkingen? ik ben toch zeer aan het twijfelen nu.

- update
verklikkerlampjes in koplamp onopvallend weggewerkt.
nu begint de leuke *ahum* klus om het complete blok met de staalborstel en polijstborstel onder handen te nemen.
maar dan de zeer leuke klus om het blok weer in elkaar te zetten :)

trouwens ik zag bovenstaande posts. ik heb mijn jawa voor 300 gekocht. met 16000 km op de teller (waar ik wel aan twijfel daar de krukaslagers al naar zijn grootje waren) maarja ding zat onder de polymax en het achtertandwiel was zo scherp dat het de rollen van de ketting door midden heeft gebroken. de vorige eigenaar heeft nooit zijn kettingkast open gehad denk ik.
vind dat er immens veel geld wordt gevraagd voor jawa's zag er laatst nog één met 40000+ km voor 1500 euro :o
 
Ja er zitten pakkingringen tussen maar als je de bochten er af schroeft zie je dat toch vanzelf?

Die gebroken kettingrollen is stdt als er nooit naar gekeken is. Troost je, met verse tandwielen en een vb did, ketting e een klodder vet heb je er geen omkijken meer naar.
Heb je het blok nog uit elkaar na krukasrevisie? Het is-naar mijn idee- sterk aan te raden om de gaten in het blokje tussen de cylinders op te boren zodat de middelste krukaslagers wat makkelijker/meer smering krijgen.
 
zo kwamen ze eraf. met geen pakking ertussen.
ik heb een pakkingset zonder uitlaatpakkingen en kan ook nergens op internet de juiste vinden dan.
kreeg van jawaparts (tsjechie) 2 veel te grote ronde ringen (zonder gaten voor de bouten) en 2 rubberen ringen toegestuurd. klopt dus ook niet. heb je enig idee waar ik deze wel kan halen? of heb je een foto hoe ze eruit moeten zien?
30arq74.jpg


inderdaad nieuwe tandwielen en ketting liggen al klaar. heb de kettingkast weggeflikkerd. hing ook al met polymax aan elkaar.
bedankt voor je tip. echter gaat dit volgens mij niet op daar de diameter van de gaten in het blokje al even breed is als de sleuven waar deze op komt. (natuurlijk kan ik ze ook ovaal boren ) ik was wel van plan om de oilmaster wat ruimer af te stellen als dat kan. wat meer olie kan nooit kwaad.
10de72s.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan