Keihin carb voor snellere cbr919?

blade609

Rookie
1 dec 2012
16
0
gent
hoi jongens
ik heb een vraagje
ik een cbr 919 rr van 1996 ik ben op zoek naar keihin race carbu om op een cbr 919 rr te plaatsen om meer vermogen te krijgen waar kan ik die vinden of kopen
ik dank u van harte
blade609
 
dat gaatje in de schuif zit er om te zorgen dat de gasschuiven gelift worden door het vacuum membraan. (cv carburateur)
Door het gaatje groter te maken zal de gasschuif sneller omhoog gaan maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn.
De vlakschuifcarburateurs waar Ts het over heeft zijn geen cv carburateurs en hebben daardoor niks met dat gaatje te maken.
De gasschuif word rechtstreeks door de gasschuif bedient.
Hierdoor heb je een directere reactie op je gas geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek eens de naar de werking van een SU carburateur,een cv carburateur werkt volgens het zelfde principe en zoek dan eens hoe een SU carburateur het mengsel rijker maakt tijdens accelereren ........misschien wordt het de heren dan wat duidelijker
 
dat gaatje in de schuif zit er om te zorgen dat de gasschuiven gelift worden door het vacuum membraan. (cv carburateur)
Door het gaatje groter te maken zal de gasschuif sneller omhoog gaan maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn.
De vlakschuifcarburateurs waar Ts het over heeft zijn geen cv carburateurs en hebben daardoor niks met dat gaatje te maken.
De gasschuif word rechtstreeks door de gasschuif bedient.
Hierdoor heb je een directere reactie op je gas geven.

Dat dacht ik dus ook, die boren in mijn dynojet kit zitten maken die gaatjes 2 keer zo groot.

Volgens mij zou je die per 0.1 moeten opboren en testen.

Maar een snelle motor of circuit gebruik zijn vlakschuiven wel beter.

Ik had mijn set gekocht voor 300€, wel 2dehands maar zijn in nette staat.
 
Dat dacht ik dus ook, die boren in mijn dynojet kit zitten maken die gaatjes 2 keer zo groot.

Volgens mij zou je die per 0.1 moeten opboren en testen.

Maar een snelle motor of circuit gebruik zijn vlakschuiven wel beter.

Ik had mijn set gekocht voor 300€, wel 2dehands maar zijn in nette staat.
Denk je niet dat ze bij Dynojet getest hebben wat de goede maat is?
Als zij getest hebben dat hij het beste loopt als het gaatje 1mm groter moet, waarom dan 10x met 0,1 groter boren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
we geraken er wel uit denk ik
ik denk dat ik het bij een groter sproeier ga houden dan
maar weet er iemand van jullie waar ik mijn cilinders kan laten boren
en waar je zuigers en zuiger ringen bij krijgt
of is het beter om te hoenen
 
dat gaatje in de schuif zit er om te zorgen dat de gasschuiven gelift worden door het vacuum membraan. (cv carburateur)
Door het gaatje groter te maken zal de gasschuif sneller omhoog gaan maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn.
De vlakschuifcarburateurs waar Ts het over heeft zijn geen cv carburateurs en hebben daardoor niks met dat gaatje te maken.
De gasschuif word rechtstreeks door de gasschuif bedient.
Hierdoor heb je een directere reactie op je gas geven.
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
 
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.

Reden dat ook de goede vlakschuiven een acceleratiepomp hebben.
 
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Dat zeg ik, te groot is een nadeel.
Ik denk dat het standaard zo gemaakt is dat hij zeker niet te snel omhoog gaat en dat er wel wat te verbeteren is maar dat de fabrikant dat risico liever niet neemt.
Bij mijn fireblade zat een dynojet kit.
Deze kit bestond uit een boortje om het gaatje iets groter te boren en uit lichtere veren zodat de schuif nog snellen omghoog ging.
Dit was echt duidelijk merkbaar, het gas een keer dicht en weer open emn hij ging om een wiel.
 
Reden dat ook de goede vlakschuiven een acceleratiepomp hebben.
Heb je het nu over een CV carb?
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Dat zeg ik, te groot is een nadeel.
Ik denk dat het standaard zo gemaakt is dat hij zeker niet te snel omhoog gaat en dat er wel wat te verbeteren is maar dat de fabrikant dat risico liever niet neemt.
Bij mijn fireblade zat een dynojet kit.
Deze kit bestond uit een boortje om het gaatje iets groter te boren en uit lichtere veren zodat de schuif nog snellen omghoog ging.
Dit was echt duidelijk merkbaar, het gas een keer dicht en weer open emn hij ging om een wiel.
Ah op die manier bedoel je. Standaard zullen ze idd aan de veilige kant gaan zitten met een ongedempte schuif. Of eigenlijk is de schuif gedempt door het kleine gaatje :)
 
Nu ik het hele topic doorgelezen heb, kom ik tot de conclusie dat 'ik dank u van harte' het enige juiste antwoord is in de poll.
Het is weer eens een hoogst vermakelijk topic dit!!!
Zat eigenlijk te twijfelen tussen 'hoi' en het antwoord wat ik nu gegeven heb.
Aangezien ik je toch nog even welkom wilde heten doe ik het langs deze weg maar even...
 
De standaardcarburateurs zijn op zich al goed genoeg hoor. Ik denk dat je met andere carbs vooral een andere gasreactie zult krijgen en niet zozeer pk's.

Zitten er al grotere sproeiers in de originele carburateurs? Daar kun je wel maat 130 in zetten. Loopt 'ie misschien wat rijk, maar dat is zelfs wat beter als je veel in hoge toeren rijdt.

Als je carburateurs nog niet aangepast zijn, dan kan ik je dat aanraden. Je motorfiets gaat er zeker meer pk's van krijgen (minstens 5), en over de hele linie. Het 'gat' rond de 3500 toeren is dan weg. Top pk's krijg je er ook bij, maar die zijn niet zo belangrijk. :)

Je kan ook nog de gaatjes in de gasschuiven wat uitboren, volgens mij zit er in dat kitje speciaal een boortje voor bij. Samen met de lichtere gasschuifveren (ook in het kitje), wordt de gasreactie ook wat beter.



http://www.ebay.nl/itm/KIT-CARBURAT...ssori_Moto&hash=item256bfeadf2#ht_2758wt_1120

Edit:

Dit in combinatie met een meer open luchtfilter en een meer open uitlaatdemper, natuurlijk. Anders heb je er nog niks aan.

op welke stand zet je de gasnaalden dan ?
of verander je hier niks aan?
 
Laatst bewerkt:
Waarom?

Wat geldt bij een cv geldt ook bij een vlakschuif?

Als je 1 hebt zonder acceleratiepomp moet je rustiger het gas opendraaien of de motor houdt in.

Bij 1 met een acceleratiepomp spuit je rechtstreeks benzine in zodat je minder last hebt van de vertraging van het hoofdcircuit.
Bij jou carburateurs is helemaal geen sprake vaan een gaatje opboren :?
Het voordeel van jou carburateurs is dat je een veel directere gasreactie hebt en dat is precies wat jij niet wil.
Bij cv carburateurs komt het vermogen er veel soepeler in waardoor je minder snel je motor onderuit trekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan