Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat gaatje in de schuif zit er om te zorgen dat de gasschuiven gelift worden door het vacuum membraan. (cv carburateur)
Door het gaatje groter te maken zal de gasschuif sneller omhoog gaan maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn.
De vlakschuifcarburateurs waar Ts het over heeft zijn geen cv carburateurs en hebben daardoor niks met dat gaatje te maken.
De gasschuif word rechtstreeks door de gasschuif bedient.
Hierdoor heb je een directere reactie op je gas geven.
Heb jij een hendel op je motor om gas te geven i.p.v. een gashandvat?Gashendel bedoel je volgens mij.
Denk je niet dat ze bij Dynojet getest hebben wat de goede maat is?Dat dacht ik dus ook, die boren in mijn dynojet kit zitten maken die gaatjes 2 keer zo groot.
Volgens mij zou je die per 0.1 moeten opboren en testen.
Maar een snelle motor of circuit gebruik zijn vlakschuiven wel beter.
Ik had mijn set gekocht voor 300€, wel 2dehands maar zijn in nette staat.
Wat?Dit is eerste klas LTS leerstof heren.......zo jammer dit.......
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.dat gaatje in de schuif zit er om te zorgen dat de gasschuiven gelift worden door het vacuum membraan. (cv carburateur)
Door het gaatje groter te maken zal de gasschuif sneller omhoog gaan maar dat hoeft niet altijd een voordeel te zijn.
De vlakschuifcarburateurs waar Ts het over heeft zijn geen cv carburateurs en hebben daardoor niks met dat gaatje te maken.
De gasschuif word rechtstreeks door de gasschuif bedient.
Hierdoor heb je een directere reactie op je gas geven.
benjaminDG
weet jij percies de maten van de kleppen cbr 919 rr
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Dat zeg ik, te groot is een nadeel.Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Heb je het nu over een CV carb?Reden dat ook de goede vlakschuiven een acceleratiepomp hebben.
Ah op die manier bedoel je. Standaard zullen ze idd aan de veilige kant gaan zitten met een ongedempte schuif. Of eigenlijk is de schuif gedempt door het kleine gaatjeDat zeg ik, te groot is een nadeel.Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Ik denk dat het standaard zo gemaakt is dat hij zeker niet te snel omhoog gaat en dat er wel wat te verbeteren is maar dat de fabrikant dat risico liever niet neemt.
Bij mijn fireblade zat een dynojet kit.
Deze kit bestond uit een boortje om het gaatje iets groter te boren en uit lichtere veren zodat de schuif nog snellen omghoog ging.
Dit was echt duidelijk merkbaar, het gas een keer dicht en weer open emn hij ging om een wiel.
Heb je het nu over een CV carb?Ah op die manier bedoel je. Standaard zullen ze idd aan de veilige kant gaan zitten met een ongedempte schuif. Of eigenlijk is de schuif gedempt door het kleine gaatje
Reden dat ook de goede vlakschuiven een acceleratiepomp hebben.
Nee hoor over vlakschuifcarburateurs, *klakklakklakklak* ~
De standaardcarburateurs zijn op zich al goed genoeg hoor. Ik denk dat je met andere carbs vooral een andere gasreactie zult krijgen en niet zozeer pk's.
Zitten er al grotere sproeiers in de originele carburateurs? Daar kun je wel maat 130 in zetten. Loopt 'ie misschien wat rijk, maar dat is zelfs wat beter als je veel in hoge toeren rijdt.
Als je carburateurs nog niet aangepast zijn, dan kan ik je dat aanraden. Je motorfiets gaat er zeker meer pk's van krijgen (minstens 5), en over de hele linie. Het 'gat' rond de 3500 toeren is dan weg. Top pk's krijg je er ook bij, maar die zijn niet zo belangrijk.
Je kan ook nog de gaatjes in de gasschuiven wat uitboren, volgens mij zit er in dat kitje speciaal een boortje voor bij. Samen met de lichtere gasschuifveren (ook in het kitje), wordt de gasreactie ook wat beter.
http://www.ebay.nl/itm/KIT-CARBURAT...ssori_Moto&hash=item256bfeadf2#ht_2758wt_1120
Edit:
Dit in combinatie met een meer open luchtfilter en een meer open uitlaatdemper, natuurlijk. Anders heb je er nog niks aan.
Dus je bovenste post sloeg echt helemaal nergens op...
Bij jou carburateurs is helemaal geen sprake vaan een gaatje opborenWaarom?
Wat geldt bij een cv geldt ook bij een vlakschuif?
Als je 1 hebt zonder acceleratiepomp moet je rustiger het gas opendraaien of de motor houdt in.
Bij 1 met een acceleratiepomp spuit je rechtstreeks benzine in zodat je minder last hebt van de vertraging van het hoofdcircuit.