Keihin carb voor snellere cbr919?

blade609

Rookie
1 dec 2012
16
0
gent
hoi jongens
ik heb een vraagje
ik een cbr 919 rr van 1996 ik ben op zoek naar keihin race carbu om op een cbr 919 rr te plaatsen om meer vermogen te krijgen waar kan ik die vinden of kopen
ik dank u van harte
blade609
 
Mij ging het over deze reactie.

Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.

Daarom dat ik zeg dat goede vlakschuif carburateurs een acceleratiepomp hebben die dat probleem tegen gaan gewoon als weetje/voorbeeld

Als je dat zou kunnen monteren op een cv carburateur kun je ook een veel betere gasreactie krijgen (gaatjes groter opboren).

Ter informatie.
 
Waarom?

Wat geldt bij een cv geldt ook bij een vlakschuif?

Als je 1 hebt zonder acceleratiepomp moet je rustiger het gas opendraaien of de motor houdt in.

Bij 1 met een acceleratiepomp spuit je rechtstreeks benzine in zodat je minder last hebt van de vertraging van het hoofdcircuit.

Ok, dat is waar. En het laat zien dat je dat deel iig begrijpt. Maar het ging om het uitboren van de vacuumpoort, en dat is niet van toepassing op jouw vlakschuiven. (zoals vdv al aanhaalt).

Je geeft daarmee ook precies aan wat het voordeel is van een (goede, of goed afgestelde) CV carb. Een normale carb (vlak of rondschuif) heeft altijd het probleem wat een slecht afgestelde CV carb heeft (en dat kun je idd "oplossen" met een acc. pomp).

Dus wat is nou in jouw geval het voordeel van de vlakschuiven? :?
 
Ok, dat is waar. En het laat zien dat je dat deel iig begrijpt. Maar het ging om het uitboren van de vacuumpoort, en dat is niet van toepassing op jouw vlakschuiven. (zoals vdv al aanhaalt).

Je geeft daarmee ook precies aan wat het voordeel is van een (goede, of goed afgestelde) CV carb. Een normale carb (vlak of rondschuif) heeft altijd het probleem wat een slecht afgestelde CV carb heeft (en dat kun je idd "oplossen" met een acc. pomp).

Dus wat is nou in jouw geval het voordeel van de vlakschuiven? :?
Die rollen niet van de werkbank.
 
Mij ging het over deze reactie.

Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.

Daarom dat ik zeg dat goede vlakschuif carburateurs een acceleratiepomp hebben die dat probleem tegen gaan gewoon als weetje/voorbeeld

Als je dat zou kunnen monteren op een cv carburateur kun je ook een veel betere gasreactie krijgen (gaatjes groter opboren).

Ter informatie.

Opzich heb je daar gelijk in. Volgens mij bestaan zulke carbs ook wel, maar ik ben er zelf niet bekend mee. Maar het "defeats the purpose" omdat je een CV carb eerst niet-CV gaat maken met een te grote vacuumpoort, om dit vervolgens weer op te lappen met een acc. pomp.

Maar goed, het maakt ook net uit als je maar een goed mengsel weet te krijgen. Ik ben er ook nooit achter gekomen wat het voordeel is van vlakschuiven, maar het zal er vast zijn. Misschien kun je ze beter afstellen, maar dat lijkt me meer een kwaliteitsverschil dan een rond/vlak verschil.
Misschien weet jij dat, wat is nou het wezenlijke voordeel van vlakke schuiven?
 
Cv carbs hebben de weerstand die de gasklep heeft die tegen werkt en dat hebben de flatslides niet
Omdat bij cv carbs de gasschuif na ijlt op de gasklep hebben flatslides een beter gas reaktie

Injectie is beter/sneller omdat je geen venturie nodig hebt
 
Het verschil zit m in het feit dat de vlakschuifcarb gelijk achter de schuif het lucht/brandstof mengsel beter vermengen, zodat men ook een korter inlaattraject kan toepassen dus ook een betere gasrespons.
Bij rondschuifcarbs wordt dit mengen gedaan door wervelingen te veroorzaken in het inlaattraject. ( denk aan een golfbal, om de oppervlakte te vergroten)
Daarom is het inlaattraject ook niet gepolijst bij deze Carbs, werkt averechts middels te snelle doorstroming.

:z
 
Nou is de gasschuif in een CBR900RR carburateur dus een vlakke gasschuif. Een groot breed vlak, met een soort doosje erop waar de gasnaald in gaat. Check hier nummer 23: http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...T PARTS)&F=HO-CBR900RRV-QK&L2=HO-CBR900RRS-QK

Is dat dan niet ook gewoon een vlakschuifcarburateur?

Het enige dat de Keihin dan extra heeft is een acceleratiepomp. Dat zal wel wat helpen bij de gasopname na het overschakelen. Maar het lijkt me echt niet dat het veel oplevert. En is het dan het geld waard?
 
Nou is de gasschuif in een CBR900RR carburateur dus een vlakke gasschuif. Een groot breed vlak, met een soort doosje erop waar de gasnaald in gaat. Check hier nummer 23: http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...T PARTS)&F=HO-CBR900RRV-QK&L2=HO-CBR900RRS-QK

Is dat dan niet ook gewoon een vlakschuifcarburateur?

Het enige dat de Keihin dan extra heeft is een acceleratiepomp. Dat zal wel wat helpen bij de gasopname na het overschakelen. Maar het lijkt me echt niet dat het veel oplevert. En is het dan het geld waard?


Een acceleratiepomp kan zeer zeker wat extra's opleveren!
Dat deed ie bij mijn off roadje wel in ieder geval...
 
Nou is de gasschuif in een CBR900RR carburateur dus een vlakke gasschuif. Een groot breed vlak, met een soort doosje erop waar de gasnaald in gaat. Check hier nummer 23: http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...T PARTS)&F=HO-CBR900RRV-QK&L2=HO-CBR900RRS-QK

Is dat dan niet ook gewoon een vlakschuifcarburateur?

Het enige dat de Keihin dan extra heeft is een acceleratiepomp. Dat zal wel wat helpen bij de gasopname na het overschakelen. Maar het lijkt me echt niet dat het veel oplevert. En is het dan het geld waard?
De vlakschuif die hier bedoeld word is geen cv carburateur maar een waar de gasschuif direct door een gaskabel bedient word.
 
Das wel degelijk een CV carb, met een gedeeltelijk rond, gedeeltelijk vlakke schuif. Voor zover ik weet is die vorm vrij gangbaar.

Zoiets:
20310d1167190331-cv-carb-jetting-carb-slide.jpg


Het ronde deel is om ruimte te maken voor het ringetje van de naald en de veer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan