Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom?
Wat geldt bij een cv geldt ook bij een vlakschuif?
Als je 1 hebt zonder acceleratiepomp moet je rustiger het gas opendraaien of de motor houdt in.
Bij 1 met een acceleratiepomp spuit je rechtstreeks benzine in zodat je minder last hebt van de vertraging van het hoofdcircuit.
Die rollen niet van de werkbank.Ok, dat is waar. En het laat zien dat je dat deel iig begrijpt. Maar het ging om het uitboren van de vacuumpoort, en dat is niet van toepassing op jouw vlakschuiven. (zoals vdv al aanhaalt).
Je geeft daarmee ook precies aan wat het voordeel is van een (goede, of goed afgestelde) CV carb. Een normale carb (vlak of rondschuif) heeft altijd het probleem wat een slecht afgestelde CV carb heeft (en dat kun je idd "oplossen" met een acc. pomp).
Dus wat is nou in jouw geval het voordeel van de vlakschuiven?
Mij ging het over deze reactie.
Volgens mij is dat zelfs een nadeel! De gasschuif gaat zo snel omhoog dat er een te laag vacuum boven de sproeier uitgang komt (dus even geen constant vacuüm), en hierdoor een armer mengsel. Terwijl je bij acceleratie juist een rijker mengsel wilt.
Bij vroegere engelse auto's is de gasschuif gedempt dmv olie (de welbekende ronde potjes met een zwart dopje erop), hierdoor gaat de gasschuif trager omhoog en krijg je die verarming van het mengsel niet.
Daarom dat ik zeg dat goede vlakschuif carburateurs een acceleratiepomp hebben die dat probleem tegen gaan gewoon als weetje/voorbeeld
Als je dat zou kunnen monteren op een cv carburateur kun je ook een veel betere gasreactie krijgen (gaatjes groter opboren).
Ter informatie.
Nice Ik zie dat ik 2 keer bijna dezelfde vraag stel hahaDie rollen niet van de werkbank.
weet er iemand van jullie de maten voor de kleppen te regelen
inlaat hoeveel
en uitlaat kleppen hoeveel
groetjes
weet er iemand van jullie de maten voor de kleppen te regelen
inlaat hoeveel
en uitlaat kleppen hoeveel
groetjes
Dat is zijn vraag niet
Blade heb je ook al gedacht aan andere modifcaties?
Want vlakschuiven zijn redelijk duur om mee te beginnen.
Plezier van een oudere motorfiets op te voeren en wie zegt dat je 2000€ moet uitgeven voor 10pk meer?
Als je alles zelf doet bespaar je wat geld.
echt ongelovelijk
Nou is de gasschuif in een CBR900RR carburateur dus een vlakke gasschuif. Een groot breed vlak, met een soort doosje erop waar de gasnaald in gaat. Check hier nummer 23: http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...T PARTS)&F=HO-CBR900RRV-QK&L2=HO-CBR900RRS-QK
Is dat dan niet ook gewoon een vlakschuifcarburateur?
Het enige dat de Keihin dan extra heeft is een acceleratiepomp. Dat zal wel wat helpen bij de gasopname na het overschakelen. Maar het lijkt me echt niet dat het veel oplevert. En is het dan het geld waard?
De vlakschuif die hier bedoeld word is geen cv carburateur maar een waar de gasschuif direct door een gaskabel bedient word.Nou is de gasschuif in een CBR900RR carburateur dus een vlakke gasschuif. Een groot breed vlak, met een soort doosje erop waar de gasnaald in gaat. Check hier nummer 23: http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...T PARTS)&F=HO-CBR900RRV-QK&L2=HO-CBR900RRS-QK
Is dat dan niet ook gewoon een vlakschuifcarburateur?
Het enige dat de Keihin dan extra heeft is een acceleratiepomp. Dat zal wel wat helpen bij de gasopname na het overschakelen. Maar het lijkt me echt niet dat het veel oplevert. En is het dan het geld waard?
Ik bedoel de carburateurs van Benjamin.Das wel degelijk een CV carb, met een gedeeltelijk rond, gedeeltelijk vlakke schuif. Voor zover ik weet is die vorm vrij gangbaar.
Zoiets:
[afbeelding]
Het ronde deel is om ruimte te maken voor het ringetje van de naald en de veer.