ketting er af gelopen!

friendly ghost

Die hard MF'er
6 dec 2010
639
1
Diemen
gister op de snel weg wou ik de bocht uit gassen, en op dat moment voel ik ineens dat ik niet optrek t blok een hard geluid maakt en uitvalt! kon gelijk uitrollen naar het tankstation en kwam er achter dat me ketting mooi in me blok was gedraait!!:o:(

de ketting zat aardig los, ook al aardig wat keren aangegeven, maar het was wel okee.

nu ligt hij er dus af en vroeg ik mij eens af of ik het er weer kan opzetten of dat ik hem moet laten ophalen:O

de tandjes zijn best wel opgevlakt..


B| B| B| B| B| dit is dan nummer 4 op de lijst van keren terug brengen naar de dealer van het niet zo heel netjes afleveren van de motor..
 
hij is meerdere keren weg gebracht voor andere dingen, en ook de ketting maar elke keer is het zo van ohh valt wel mee, als je over een dremppel gaat en hij veert in staat ie vast wel strak, hij zou misschien wel iets strakker kunnen. zo'n ik heb er geen zin in verhaaltje, ik heb nog bovag garantie
 
Ketting loopt er niet zomaar vanaf....

ttiwwp.gif
 
Geklonken ketting.............?

Ketting met losse schakel & visje ?

Bij de laatste mogelijkheid visje verkeerd-om gemonteerd :$

Beide gevallen .............wat een k@#$%^&t-zaak :(

Bovag-garantie .... :X de kleine lettertjes sluiten vaak
de slijtage onderdelen zoals banden/remblokken/kettingen-tandwielen
uit van enige garantie .........pure oplichterij :(
 
Laatst bewerkt:
ik zou idd niet rijden met die tandwielen... die gaat er zeker weer aflopen...
maar als je zelf vindt dat ie te los zit.. zou ik geen genoegen nemen met zo'n antwoord.. desnoods bij een andere zaak even second opinion.. kost niks
Tevens mag zo'n dealer (als het dat al is) best aangeven wat (zéér) binnenkort onderhoud nodig heeft.

maar goed hebbie nu niks aan... terug en claimen.. haakt ie af de bovag zelf inschakelen (als dat kan)

wil je verder geen gezeik.. lekker naar een ander gaan en je verlies nemen..in dit geval waarschijnlijk alleen een kettingset...maar die kosten had je evengoed wel kwijt geweest.

(tenminsten als er verder niks aan snot is)
 
Laatst bewerkt:
>> Bovag-garantie .... de kleine lettertjes sluiten vaak
>> de slijtage onderdelen zoals banden/remblokken/kettingen-tandwielen
>> uit van enige garantie .........pure oplichterij


Maar eh, schade en gevolgschade wegens nalatigheid vallen wel onder de Bovag garantie. Die dealer heeft niet de dienstverlening gegeven die hij moest geven. Meerdere malen is aangegeven dat de ketting gespannen moest worden en nu.... de plof naar z'n klote.

Van de dealer mag verwacht worden dat deze kundig is. Jij als rijder bent ondeskundig dus als jij aangeeft dat er iets gebeuren moet en de dealer doet het niet... Dan is de dealer het haasje.

Soortgelijk geval heb ik gehad en de dealer kon (via de Bovag) uiteindelijk wel zelf z'n portemonnee trekken.
 
Dit is wel 1 kant van het verhaal, maar wel jammer.
Als dit verhaal klopt lijkt mij dat als een bedrijf een motorfiets verkoopt deze ook zodanig afleverd dat de nieuwe eigenaar er onbezorgd mee kan rond rijden.
Op slijtage delen natuurlijk geen garantie, maar zorg wel dat dit helemaal in orde is.
Maar kan ook gerust een ander verhaal achter deze gebeurtenis steken.
 
Dit is wel 1 kant van het verhaal, maar wel jammer.
Als dit verhaal klopt lijkt mij dat als een bedrijf een motorfiets verkoopt deze ook zodanig afleverd dat de nieuwe eigenaar er onbezorgd mee kan rond rijden.
Op slijtage delen natuurlijk geen garantie, maar zorg wel dat dit helemaal in orde is.
Maar kan ook gerust een ander verhaal achter deze gebeurtenis steken.
:^

Daarbij weten we niet eens om wat voor motor het gaat.
Kan wel een off-road machine zijn.

Maar even goed, 4x terug naar een dealer schept geen vertrouwen.
Of was het een ouwe motor die je voor weinig mee kon nemen?
 
Laatst bewerkt:
Als dit al de 4e keer is dat je problemen hebt zou ik toch eens even communiceren richting de Bovag zelf aangezien hij een lid van hun is.

Als je nog in de garantie zit zou ik mooi m'n handjes eraf houden want ze zullen er wel veel aan doen om jou dan de schuld te geven als je er zelf nog aan zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan